Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм

4 причини първата Ви маркетингова стратегия да не работи

от
6251 0 21 Ноември. 2016
Успешни стратегии

4 причини първата Ви маркетингова стратегия да не работи
59% от читателите смятат, че тази статия е полезна
38% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
41% от редовните ни читатели имат успешен бизнес

5
от 1 глас
Оценка на потребителя

Ако сте подготвяли маркетингова стратегия, вече сте крачка пред много от колегите си. Причината е, че голям брой компании пренебрегват подготовката на маркетингова стратегия и вместо това разчитат на общи идеи и импровизации, които обикновено не дават добри резултати.

Независимо че все пак сте подготвили някаква стратегия, тя най-вероятно не е особено добра.
 
Както романите, поезията, сценариите и всички други форми на креативно писане, първата чернова на маркетинговата Ви стратегия надали се отличава с особено високо качество. Какви са причините за това:
 
1. Работите чрез предположения.
 
Базирайки се на определени данни, с които разполагате, правите предположения за действията на потребителите в отговор на следващите Ви рекламни кампании. Предположенията не винаги за лоши, но колкото повече се основават на спекулации, толкова по-малка е вероятността да се изпълнят.
 
2. Маркетингът е процес на промяна.
 
Тук не става дума да измислите най-добрата стратегия и да я прилагате непрекъснато. Пазарът и потребителите се променят и, за да бъде резултатна, стратегията Ви трябва да следва тези промени.
 

Правилно сключване на трудови договори - решения и съвети от експерти
Правилно сключване на трудови договори - решения и съвети от експерти

Повече детайли тук

Електронно списание: Правен консултант - 12-месечен абонамент
Електронно списание: Правен консултант - 12-месечен абонамент

Повече детайли тук

Как да избегнете санкция при проверка? Наръчник за данъкоплатци
Как да избегнете санкция при проверка? Наръчник за данъкоплатци

Повече детайли тук


3. Не се опитали нищо още.
 
Нямате експериментални данни, с които да анализирате дали стратегията Ви е потенциално успешна. Не можете да мислите, че стратегия, която не е тествата и която не е донесла никакви резултати за анализиране, е окончателна. Първата Ви стратегия е отправна точка, след като съберете данни, трябва да я актуализирате съобразно тях.
 
4. Оставяте нарочно празни полета.
 
Наясно сте, че ще рекламирате в социалните мрежи, но смятате това за толкова ясно, че няма нужда да го планирате. Не определяте кога и в коя мрежа ще публикувате. Подобни празни места правят маркетинговите Ви усилия разфокусирани и неефективни.

 
Какво да направите вместо това:
 
 Приемете истината.
 
Направете първата си маркетингова стратегия, знаейки че ще е лоша. Не очаквайте да уцелите най-добрите методи и стратегии от първия път. Настройте се за многократни бъдещи промени и актуализации.
 
 Направете предварително проучване.
 
Да познавате пазара и клиентите си, както и практиките на конкурентите си е страхотно начало. Колкото по-добре се запознаете с каналите за комуникация и различните методи, толкова по-ясно ще е за Вас къде и как е подходящо да рекламирате.
 
 Включете повече хора в процеса на изготвяне на стратегията.
 
Колкото повече глави мислят, толкова повече идеи ще генерират. Това ще Ви помогне и да избегнете нарочните празни места, защото можете да разпределите работата по различните маркетингови канали на различни екипи.
 
 Определете краткосрочните цели и методите за постигането им.
 
Първата Ви стратегия няма да има нужните качества, че да отговаря за дългосрочните Ви цели. Затова поставете лесно измерими краткосрочни - за следващите дни и седмици. След това ще разполагате с реални данни, които да Ви покажат къде се движите и в каква посока да работите, за да подобрите стратегията.
 
 Работете по първата си стратегия като по рамка.
 
Тук идеята не е да се вживявате в детайлите, а да планирате базовите си маркетингови усилия. В крайна сметка няма как да детайлизирате една стратегия, преди да сте ѝ изградили стабилна база.
 
 Бъдете готови за промяна.
 
Планирайте всяка следваща промяна по маркетинговата си стратегия. След като я усъвършенствате, планирайте промените отново. Приемете, че това е самото изискване на пазара, който също се изменя непрекъснато.
 
източник: entrepreneur.com
 

Tags: маркетинг и рекламамаркетингова стратегиясоциални мрежи

Хареса ли Ви тази статия?

Сподели тази статия с вашите приятели в любимата си социална мрежа

Колко е полезна тази информация?

Оценете като използвате звездичките

Oценка:


Оценка 5 of 5 - 1 глас.

Статии

3 съвета за по-добра маркетингова стратегия

от Biznesidei.bg
02 Ноември 2021
Колкото по-добра е Вашата маркетингова стратегия, толкова по-добри резултати ще...

6 стъпки към ангажиращото съдържание

от Biznesidei.bg
08 Март 2022
Маркетингът на съдържание е един от най-ефективните инструменти за изграждане на...

Как да запазите клиентите си във времена на висока инфлация

от Biznesidei.bg
15 Февруари 2022
Понижаването на покупателната способност на парите се отразява негативно и на...

4 практики на оптимизацията за търсачки, които ще помогнат на съдържанието Ви да стане по-популярно

от Biznesidei.bg
03 Февруари 2022
Оптимизацията за търсачки е особено важен елемент в електронната ера, защото...

Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.


Да, искам да се абонирам БЕЗПЛАТНО за бюлетина на biznesidei.bg и да получавам новини и съвети от сферата на бизнеса, информация за продукти и услуги.


Сподели своя коментар0 Коментари





Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.





Последни коментари



Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
"Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети."

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.