4 извинения, които си давате при погрешно назначаване
3909
0
30 Ноември. 2016
Наемане на служители
67% от читателите смятат, че тази статия е полезна
35% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
47% от редовните ни читатели имат успешен бизнес
35% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
47% от редовните ни читатели имат успешен бизнес
5
от 1 глас
от 1 глас
Оценка на потребителя
Дори на най-добрите мениджъри по човешки ресурси може да се случи да се подведат и да назначат неподходящ кадър.
Когато това Ви се случи, най-важното е да не си "заравяте главата в пясъка", а да вземете мерки да подобрите статуквото - независимо дали чрез допълнително обучение, по-тесен контрол или търсене на нов кадър. Най-трудно ще вземете тези мерки, ако сте заети да извинявате грешката си.
Затова внимавайте да не се изкушите от следните извинения:
"Назначението е само временно."
Колкото и кратко време да работи даден служител при Вас, той ще даде отражение на организацията. Некомпетентните кадри могат да ѝ струват много - от финансови до загуби на клиенти и партньори. Да отлагате новия процес по наемане или процеса по качествено обучение на новоназначения, е сигурен начин да навредите на фирмата.
"Кандидатът ще се нагоди към работата."
Понякога, когато наемете служител, който не е съвсем подходящ за дадена работа, смятате, че той ще се развие до такава степен, че да стане подходящ. Лошото е, че този служител ще работи за Вас и във времето, преди да стигне до подходящото развитие. Рискувате той да допусне скъпо струващи грешки до момента, в който се развие до нужното равнище. Още повече, че никой не може да Ви гарантира, че този служител действително ще стигне до изискваното ниво.
"По-добре този служител, отколкото никой."
Изкушаващо е да назначите някого, просто за да има кой да върши конкретната работа, защото не желаете да минете през процеса по назначаване отново, а и не искате да оставяте позицията празна. Факт е обаче, че неподходящия човек няма да свърши работата добре, а това може да доведе повече вреди, отколкото ползи.
"Все някога ще се впише в организацията."
Когато назначавате някого, той вече е до определена степен завършен човек и идва със своите собствени ценности, мнения и нагласи. Не мислете, че с времето един мързелив човек ще стане трудолюбив. Нито че един служител, който обича да работи сам, ще стане най-добрия отборен играч. А дали служителят, който мрази промените, ще се промени, за да се съобрази с фирмените правила? По-добре е да намерите някой, който е в унисон с корпоративната Ви култура, отколкото да чакате да се случи нещо, което най-вероятно няма да стане.
Служителите са хората, които водят фирмата към успех, затова и не можете да неглижирате наемането им. Ако допуснете грешка, по-добре си я признайте и работете към поправянето ѝ, вместо да се опитвате да я туширате.
източник: entrepreneur.com
Колко е полезна тази информация?
Оценете като използвате звездичките
Oценка:
Оценка
5
of 5
- 1 глас.
Статии
3 базови ценни съвета за наемане на качествени служители
от Biznesidei.bg
05 Май 2022
Не искате просто нови попълнения. Искате хора, които са ангажирани, които ще се...
3 типа служители, от които се нуждае всеки бизнес
от Biznesidei.bg
17 Март 2022
Избирането на подходящите кадри е хем трудна, хем особено важна задача. Все пак...
Недоволните служители пречат на назначаването на нови кадри
от Biznesidei.bg
24 Септември 2019
Когато търсите нови кадри, искате да покажете фирмата си в най-добрата ѝ светлина,...
5 стъпки за успешно въвеждане в работа на нови служители
от Biznesidei.bg
22 Юни 2018
Когато назначавате нов кадър, искате в най-добрия случай той да се адаптира бързо...
Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.
Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.
Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.
Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.
Сподели своя коментар0 Коментари