Как да се справяте по-добре с наемането на служители в областта на продажбите
4364
0
15 Ноември. 2016
Наемане на служители
59% от читателите смятат, че тази статия е полезна
38% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
41% от редовните ни читатели имат успешен бизнес
38% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
41% от редовните ни читатели имат успешен бизнес
5
от 1 глас
от 1 глас
Оценка на потребителя
Независимо какви служители търсите, процесът по подбора им никога не е лесен.
Колкото повече опит трупате, толкова по-малко сложен и предизвикателен ще е процесът. А един от най-предизвикателните е свързан именно с хората, които отговарят за продажбите Ви. Защото те са "моста" между компаниятa Ви и Вашите целеви клиенти.
Ето какво можете да направите, за да го подобрите допълнително:
Ето какво можете да направите, за да го подобрите допълнително:
Потърсете това, което пропускате.
Не се повлиявайте от първите си впечатления от кандидатите - на интервюто всички се стараят да се представят много добре. Вместо това направете внимателно и обширно проучване. Потърсете мнения на бивши работодатели, запознайте се с препоръки, вгледайте се и в профилите на кандидатите в социалните мрежи. Не се доверявайте и на собствените си предразсъдъци. Ако е необходимо, привлечете в процеса по подбор и свои колеги и/или служители.
Не подминавайте възвращаемостта от назначението.
Всеки служител следва да има определен принос, най-вече онези, които се занимават с продажби. Важното тук е да внимавате какви цели си поставят кандидатите. Едни ще поставят прекалено ниски, за да са сигурни, че ще ги постигнат, други ще ги превишат, за да Ви впечатлят. Бъдете много внимателни при подобни ситуации. Ако все пак харесате служител, които повишава или понижава целите си, по-добре е да помислите за предварителното му обучение и едва след това да го включите в екипа.
Подгответе стратегията си за интервюто предварително.
Ако срещу Вас седи кандидат с точно тези умения и опит, които Ви трябват, задачата Ви е да го опознаете. Обмислете внимателно въпросите, които ще му зададете. Можете дори да разговаряте за начина, по който организира деня си, защото това ще Ви покаже до каква степен е организиран. Можете да му зададете и някакви случайни или по-необичайни въпроси, неособено свързани с областта на продажбите. По такъв начин ще се ориентирате как би разговарял той с потенциалните клиенти и как би отговарял на техните специфични въпроси.
Проверете уменията.
В зависимост от това какви продавачи Ви трябват, не е излишно да тествате уменията им в реалистична среда. Една добра идея е да им възложите да продадат определен продукт на някой служител от компанията, с когото не са се срещали. Така ще добиете представа как ще се държат при запознаване с нов клиент и при стресовата ситуация за пръв път да представят един продукт на клиент, когото виждат за пръв път.
Още по темата: Назначавате? Избягвайте следните 5 често срещани грешки
източник: entrepreneur.com
Колко е полезна тази информация?
Оценете като използвате звездичките
Oценка:
Оценка
5
of 5
- 1 глас.
Статии
3 тайни на назначаването на добри продавачи
от Biznesidei.bg
03 Май 2019
Можете да заведете коня до водата, но не можете да го накарате да пие. Това се...
Най-глупавите грешки на умните хора при наемане на служители
от Анелия Коджабашева
25 Март 2014
Грешки стават, особено ако няма добра подготовка. Този универсален факт не...
3 базови ценни съвета за наемане на качествени служители
от Biznesidei.bg
05 Май 2022
Не искате просто нови попълнения. Искате хора, които са ангажирани, които ще се...
3 типа служители, от които се нуждае всеки бизнес
от Biznesidei.bg
17 Март 2022
Избирането на подходящите кадри е хем трудна, хем особено важна задача. Все пак...
Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.
Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.
Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.
Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.
Сподели своя коментар0 Коментари