Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм

5 стъпки за успешно въвеждане в работа на нови служители

от
9310 0 22 Юни. 2018
Наемане на служители

5 стъпки за успешно въвеждане в работа на нови служители
59% от читателите смятат, че тази статия е полезна
38% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
41% от редовните ни читатели имат успешен бизнес

5
от 1 глас
Оценка на потребителя

Когато назначавате нов кадър, искате в най-добрия случай той да се адаптира бързо и лесно и да се сработи също толкова бързо и лесно с колегите си.

За тази цел е важно да посрещнете и въведете в работа новия си служител така, че той да не изпита затруднения и възможно най-скоро да спре да се чувства "на гости" във фирмата.
 
Как да го направите обаче? Ето 5 стъпки, които да следвате:
 
1. Планирайте.
 
Изгответе план на това как ще протече приемането на служителя във фирмата, запознаването му с колектива и работата, с правилата и организацията. Можете дори да разработите този план във вид на график, в който да разпределите задълженията на кадъра и който да му предоставите при постъпване, за да знае той какво да очаква. 
 
2. Определете очакванията си към служителя.
 
Трудно е да се каже колко дълъг да е периодът на адаптация на един служител. Затова е важно да седнете, да прегледате плана за въвеждането му и да определите какво очаквате от служителя. Колко време му отпускате за навлизане в работата, какво очаквате да знае и може в края на, да речем, всяка седмица. Определите ли тези очаквания, ще е лесно да запознаете служителя с тях и да следите дали той се справя.
 

Електронно ръководство - Колекция КТ: Коментар по промени до февруари 2021
Електронно ръководство - Колекция КТ: Коментар по промени до февруари 2021

Повече детайли тук

Отраслово счетоводство - заплетени ситуации и техните решения
Отраслово счетоводство - заплетени ситуации и техните решения

Повече детайли тук

Книга за ТРЗ служителя
Книга за ТРЗ служителя

Повече детайли тук


3. Подгответе всички формуляри.
 
Съберете всички документи, които служителят трябва да попълни при постъпването си, в 1 папка. Така той ще се занимае с тях наведнъж. След това ще може да се съсредоточи в навлизането си в работата, опознаването на колектива и адаптирането към новата среда.
 
4. Представете на новия служител ролята му във фирмата.
 
Когато новия кадър постъпи, отделете време да му поясните каква е ролята му в организацията, с какво е полезна работата, която върши, с кои отдели ще се наложи да комуникира, кой и какво ще зависи от него. Така служителят ще може да разбере значимостта на труда, който ще изпълнява в организацията. Пояснете и конкретните задължения на служителя, за да може той да ги има предвид и да се съсредоточи върху усвояването им.
 
5. Следете процеса.
 
Дори и да не работите тясно с новопостъпилото лице, а да се занимавате само с въвеждането му в работата, интересувайте се как върви всичко. Можете да организирате няколко срещи седмично или дори само една, в която да коментирате какво е видял, какво е научил, какво му е направило впечатление, какво е останало неизяснено. Окуражавайте новият си кадър да споделя всичко това с Вас, дори негативното, за да можете да изчистите неяснотите преди той да навлезе напълно в работата и да поеме отговорностите си изцяло. Така ще спестите и на себе си и на него бъдещи проблеми. 
 
източник: allbusiness.com

Tags: назначаване на работаслужителинова работа

Хареса ли Ви тази статия?

Сподели тази статия с вашите приятели в любимата си социална мрежа

Колко е полезна тази информация?

Оценете като използвате звездичките

Oценка:


Оценка 5 of 5 - 1 глас.

Статии

3 базови ценни съвета за наемане на качествени служители

от Biznesidei.bg
05 Май 2022
Не искате просто нови попълнения. Искате хора, които са ангажирани, които ще се...

3 типа служители, от които се нуждае всеки бизнес

от Biznesidei.bg
17 Март 2022
Избирането на подходящите кадри е хем трудна, хем особено важна задача. Все пак...

Недоволните служители пречат на назначаването на нови кадри

от Biznesidei.bg
24 Септември 2019
Когато търсите нови кадри, искате да покажете фирмата си в най-добрата ѝ светлина,...

3 маркетингови стратегии, с които можете да привлечете страхотни служители

от Biznesidei.bg
20 Март 2018
За да привлечете най-добрите кадри, трябва да им представите фирмата си и...

Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.


Да, искам да се абонирам БЕЗПЛАТНО за бюлетина на biznesidei.bg и да получавам новини и съвети от сферата на бизнеса, информация за продукти и услуги.


Сподели своя коментар0 Коментари





Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.





Последни коментари



Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
"Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети."

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.