Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм

5 стъпки до маркетинговия план

от
6986 0 26 Февруари. 2019
Успешни стратегии

5 стъпки до маркетинговия план
67% от читателите смятат, че тази статия е полезна
35% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
47% от редовните ни читатели имат успешен бизнес

5
от 1 глас
Оценка на потребителя

Много предприемачи са наясно, че трябва да имат бизнес план, дори и той да не е разписан по конкретни правила и подготвен за пред инвеститори.

Също толкова важен обаче е и маркетинговият план. Защото от маркетинговите усилия, които ще заложите в него, зависи успехът на стоките и услугите Ви. А оттам и в голяма степен на самата Ви фирма.
 
Как да го изготвите обаче? Следвайте тези 5 стъпки:
 
1) Определете настоящото състояние на фирмата си.
 
Това е отправната Ви точка и тя подсказва, че маркетинговият план не трябва да се прави само в началото на дейността, а периодично. Тук е добра идея да направите т. нар. SWOT анализ, който показва силните и слабите страни на фирмата Ви, възможностите и заплахите в средата, където развивате бизнеса си. Така ще се ориентирате къде са позитивите, на които да наблегнете, къде са проблемите, които е важно да решите, от какво трябва да се предпазвате, какви са предимствата Ви. Анализирайте продуктите и услугите си, за да определите качествата, недостатъците им и най-вече как да се отличите от конкурентните такива. След това определете и какъв тип потребител би купил стоките Ви и поръчал услугите Ви.
 
2) Дефинирайте целевата си група.
 
Това са хората, на които ще предлагате стоките и услугите си. Трябва да ги познавате възможно най-добре. Колкото по-наясно сте със специфичните им характеристики, толкова по-лесно ще им отправите оферти, които ги интересуват.
 

Счетоводно отчитане на държавни помощи при пандемията от COVID-19
Счетоводно отчитане на държавни помощи при пандемията от COVID-19

Повече детайли тук

Електронно ръководство - Колекция КТ: Коментар по промени до февруари 2021
Електронно ръководство - Колекция КТ: Коментар по промени до февруари 2021

Повече детайли тук

Счетоводители в действие - наръчник с решени казуси
Счетоводители в действие - наръчник с решени казуси

Повече детайли тук


3) Направете си списък от маркетингови цели.
 
За да има смисъл от тази стъпка, важно е да спазвате няколко правила:
- Целите трябва да са реалистични и изпълними.
- Целите трябва да са ясно дефинирани (увеличение на продажбите не е ясно дефинирана цел, увеличение на продажбите с 30% е ясно дефинирана цел).
- Целите трябва да са оптимистични. Да покривате разходите си не е оптимистична цел и надали ще Ви мотивира.
- Сред целите трябва да има и краткосрочни, и дългосрочни. Краткосрочните са с времеви диапазон от седмици до година, а дългосрочните - от 10 до 20 години.
 
4) Проучете какви маркетингови тактики можете да използвате.
 
Маркетингът позволява разнообразни действия и има много канали. Можете да използвате реклами в телевизионни, радио, печатни медии, социални мрежи, сайтове, блогове, да рекламирате по имейл и телефон и какво ли още не. Колкото по-добре проучите различните възможности, толкова по-лесно ще определите с какво да се заемете така, че да обхванете по-пълно целевата си аудитория.
 
5) Определете маркетинговия си бюджет.
 
За да получите приходи, трябва да направите вложения. Разгледайте внимателно маркетинговите си цели и тактиките за тяхното изпълнение и определете какви средства ще са Ви необходими. Бъдете внимателни - не подценявайте разходите, но не ги и надценявайте. Имайте предвид, че колкото и внимателно да сте определили маркетинговите тактики, може да се окаже, че някои от тях не действат. Затова е добра идея непрекъснато да следите резултатите и, ако видите, че нещо не дава резултат, да пренасяте бюджета му към дейност, която Ви носи повече приходи.
 
В крайна сметка нито един план не се изпълнява на 100%, но имайки го на своя страна, няма да направите грешката да подходите към маркетинга си "на сляпо".
 
източник: entrepreneur.com

Снимка: rawpixel.com from Pexels

Tags: маркетингов планмаркетинг и рекламаswot анализ

Хареса ли Ви тази статия?

Сподели тази статия с вашите приятели в любимата си социална мрежа

Колко е полезна тази информация?

Оценете като използвате звездичките

Oценка:


Оценка 5 of 5 - 1 глас.

Статии

Дали малкият Ви бизнес наистина се нуждае от маркетингов план?

от Biznesidei.bg
14 Ноември 2016
Няма смисъл да го отричаме - маркетингът е критично важен компонент на всеки...

Как да създадете ефективен маркетингов план

от Biznesidei.bg
14 Октомври 2015
Маркетинговият план може да не бъде сред най-големите приоритети на фирмите, но...

6 стъпки към ангажиращото съдържание

от Biznesidei.bg
08 Март 2022
Маркетингът на съдържание е един от най-ефективните инструменти за изграждане на...

Как да запазите клиентите си във времена на висока инфлация

от Biznesidei.bg
15 Февруари 2022
Понижаването на покупателната способност на парите се отразява негативно и на...

Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.


Да, искам да се абонирам БЕЗПЛАТНО за бюлетина на biznesidei.bg и да получавам новини и съвети от сферата на бизнеса, информация за продукти и услуги.


Сподели своя коментар0 Коментари





Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.





Последни коментари



Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
"Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети."

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.