Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм

7 съвета за собственици на малък бизнес при назначаване на персонал

от
3774 0 05 Ноември. 2019
Наемане на служители

7 съвета за собственици на малък бизнес при назначаване на персонал
39% от читателите смятат, че тази статия е полезна
52% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
31% от редовните ни читатели имат успешен бизнес

5
от 1 глас
Оценка на потребителя

Колкото по-малък е бизнесът, толкова по-малки са нуждите му от персонал. Това обаче съвсем не променя фактите, че той а) има нужда от този персонал и б) има нужда този персонал да е качествен.

Ако сте в позицията на предприемач с малък бизнес в процес на подбор на кадри, ето няколко съвета, които ще Ви помогнат:
 
1. Назначавайте само на длъжности, които са Ви необходими.
 
Малките фирми нямат много свободен капитал, затова не можете да си позволите да имате излишни служители. С разрастването на бизнеса, ще можете да дублирате някои длъжности и да разкривате изцяло нови такива, но нека това става естествено. В противен случай ще си докарате ненужни разходи.
 
2. Текучеството струва скъпо.
 
Назначавате ли, търсете най-подходящите хора. Намерите ли тези най-подходящи хора, грижете се да бъдат мотивирани и ангажирани с работата си. Колкото по-добре се чувстват те на своята длъжност, толкова по-ефективни ще бъдат в изпълняването ѝ, а и толкова шансът да напуснат ще е по-малък.
 
3. Не бързайте.
 

Корекция на счетоводни грешки по реда на ЗКПО - електронно ръководство
Корекция на счетоводни грешки по реда на ЗКПО - електронно ръководство

Повече детайли тук

Данъчните закони в практиката – решения на казуси
Данъчните закони в практиката – решения на казуси

Повече детайли тук

Защита на личните данни: наръчник за счетоводители и ТРЗ служители
Защита на личните данни: наръчник за счетоводители и ТРЗ служители

Повече детайли тук


Не се задоволявайте с посредствени кандидати или с такива, които са подходящи само донякъде. По-добре да е да почакате още малко, но да назначите някой наистина страхотен, отколкото да вземете кадър, който скоро ще трябва да смените, защото не се справя добре.
 
4. Доверете се на препоръките.
 
Когато търсите нови служители, информирайте и съществуващите си кадри, и всички свои контакти, които може да познават подходящи хора. Посредством препоръчаните кандидати ще намалите риска да назначите човек, който нужните качества и умения.
 
5. Кандидатите могат да дойдат от всякъде.
 
Затова е много важно да публикувате обявите си на всички подходящи платформи: електронната страница на бизнеса Ви, социалните Ви мрежи, сайтове за търсене и предлагане на работа и т.н. Колкото повече канали на комуникация обхванете, до толкова повече хора ще достигне предложението Ви. А така и шансът то да стигне до подходящите кандидати се увеличава.
 
6. Едно интервю не винаги е достатъчно.
 
Не се притеснявайте от по-подробният процес по подбор на персонал. Имате нужда от някой, който да работи с конкретни машини? Тествайте уменията му. Назначавате графичен дизайнер? Помолете за портфолио. Имате нужда от служител, владеещ перфектно чужд език? Организирайте интервю и на този чужд език. В крайна сметка искате най-подходящия кандидат - вложете усилия, за да го намерите.
 
7. Обстойните обучения могат да Ви струват и време, и пари.
 
Когато назначавате служител за малък бизнес, е важно той да навлезе в работата с възможно най-малко финансови и времеви разходи. Просто защото ресурсите Ви са ограничени. Затова винаги, когато назначавате при подобни условия, трябва да се съобразявате с тях и да търсите достатъчно подготвени кадри. Големите компании могат да си позволят да обучат попълненията в персонала си допълнително. В малките фирми тези възможности са рядко срещани, затова няма как да направите компромис.
 
И най-важното: Не прибързвайте! По-добре да се забавите с избора, но да спечелите нов кадър и то в дългосрочен план.
 
източник: allbusiness.com
 

Tags: малък бизнесназначаване на персоналслужители

Хареса ли Ви тази статия?

Сподели тази статия с вашите приятели в любимата си социална мрежа

Колко е полезна тази информация?

Оценете като използвате звездичките

Oценка:


Оценка 5 of 5 - 1 глас.

Статии

3 базови ценни съвета за наемане на качествени служители

от Biznesidei.bg
05 Май 2022
Не искате просто нови попълнения. Искате хора, които са ангажирани, които ще се...

3 типа служители, от които се нуждае всеки бизнес

от Biznesidei.bg
17 Март 2022
Избирането на подходящите кадри е хем трудна, хем особено важна задача. Все пак...

Недоволните служители пречат на назначаването на нови кадри

от Biznesidei.bg
24 Септември 2019
Когато търсите нови кадри, искате да покажете фирмата си в най-добрата ѝ светлина,...

5 стъпки за успешно въвеждане в работа на нови служители

от Biznesidei.bg
22 Юни 2018
Когато назначавате нов кадър, искате в най-добрия случай той да се адаптира бързо...

Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.


Да, искам да се абонирам БЕЗПЛАТНО за бюлетина на biznesidei.bg и да получавам новини и съвети от сферата на бизнеса, информация за продукти и услуги.


Сподели своя коментар0 Коментари





Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.





Последни коментари



Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
"Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети."

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.