Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм

5 съвета за справяне с трудни клиенти

от
839 0 16 Юли. 2021
Обслужване на клиенти

5 съвета за справяне с трудни клиенти
61% от читателите смятат, че тази статия е полезна
38% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
41% от редовните ни читатели имат успешен бизнес

5
от 1 глас
Оценка на потребителя

Ако работите в сферата на продажбите, със сигурност сте се сблъсквали с потребители, с които не е лесно да се комуникира.

Без значение от причината, поради която ги определяте като такива, трудните клиенти не са рядко срещани. Важното в случая е да се адаптирате към тях така, че да ги спечелите на своя страна, без да нарушавате собственото си спокойствие.
 
Ето какво можете да направите:
 
1. Не приемайте отношението им лично.
 
Това съвсем не е лесна задача, но винаги се старайте да се дистанцирате от ситуацията. Напълно нормално е те да са ядосани или разстроени за нещо, несвързано с Вас и продуктите Ви, и без да искат да отприщват тези негативни емоции. Най-вероятно и на Вас се е случвало. Така че вместо да се засягате, дайте им възможност да "излеят негативите", за да можете после да говорите спокойно.
 
2. Изслушайте ги.
 
Дори и не всичките им оплаквания да са резонни, напълно възможно е да имат такива. Градивната критика може да е маскирана и от нападателно поведение, но е достатъчно ценна, за да си струва да изтърпите това нападателно поведение. Същевременно колкото и да са недоволни, клиентите ще оценят, че им отдавате нужното внимание.
 

Труд и осигуряване на украински граждани в България – електронно ръководство
Труд и осигуряване на украински граждани в България – електронно ръководство

Повече детайли тук

Бюджетни организации: Год. счетоводно приключване и ГФО за 2019 г. - е-издание
Бюджетни организации: Год. счетоводно приключване и ГФО за 2019 г. - е-издание

Повече детайли тук

Правен режим на рег., подпомагане и дан. облагане на ЗП - е-ръководство
Правен режим на рег., подпомагане и дан. облагане на ЗП - е-ръководство

Повече детайли тук


3. Открийте какво Ви дразни в поведението на трудните клиенти, за да го неутрализирате.
 
Трябва да сте наясно и със себе си, за да можете да се контролирате и да възстановите неутралитета си при общуването с трудни клиенти. Колото по-добре разбирате какво Ви кара да се ядосвате, толкова по-лесно ще Ви бъде да се научите да се сдържате. А така хем ще си спестите допълнителното нагнетяване на напрежението, хем ще запазите контрола над ситуацията.
 
4. Проявете разбиране.
 
Дори и на Вас оплакванията на клиента да не Ви се струват смислени, поставете се на негово място, за да го разберете и съответно да му помогнете. А ако схванете тревогите и проблемите на потребителите, ще Ви е по-лесно да общувате с тях, дори когато имат критики. Заедно с това ще знаете какви конкретно продукти и услуги да им предложите и как да го направите, за да реализирате по-големи продажби.
 
5. Говорете внимателно и с приветлив тон.
 
Когато клиент е разстроен, няма смисъл допълнително да утежнявате ситуацията, като повишавате тон или говорите отбранително. Запазете учтивата си интонация, с което ще успокоите и него. Освен това спокойният и уверен тон будят значително по-голямо доверие от повишеният.
 
източник: entrepreneur.com

___________________________________________

Изображение от: Amy Hirschi on Unsplash
 

Tags: клиентипродажбипотребители

Хареса ли Ви тази статия?

Сподели тази статия с вашите приятели в любимата си социална мрежа

Колко е полезна тази информация?

Оценете като използвате звездичките

Oценка:


Оценка 5 of 5 - 1 глас.

Статии

3 досадни неща, които гонят редовните Ви клиенти

от Biznesidei.bg
21 Януари 2022
Хората, които купуват от Вас регулярно, са онзи, на които се опира съществуването...

Защо е важно да показвате благодарността си на клиентите

от Biznesidei.bg
14 Декември 2021
Коледните и новогодишните празници са прекрасно време да покажете колко високо...

Как да запазите клиентите? Искайте им обратна връзка от първия ден

от Biznesidei.bg
09 Декември 2021
Не е достатъчно даден потребител да купи от Вас веднъж. Важно е да го мотивирате...

4 ефективни начина да проучите клиентите си, с цел да ги разбирате по-добре

от Biznesidei.bg
15 Юни 2021
За да убедите даден клиент да купи нещо от Вас, трябва да познавате този клиент. Да...

Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.


Да, искам да се абонирам БЕЗПЛАТНО за бюлетина на biznesidei.bg и да получавам новини и съвети от сферата на бизнеса, информация за продукти и услуги.


Сподели своя коментар0 Коментари





Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.





Последни коментари



Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
"Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети."

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.