Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм

Как да спечелите от клиентските оплаквания

от
3906 0 17 Юли. 2018
Успешни стратегии

Как да спечелите от клиентските оплаквания
39% от читателите смятат, че тази статия е полезна
52% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
31% от редовните ни читатели имат успешен бизнес

5
от 1 глас
Оценка на потребителя

Ако работите с клиенти, със сигурност сте чували много оплаквания. Някои са откровено не на място, но всички останали могат да Ви помогнат да подобрите бизнеса си.

Защо оплакванията на клиентите са полезни?
 
Първо защото това са хората, на които продавате, ето защо искате да оставяте най-доброто впечатление у тях. В крайна сметка само така ще ги стимулирате да се върнат при Вас за още.
 
Освен това впечателенията на потребителите Ви помагат да се ориентирате как се справяте с предлагането на стоките, с обслужването, с производството на самите стоки. 
 
Дори и да Ви е неприятно да слушате критики, в тези критики се крият ключовете за това да направите продуктите и услугите си още по-привлекателни, а така да спечелите нови клиенти.
 
Какво можете да научите от оплакванията?
 
Негативните впечатления на потребителите могат да Ви покажат:
- Какво в системите, процесите и политиките Ви не работи;
- Кой служители не влагат достатъчни усилия в работата си;

Служебният автомобил в счетоводната практика – електронно ръководство
Служебният автомобил в счетоводната практика – електронно ръководство

Повече детайли тук

Счетоводители в действие - наръчник с решени казуси
Счетоводители в действие - наръчник с решени казуси

Повече детайли тук

Как да избегнете санкция при проверка? Наръчник за данъкоплатци
Как да избегнете санкция при проверка? Наръчник за данъкоплатци

Повече детайли тук


- Кой продукти и услуги трябва да се подобрят; кои трябва да се премахнат от продуктовата Ви листа;
- Какво конкурентите Ви правят по-различно от Вас, от което можете да се поучите и още много.
 
Как да извлечете максимално голяма полза от оплакванията?
 
1. Гледайте на нещата от клиентска гледна точка.
 
Представете си, че за пръв път купувате от фирмата си. Обмислете дали всичко, свързано с покупката е ясно, дали продуктите са описани ясно, така че клиентите да вземат решение дали да купят или не бързо и без притеснения. Как стоят нещата с политиката Ви по рекламации? Има ли достатъчно информация за бизнеса Ви онлайн? Ако продавате онлайн, всичко ли протича лесно и без притеснения за потребителите? Прегледайте всичко, свързано с покупката, и се постарайте да намерите слабости, които да коригирате.
 
2. Окуражавайте получаването на обратна връзка.
 
Дори и това да зачести оплакванията, ще Ви даде повече информация какво работи и какво не. Можете дори да организирате периодични проучвания на впечатленията на потребителите, за да могат те да Ви споделят критиките си.
 
3. Разговаряйте с най-лоялните си клиенти.
 
Това са хората, които трябва да задържите, които трябва да стимулирате да се върнат при Вас за нови и нови покупки. Техните мнения са Ви най-ценни. Говорете с тези хора, помолете ги да бъдат максимално откровени с Вас. Така ще им покажете, и че Ви е грижа, и че се стремите да им предложите по-добри продукти и услуги, отговарящи по-добре на нуждите и изискванията им.
 
4. Предприемете действия.
 
След като сте събрали информация и впечатления, е време да определите какви мерки ще вземете. Съставете си план за всяка една от тях, за да можете да я въведете по-лесно.
 
5. Информирайте клиентите за мерките, които ще предприемете.
 
Не е достатъчно да направите промените, хората трябва да научат за тях. Затова, ако се налага, коментирайте с всеки клиенти по отделно при покупка. Уверете се, че сте публикували информация в страниците си в Интернет, в социалните си мрежи. Трябва да стане ясно и защо предприемате промените.
 
6. Говорете лично с клиентите, които са Ви отправили оплакванията.
 
Дори и да мислите, че сте ги изгубили като клиенти, най-добре е да се свържете с тях и да ги информирате до какви мерки от Ваша страна са довели оплакванията им. Ако и да не ги спечелите обратно, пак работите за репутацията си и показвате загриженост за мнението им. А това се оценява високо.
 
източник: allbusiness.com
 

Tags: клиентипродуктиоплаквания

Хареса ли Ви тази статия?

Сподели тази статия с вашите приятели в любимата си социална мрежа

Колко е полезна тази информация?

Оценете като използвате звездичките

Oценка:


Оценка 5 of 5 - 1 глас.

Статии

Как да запазите клиентите си във времена на висока инфлация

от Biznesidei.bg
15 Февруари 2022
Понижаването на покупателната способност на парите се отразява негативно и на...

3 компонента на сайта Ви, които помагат посетителите да станат клиенти

от Biznesidei.bg
05 Януари 2021
Идеалната Ви цел е всеки, който влезе на сайта на фирмата Ви, да си поръча нещо от...

6 начина да привлечете нови клиенти

от Biznesidei.bg
07 Февруари 2020
Редовните клиенти са тези, които Ви носят сравнително сигурни и редовни...

3 причини клиентите да се влияят от мненията на други клиенти

от Biznesidei.bg
31 Август 2018
Мненията от клиенти са често срещани и то в множество реклами, предназначени за...

Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.


Да, искам да се абонирам БЕЗПЛАТНО за бюлетина на biznesidei.bg и да получавам новини и съвети от сферата на бизнеса, информация за продукти и услуги.


Сподели своя коментар0 Коментари





Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.





Последни коментари



Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
"Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети."

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.