Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм

Какъв да е следващият Ви ход, когато клиент Ви каже НЕ

от
5531 0 10 Септември. 2016
Обслужване на клиенти

Какъв да е следващият Ви ход, когато клиент Ви каже НЕ
28% от читателите смятат, че тази статия е полезна
56% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
31% от редовните ни читатели имат успешен бизнес

5
от 1 глас
Оценка на потребителя

Предрпиемачите са продавачи. Успешните сред тях са особено добри в получаването на положителни отговори от клиентите си за продажбените си предложения.

Като продавачи, Вие имате нещо, което искате да продадете - било продукт, услуга, опит и т.н. Целта Ви е да помогнете на клиента да каже "Да!" на това, което му предлагате.
 
Понякога обаче процесът се обърква.
 
Посрещате клиента, който изразява интерес към продукта Ви. Давате всичко от себе си при презентирането на продукта. Придвижвате се към затварянето на сделката, вярвайки, че ще чуете "Да!", но получавате неприятния отрицателен отговор.
 
Какво правите в такъв случай? Паникьосвате се? Молите? Отказвате се?
 
Какво да направите, когато потенциалният клиент откаже да купи продукта Ви?
 
Всеки път, когато чуете "Не!", мислете си "Не още!". Тренирайте мозъка си да мисли, че думата "Не!", не може действително да маркира отказ. Просто показва моментно състояние.
 
Ако клиентът е сигурен в отказа си, той ще напусне мястото на продажба, ще затвори телефона, ще си допие кафето и ще си тръгне от срещата Ви. Но в много случаи клиентите не си тръгват, след като са дали своето "Не!" Има причина да останат. Защото някакси все още искат да купят.
 

Правилно сключване на трудови договори - решения и съвети от експерти
Правилно сключване на трудови договори - решения и съвети от експерти

Повече детайли тук

ТРЗ в извънредно положение: съвети и решения от експерти - специализирано електронно издание
ТРЗ в извънредно положение: съвети и решения от експерти - специализирано електронно издание

Повече детайли тук

Правилно деклариране на данни съгласно Наредба № Н-13 - практическо ръководство
Правилно деклариране на данни съгласно Наредба № Н-13 - практическо ръководство

Повече детайли тук


Така че какво да направите? Приемате, че отказът не е категоричен. И търсете начини да помогнете на клиента да премине през процеса на решение за покупка и да стигне именно до решението, което е във Ваша полза.
Ето няколко неща, които може да Ви съдействат:
1. Контролирайте поведението си.
Запазете спокойствие. Отдайте усилията си на това да помогнете на клиента да реши своя проблем.
2. Питайте.
Задавайте на клиента въпроси, които да Ви покажат какво го спира да направи покупката.
 
Ето един пример:
 
Вие: "Бихте ли искали да поръчате този продукт/ услуга?"
Клиента: "Не, благодаря!"
Ве: "Добре. Обърнете се към мен, ако имате нужда от помощ."
 
По този начин отстъпвате, но запазвате ангажираността на потребителя. След няколко минути можете да възобновите разговора:
 
Вие: "Може ли да попитам какво Ви спра да купите?"
 
Идеята е да не се опитвате да накарате потребителя да купи веднага. Важно е да му помогнете да преодолее спънките. След като ги преодолее, има голяма вероятност да направи поръчка.
 
Успешните продавачи имат много добри умения да превръщат първоначалните откази в печеливши продажби. Ако тренирате ума си да отговаря позитивно на думата "Не!" и да я приемате за "Не още!", имате всички шансове да обърнете негативната ситуация в своя полза.


източник: entrepreneur.com


Tags: продажбиклиентисделки

Хареса ли Ви тази статия?

Сподели тази статия с вашите приятели в любимата си социална мрежа

Колко е полезна тази информация?

Оценете като използвате звездичките

Oценка:


Оценка 5 of 5 - 1 глас.

Статии

3 досадни неща, които гонят редовните Ви клиенти

от Biznesidei.bg
21 Януари 2022
Хората, които купуват от Вас регулярно, са онзи, на които се опира съществуването...

Защо е важно да показвате благодарността си на клиентите

от Biznesidei.bg
14 Декември 2021
Коледните и новогодишните празници са прекрасно време да покажете колко високо...

Как да запазите клиентите? Искайте им обратна връзка от първия ден

от Biznesidei.bg
09 Декември 2021
Не е достатъчно даден потребител да купи от Вас веднъж. Важно е да го мотивирате...

5 съвета за справяне с трудни клиенти

от Biznesidei.bg
16 Юли 2021
Ако работите в сферата на продажбите, със сигурност сте се сблъсквали с...

Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.


Да, искам да се абонирам БЕЗПЛАТНО за бюлетина на biznesidei.bg и да получавам новини и съвети от сферата на бизнеса, информация за продукти и услуги.


Сподели своя коментар0 Коментари





Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.





Последни коментари



Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
"Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети."

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.