от Biznesidei.bg
8049
26 Август. 2016
Успешни стратегии
39% от читателите смятат, че тази статия е полезна
52% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
31% от редовните ни читатели имат успешен бизнес
4.75
от 2 гласа
Оценка на потребителя
Самият термин маркетингово проучване нерядко ни хърля в изумление: от една страна заради трудностите да разберем какво точно се крие зад него, а от друга - каква е важността му за бизнеса. Една от причините за това е заключена в неяснотата каква е разликата между пазарното и маркетинговото проучване (думата market, от която произлиза думата маркетинг, значи пазар).
Пазарно проучване се прави след като сте избрали конкретна целева група и разяснявате какво е характерно за нейното поведение. Иначе казано, тук проучването се прави върху тясна клиентска аудитория.
Маркетинговото проучване от своя страна работи с по-широк кръг потребители. То включва и пазарното проучване, но и се занимава с продуктово проучване и методи на дистрибуция. Най-добрият начин да ги различавате е да имате предвид, че маркетинговото проучване е свързано с проучване на маркетинговия процес на фирмата, не само целевите ѝ клиенти.
Маркетинговото Ви проучване ще включва следните стъпки, а на първите 5 стъпки ще трябва да си отговорите и на изброените въпроси:
1. Определяне на проблема.
Проблемът преставлява самият фокус на проучването Ви. Например: "Защо продажбите са много големи в района на София, но са по-малки в отдалечените от столицата райони?".
2. Нужди от данни и метди за събирането им.
Как ще събирате данните, от които се нуждаете, за да решите проблемите? Ще използвате ли анкети, телефонни обаждания или фокус групи от Интернет.
Документиране и счетоводно отчитане на данъците: изменения и допълнения през 2020 г.
Повече детайли тук
3. Определете примерните методи.
След като сте конкретизирали кой метод ще използвате, трябва да изготвите примерен модел - един вид чернова. Ако например става дума за анкета, какви въпроси ще включва? Как ще изглежда? Как ще я разпространявате?
4. Анализиране на данните.
Как ще анализирате събраната информация? Чрез софтуер или на ръка? С каква степен на точност трябва да са резултатите?
5. Определяне на бюджет и времетраене.
Колко пари сте склонни да похарчите за проучването и колко скоро се нуждаете от неговите резултати?
На тази стъпка започвате събирането на информация според това, което се разписали на стъпки от 1 до 5.
След като вече сте събрали данните, на тази стъпка прибягвате към тяхното разчитане и анализиране.
Нерядко в събраните данни се откриват различни грешки. Те могат да са налице в метода на събиране, в самото събиране на данните, както и в техния анализ.
9. Изготвяне на отчет за резултатите от проведеното проучване.
Последната стъпка на маркетинговото проучване е да изготвите отчет, базиран на откритията от проучването. Той трябва да съдържа таблици, графики и/ или диаграми. Важно е ясно да показва какво се установили благодарение на проучването. Резултатите от него следва да Ви покажат какво решение да вземете за справяне с проблема, посочен на стъпка 1.
3 ключови ползи на маркетинговото проучване.
Въпреки че не е никак лесно и често се оказва доста трудоемко, маркетинговото проучване е доста полезно. То премахва нуждата от предположения и Ви носи данни, които в последствие ще Ви влязат в употреба при изготвяне на маркетинговата стратегия и постигането на целите Ви.
Проучването е систематичен подход, който може да направи маркетинга Ви не просто по-лесен, но и по-ефективен.
Ето какви са и ползите от него:
✸ Увеличава комуникацията между Вас и Вашите целеви клиенти.
✸ Показва какви са възможностите Ви, като Ви помага и да идентифицирате оптималните сред тях.
✸ Намалява риска, защото начертава правилната посока на маркетинговите усилия.
източник: thebalance.com
Tags: маркетингово проучванепазарно проучванемаркетинг и реклама
Сподели своя коментар0 Коментари