Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм

5 стъпки до маркетинговия план

от
7382 0 26 Февруари. 2019
Успешни стратегии

5 стъпки до маркетинговия план
59% от читателите смятат, че тази статия е полезна
38% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
41% от редовните ни читатели имат успешен бизнес

5
от 1 глас
Оценка на потребителя

Много предприемачи са наясно, че трябва да имат бизнес план, дори и той да не е разписан по конкретни правила и подготвен за пред инвеститори.

Също толкова важен обаче е и маркетинговият план. Защото от маркетинговите усилия, които ще заложите в него, зависи успехът на стоките и услугите Ви. А оттам и в голяма степен на самата Ви фирма.
 
Как да го изготвите обаче? Следвайте тези 5 стъпки:
 
1) Определете настоящото състояние на фирмата си.
 
Това е отправната Ви точка и тя подсказва, че маркетинговият план не трябва да се прави само в началото на дейността, а периодично. Тук е добра идея да направите т. нар. SWOT анализ, който показва силните и слабите страни на фирмата Ви, възможностите и заплахите в средата, където развивате бизнеса си. Така ще се ориентирате къде са позитивите, на които да наблегнете, къде са проблемите, които е важно да решите, от какво трябва да се предпазвате, какви са предимствата Ви. Анализирайте продуктите и услугите си, за да определите качествата, недостатъците им и най-вече как да се отличите от конкурентните такива. След това определете и какъв тип потребител би купил стоките Ви и поръчал услугите Ви.
 
2) Дефинирайте целевата си група.
 
Това са хората, на които ще предлагате стоките и услугите си. Трябва да ги познавате възможно най-добре. Колкото по-наясно сте със специфичните им характеристики, толкова по-лесно ще им отправите оферти, които ги интересуват.
 

Сделки с недвижими имоти на строителното предприятие
Сделки с недвижими имоти на строителното предприятие

Повече детайли тук

Назначаване на чужденци: Експертите съветват
Назначаване на чужденци: Експертите съветват

Повече детайли тук

Книга за ТРЗ служителя
Книга за ТРЗ служителя

Повече детайли тук


3) Направете си списък от маркетингови цели.
 
За да има смисъл от тази стъпка, важно е да спазвате няколко правила:
- Целите трябва да са реалистични и изпълними.
- Целите трябва да са ясно дефинирани (увеличение на продажбите не е ясно дефинирана цел, увеличение на продажбите с 30% е ясно дефинирана цел).
- Целите трябва да са оптимистични. Да покривате разходите си не е оптимистична цел и надали ще Ви мотивира.
- Сред целите трябва да има и краткосрочни, и дългосрочни. Краткосрочните са с времеви диапазон от седмици до година, а дългосрочните - от 10 до 20 години.
 
4) Проучете какви маркетингови тактики можете да използвате.
 
Маркетингът позволява разнообразни действия и има много канали. Можете да използвате реклами в телевизионни, радио, печатни медии, социални мрежи, сайтове, блогове, да рекламирате по имейл и телефон и какво ли още не. Колкото по-добре проучите различните възможности, толкова по-лесно ще определите с какво да се заемете така, че да обхванете по-пълно целевата си аудитория.
 
5) Определете маркетинговия си бюджет.
 
За да получите приходи, трябва да направите вложения. Разгледайте внимателно маркетинговите си цели и тактиките за тяхното изпълнение и определете какви средства ще са Ви необходими. Бъдете внимателни - не подценявайте разходите, но не ги и надценявайте. Имайте предвид, че колкото и внимателно да сте определили маркетинговите тактики, може да се окаже, че някои от тях не действат. Затова е добра идея непрекъснато да следите резултатите и, ако видите, че нещо не дава резултат, да пренасяте бюджета му към дейност, която Ви носи повече приходи.
 
В крайна сметка нито един план не се изпълнява на 100%, но имайки го на своя страна, няма да направите грешката да подходите към маркетинга си "на сляпо".
 
източник: entrepreneur.com

Снимка: rawpixel.com from Pexels

Tags: маркетингов планмаркетинг и рекламаswot анализ

Хареса ли Ви тази статия?

Сподели тази статия с вашите приятели в любимата си социална мрежа

Колко е полезна тази информация?

Оценете като използвате звездичките

Oценка:


Оценка 5 of 5 - 1 глас.

Статии

Дали малкият Ви бизнес наистина се нуждае от маркетингов план?

от Biznesidei.bg
14 Ноември 2016
Няма смисъл да го отричаме - маркетингът е критично важен компонент на всеки...

Как да създадете ефективен маркетингов план

от Biznesidei.bg
14 Октомври 2015
Маркетинговият план може да не бъде сред най-големите приоритети на фирмите, но...

6 стъпки към ангажиращото съдържание

от Biznesidei.bg
08 Март 2022
Маркетингът на съдържание е един от най-ефективните инструменти за изграждане на...

Как да запазите клиентите си във времена на висока инфлация

от Biznesidei.bg
15 Февруари 2022
Понижаването на покупателната способност на парите се отразява негативно и на...

Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.


Да, искам да се абонирам БЕЗПЛАТНО за бюлетина на biznesidei.bg и да получавам новини и съвети от сферата на бизнеса, информация за продукти и услуги.


Сподели своя коментар0 Коментари





Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.





Последни коментари



Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
"Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети."

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.