Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм

Защо маркетинговите проучвания са важни за бизнеса Ви

от
6756 0 26 Август. 2016
Успешни стратегии

Защо маркетинговите проучвания са важни за бизнеса Ви
61% от читателите смятат, че тази статия е полезна
38% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
41% от редовните ни читатели имат успешен бизнес

4.75
от 2 гласа
Оценка на потребителя

Самият термин маркетингово проучване нерядко ни хърля в изумление: от една страна заради трудностите да разберем какво точно се крие зад него, а от друга - каква е важността му за бизнеса. Една от причините за това е заключена в неяснотата каква е разликата между пазарното и маркетинговото проучване (думата market, от която произлиза думата маркетинг, значи пазар).

Пазарно проучване се прави след като сте избрали конкретна целева група и разяснявате какво е характерно за нейното поведение. Иначе казано, тук проучването се прави върху тясна клиентска аудитория.
 
Маркетинговото проучване от своя страна работи с по-широк кръг потребители. То включва и пазарното проучване, но и се занимава с продуктово проучване и методи на дистрибуция. Най-добрият начин да ги различавате е да имате предвид, че маркетинговото проучване е свързано с проучване на маркетинговия процес на фирмата, не само целевите ѝ клиенти.
 
Маркетинговото Ви проучване ще включва следните стъпки, а на първите 5 стъпки ще трябва да си отговорите и на изброените въпроси:
 
1. Определяне на проблема.
 
Проблемът преставлява самият фокус на проучването Ви. Например: "Защо продажбите са много големи в района на София, но са по-малки в отдалечените от столицата райони?".
 
2. Нужди от данни и метди за събирането им.
 
Как ще събирате данните, от които се нуждаете, за да решите проблемите? Ще използвате ли анкети, телефонни обаждания или фокус групи от Интернет.

Отраслово счетоводство - заплетени ситуации и техните решения
Отраслово счетоводство - заплетени ситуации и техните решения

Повече детайли тук

Настолен данъчно-осигурителен календар 2021
Настолен данъчно-осигурителен календар 2021

Повече детайли тук

Правилно сключване на трудови договори - решения и съвети от експерти
Правилно сключване на трудови договори - решения и съвети от експерти

Повече детайли тук


 
3. Определете примерните методи.
 
След като сте конкретизирали кой метод ще използвате, трябва да изготвите примерен модел - един вид чернова. Ако например става дума за анкета, какви въпроси ще включва? Как ще изглежда? Как ще я разпространявате?
 
4. Анализиране на данните.
 
Как ще анализирате събраната информация? Чрез софтуер или на ръка? С каква степен на точност трябва да са резултатите?
 
5. Определяне на бюджет и времетраене.
 
Колко пари сте склонни да похарчите за проучването и колко скоро се нуждаете от неговите резултати?
 
6. Събиране на данни.
 
На тази стъпка започвате събирането на информация според това, което се разписали на стъпки от 1 до 5.
 
7. Анализ на данните.
 
След като вече сте събрали данните, на тази стъпка прибягвате към тяхното разчитане и анализиране.
 
8. Проверка за грешки.
 
Нерядко в събраните данни се откриват различни грешки. Те могат да са налице в метода на събиране, в самото събиране на данните, както и в техния анализ.
 
9. Изготвяне на отчет за резултатите от проведеното проучване.
 
Последната стъпка на маркетинговото проучване е да изготвите отчет, базиран на откритията от проучването. Той трябва да съдържа таблици, графики и/ или диаграми. Важно е ясно да показва какво се установили благодарение на проучването. Резултатите от него следва да Ви покажат какво решение да вземете за справяне с проблема, посочен на стъпка 1.
 
3 ключови ползи на маркетинговото проучване.
 
Въпреки че не е никак лесно и често се оказва доста трудоемко, маркетинговото проучване е доста полезно. То премахва нуждата от предположения и Ви носи данни, които в последствие ще Ви влязат в употреба при изготвяне на маркетинговата стратегия и постигането на целите Ви.

 
Проучването е систематичен подход, който може да направи маркетинга Ви не просто по-лесен, но и по-ефективен.
 
Ето какви са и ползите от него:
 
✸ Увеличава комуникацията между Вас и Вашите целеви клиенти.
✸ Показва какви са възможностите Ви, като Ви помага и да идентифицирате оптималните сред тях.
✸ Намалява риска, защото начертава правилната посока на маркетинговите усилия.
 
източник: thebalance.com

Tags: маркетингово проучванепазарно проучванемаркетинг и реклама

Хареса ли Ви тази статия?

Сподели тази статия с вашите приятели в любимата си социална мрежа

Колко е полезна тази информация?

Оценете като използвате звездичките

Oценка:


Оценка 4.75 of 5 - 2 гласа.

Статии

3 начина да почерпите позитиви от видео маркетинга

от Biznesidei.bg
12 Март 2021
Вече имате сайт, онлайн магазин, фирмени профили в социалните мрежи... Къде да...

3 насоки, които да подобрят продажбите Ви

от Biznesidei.bg
29 Януари 2021
За да просперира бизнесът Ви (особено в трудни времена), се налага да се...

3 компонента на сайта Ви, които помагат посетителите да станат клиенти

от Biznesidei.bg
05 Януари 2021
Идеалната Ви цел е всеки, който влезе на сайта на фирмата Ви, да си поръча нещо от...

4 причини подходящите цени да са ключ към успеха на стартъп фирмата Ви

от Biznesidei.bg
02 Октомври 2020
За да съществува и да се развива един бизнес, той се нуждае от приходи. За да ги...

Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.


Да, искам да се абонирам БЕЗПЛАТНО за бюлетина на biznesidei.bg и да получавам новини и съвети от сферата на бизнеса, информация за продукти и услуги.


Сподели своя коментар0 Коментари





Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.





Последни коментари



Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
"Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети."

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.