Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм

Най-глупавите грешки на умните хора при наемане на служители

от
5850 0 25 Март. 2014
Наемане на служители

Най-глупавите грешки на умните хора при наемане на служители
67% от читателите смятат, че тази статия е полезна
35% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
47% от редовните ни читатели имат успешен бизнес

5
от 1 глас
Оценка на потребителя

Грешки стават, особено ако няма добра подготовка. Този универсален факт не изключва нито умните хора, нито наемането на нови служители. Затова се подгответе за своето следващо търсене на допълнителни хoра за екипа си, като се запознаете с грешките, които не трябва да допускате.

Ето ги и тях:
 
1) Използването на уменията на кандидата да презентира себе си като фактор за предвиждане на представянето му на работа. 

2) Прибързването при решаването дали да наемете или не. Често се случва първото впечатление да изиграе лоша шега, затова не си позволявайте да съдите прибързано за човека, който влезе при Вас.

3) Концентрирането върху това, което кандидатите имат като качества и развити умения, отколкото върху това, което могат да направят с тези качества или умения. Трябва да знаете какво Ви трябва и как ще го ползвате, за да наемете подхдящия човек.

4) Да не обръщате внимание на комуникативни умения, работа в екип, посрещане на крайните срокове, гъвкавост, креативност и други подобни умения, които не са првяко свързани с длъжността.

5) Да се фокусирате само върху ключовите умения, а не върху цялостните качества на кандидата. Така ще наемете някой, който не отговаря напълно на нуждите Ви от персонал.

6) Гласуването като на общо събрание. Ако съберете интервюиращ екип и накарате всеки в него да гласува с да или не за наемането на кандидата, ще си осигурите най-вероятно погрешния служител. Не само обективните, но и субективните фактори, като ценностната система, са важни за наемането.

7) Решаването да не се наеме някой, защото е по-лесно да се каже не, отколкотo да. Особено ако този, който казва не, е с по-голям авторитет. Трябва да се търсят причини, поради които да се наеме човека и да се претеглят спрямо причините да се наеме другия кандидат.

Правилно сключване на трудови договори - решения и съвети от експерти
Правилно сключване на трудови договори - решения и съвети от експерти

Повече детайли тук

Как да избегнете санкция при проверка? Наръчник за данъкоплатци
Как да избегнете санкция при проверка? Наръчник за данъкоплатци

Повече детайли тук

Софтуер за оценка на служителите
Софтуер за оценка на служителите

Повече детайли тук



8) Да съдят за мотивацията на кандидата да работи конкретната работа от стандартните въпроси: „Защо искате тази работа?”, „Какво знаете за нашата фирма?”, „Какво Ви привлече към тази длъжност?” и пр. Отговорите на заучените въпроси също са заучени, затова не може да им се разчита.

9) Игнориране на това доколко е подходящ кандидата да се впише във фирмата. Дори и да сте избрали подходящите хора за интервю, с подходящите умения и качества, те трябва да са мотивирани за работа, да имат ценностна система, кореспондираща с тази на фирмата, да имат начин на работа, подхождащ на типа мениджмънт в организацията.

10) Да се доверявате на предразсъдъци за дадена длъжност. Не всички добри продавачи са крайно комуникативни от самото начало. Не изпадайте в стереотипи и посрещнете всеки кандидат с толерантност и интерес.

Tags: бизнесчовешки ресурсинаемане на служителинаеманегрешки при наемането

Хареса ли Ви тази статия?

Сподели тази статия с вашите приятели в любимата си социална мрежа

Колко е полезна тази информация?

Оценете като използвате звездичките

Oценка:


Оценка 5 of 5 - 1 глас.

Статии

3 базови ценни съвета за наемане на качествени служители

от Biznesidei.bg
05 Май 2022
Не искате просто нови попълнения. Искате хора, които са ангажирани, които ще се...

3 типа служители, от които се нуждае всеки бизнес

от Biznesidei.bg
17 Март 2022
Избирането на подходящите кадри е хем трудна, хем особено важна задача. Все пак...

7 съвета за собственици на малък бизнес при назначаване на персонал

от Biznesidei.bg
05 Ноември 2019
Колкото по-малък е бизнесът, толкова по-малки са нуждите му от персонал. Това обаче...

3 начина малкият бизнес да спечели от наемането на стажанти

от Biznesidei.bg
19 Януари 2017
Наемането на стажанти не е само за големите компании, които могат да отделят...

Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.


Да, искам да се абонирам БЕЗПЛАТНО за бюлетина на biznesidei.bg и да получавам новини и съвети от сферата на бизнеса, информация за продукти и услуги.


Сподели своя коментар0 Коментари





Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.





Последни коментари



Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
"Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети."

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.