Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм

4 причини първата Ви маркетингова стратегия да не работи

от
5595 0 21 Ноември. 2016
Успешни стратегии

4 причини първата Ви маркетингова стратегия да не работи
61% от читателите смятат, че тази статия е полезна
38% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
41% от редовните ни читатели имат успешен бизнес

5
от 1 глас
Оценка на потребителя

Ако сте подготвяли маркетингова стратегия, вече сте крачка пред много от колегите си. Причината е, че голям брой компании пренебрегват подготовката на маркетингова стратегия и вместо това разчитат на общи идеи и импровизации, които обикновено не дават добри резултати.

Независимо че все пак сте подготвили някаква стратегия, тя най-вероятно не е особено добра.
 
Както романите, поезията, сценариите и всички други форми на креативно писане, първата чернова на маркетинговата Ви стратегия надали се отличава с особено високо качество. Какви са причините за това:
 
1. Работите чрез предположения.
 
Базирайки се на определени данни, с които разполагате, правите предположения за действията на потребителите в отговор на следващите Ви рекламни кампании. Предположенията не винаги за лоши, но колкото повече се основават на спекулации, толкова по-малка е вероятността да се изпълнят.
 
2. Маркетингът е процес на промяна.
 
Тук не става дума да измислите най-добрата стратегия и да я прилагате непрекъснато. Пазарът и потребителите се променят и, за да бъде резултатна, стратегията Ви трябва да следва тези промени.
 

Защита на личните данни: наръчник за счетоводители и ТРЗ служители
Защита на личните данни: наръчник за счетоводители и ТРЗ служители

Повече детайли тук

Клуб РС Издателство – Програма Максимум
Клуб РС Издателство – Програма Максимум

Повече детайли тук

Комплект 3 CD-та Красив Ум
Комплект 3 CD-та Красив Ум

Повече детайли тук


3. Не се опитали нищо още.
 
Нямате експериментални данни, с които да анализирате дали стратегията Ви е потенциално успешна. Не можете да мислите, че стратегия, която не е тествата и която не е донесла никакви резултати за анализиране, е окончателна. Първата Ви стратегия е отправна точка, след като съберете данни, трябва да я актуализирате съобразно тях.
 
4. Оставяте нарочно празни полета.
 
Наясно сте, че ще рекламирате в социалните мрежи, но смятате това за толкова ясно, че няма нужда да го планирате. Не определяте кога и в коя мрежа ще публикувате. Подобни празни места правят маркетинговите Ви усилия разфокусирани и неефективни.

 
Какво да направите вместо това:
 
 Приемете истината.
 
Направете първата си маркетингова стратегия, знаейки че ще е лоша. Не очаквайте да уцелите най-добрите методи и стратегии от първия път. Настройте се за многократни бъдещи промени и актуализации.
 
 Направете предварително проучване.
 
Да познавате пазара и клиентите си, както и практиките на конкурентите си е страхотно начало. Колкото по-добре се запознаете с каналите за комуникация и различните методи, толкова по-ясно ще е за Вас къде и как е подходящо да рекламирате.
 
 Включете повече хора в процеса на изготвяне на стратегията.
 
Колкото повече глави мислят, толкова повече идеи ще генерират. Това ще Ви помогне и да избегнете нарочните празни места, защото можете да разпределите работата по различните маркетингови канали на различни екипи.
 
 Определете краткосрочните цели и методите за постигането им.
 
Първата Ви стратегия няма да има нужните качества, че да отговаря за дългосрочните Ви цели. Затова поставете лесно измерими краткосрочни - за следващите дни и седмици. След това ще разполагате с реални данни, които да Ви покажат къде се движите и в каква посока да работите, за да подобрите стратегията.
 
 Работете по първата си стратегия като по рамка.
 
Тук идеята не е да се вживявате в детайлите, а да планирате базовите си маркетингови усилия. В крайна сметка няма как да детайлизирате една стратегия, преди да сте ѝ изградили стабилна база.
 
 Бъдете готови за промяна.
 
Планирайте всяка следваща промяна по маркетинговата си стратегия. След като я усъвършенствате, планирайте промените отново. Приемете, че това е самото изискване на пазара, който също се изменя непрекъснато.
 
източник: entrepreneur.com
 

Tags: маркетинг и рекламамаркетингова стратегиясоциални мрежи

Хареса ли Ви тази статия?

Сподели тази статия с вашите приятели в любимата си социална мрежа

Колко е полезна тази информация?

Оценете като използвате звездичките

Oценка:


Оценка 5 of 5 - 1 глас.

Статии

3 съвета за по-добра маркетингова стратегия

от Biznesidei.bg
02 Ноември 2021
Колкото по-добра е Вашата маркетингова стратегия, толкова по-добри резултати ще...

6 стъпки към ангажиращото съдържание

от Biznesidei.bg
08 Март 2022
Маркетингът на съдържание е един от най-ефективните инструменти за изграждане на...

Как да запазите клиентите си във времена на висока инфлация

от Biznesidei.bg
15 Февруари 2022
Понижаването на покупателната способност на парите се отразява негативно и на...

4 практики на оптимизацията за търсачки, които ще помогнат на съдържанието Ви да стане по-популярно

от Biznesidei.bg
03 Февруари 2022
Оптимизацията за търсачки е особено важен елемент в електронната ера, защото...

Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.


Да, искам да се абонирам БЕЗПЛАТНО за бюлетина на biznesidei.bg и да получавам новини и съвети от сферата на бизнеса, информация за продукти и услуги.


Сподели своя коментар0 Коментари





Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.





Последни коментари



Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
"Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети."

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.