Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм

Дали малкият Ви бизнес наистина се нуждае от маркетингов план?

от
6268 0 14 Ноември. 2016
Успешни стратегии

Дали малкият Ви бизнес наистина се нуждае от маркетингов план?
28% от читателите смятат, че тази статия е полезна
56% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
31% от редовните ни читатели имат успешен бизнес

5
от 1 глас
Оценка на потребителя

Няма смисъл да го отричаме - маркетингът е критично важен компонент на всеки бизнес успех

Именно заради тази си важност, ако се използва неразумно, той се превръща в риск за самото съществуване на компанията. Често се оказва, че това е проблема на малкия бизнес и неговото оцеляване - много предприемачи не са наясно как да накарат маркетинга да работи в тяхна полза.
 
Какво се случва? Предприемачът подхожда към маркетинга без стратегия и без да е наясно какво иска да постигне.
 
Ако нещата и при Вас стоят така, вероятно си задавате въпроса дали малката фирма се нуждае от толкова внимателно обмисляне на подхода си към популяризирането и рекламирането на продуктите си. 
 
Но...
 
Маркетинговият план е водач.
 
Той посочва стремежите и пътя за тяхното изпълнение. Какво обаче трябва да съдържа, за да изпълнява тази задача:
 
- Ситуационен анализ - показва настоящото състояние на бизнеса Ви. Кои сте Вие? Кое е уникалното Ви предложение? Кои са силните и слабите Ви страни пред лицето на конкуренцията. Всеки от тези въпроси се нуждае от отговор.
 

GDPR - отговори на въпроси от практиката 2021 - електронно ръководство
GDPR - отговори на въпроси от практиката 2021 - електронно ръководство

Повече детайли тук

Данъчен наръчник за счетоводителя: Документиране и отчитане на данъците
Данъчен наръчник за счетоводителя: Документиране и отчитане на данъците

Повече детайли тук

Пътеводител на транспортните фирми: данъци и счетоводство, труд и осигуряване
Пътеводител на транспортните фирми: данъци и счетоводство, труд и осигуряване

Повече детайли тук


- Целева аудитория. Преди да започнете да се занимавате с маркетинг, трябва да познавате целевите си клиенти, да сте наясно с пола, възрастта, образованието и другите им демографски характеристики.
 
- Маркетингови цели. Ако нямате такива, няма как да планирате постигането на каквото и да е. Направете ги възможно най-важни и ги дефинирайте числово.
 
- Маркетингови стратегии. Ако целите са това, което искате да постигнете, стратегиите са начините за тяхното постигане.
 
- Бюджет. Ако разрастването е приоритет на фирмата Ви, маркетингът Ви трябва да разполага с бюджет. Той трябва да е адаптиран към възможностите Ви и да Ви съдейства за постигането на целите.

 
Маркетинговият план поддържа фокуса Ви.
 
Вместо да разливате усилията си в различни посоки, имайки план, Вие знаете къде да ги насочите. А насочените усилия с внимателно подбрани методи са именно тези, които дават позитивни резултати.
 
Помага Ви да следите разходите си.
 
Маркетинговият план има бюджетна част, която Ви съдейства да следите разходите си. Ако не планирате финансите, които ще отделите на реклама и популяризиране, е твърде възможно да се впуснете в излишни харчове, които не можете да си позволите.
 
Съдейства Ви да следите времето.
 
Ако имате навика да отлагате, планът ще Ви съдейства да не се отдавате на непродуктивни дейности. Усилията Ви трябва да са редовни и подредени, ето защо и графикът толкова много ще Ви помогне.
 
Измерва постигнатия успех.
 
Имайки предвид поставените цели и начертания път за реализирането им, ще можете да определите дали работите в правилната посока. Напредъкът Ви може да се измери само ако знаете каква е началната точка, от която сте тръгнали, и коя е точката, в която искате да стигнете.
 
източник: entrepreneur.com

Tags: маркетингов планмаркетинг и рекламамаркетингова стратегия

Хареса ли Ви тази статия?

Сподели тази статия с вашите приятели в любимата си социална мрежа

Колко е полезна тази информация?

Оценете като използвате звездичките

Oценка:


Оценка 5 of 5 - 1 глас.

Статии

3 съвета за по-добра маркетингова стратегия

от Biznesidei.bg
02 Ноември 2021
Колкото по-добра е Вашата маркетингова стратегия, толкова по-добри резултати ще...

4 причини първата Ви маркетингова стратегия да не работи

от Biznesidei.bg
21 Ноември 2016
Ако сте подготвяли маркетингова стратегия, вече сте крачка пред много от колегите...

Как да създадете ефективен маркетингов план

от Biznesidei.bg
14 Октомври 2015
Маркетинговият план може да не бъде сред най-големите приоритети на фирмите, но...

6 стъпки към ангажиращото съдържание

от Biznesidei.bg
08 Март 2022
Маркетингът на съдържание е един от най-ефективните инструменти за изграждане на...

Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.


Да, искам да се абонирам БЕЗПЛАТНО за бюлетина на biznesidei.bg и да получавам новини и съвети от сферата на бизнеса, информация за продукти и услуги.


Сподели своя коментар0 Коментари





Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.





Последни коментари



Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
"Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети."

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.