4 маркетингови принципа за доминиране на целевия пазар
6973
0
12 Декември. 2015
Успешни стратегии
37% от читателите смятат, че тази статия е полезна
46% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
29% от редовните ни читатели имат успешен бизнес
46% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
29% от редовните ни читатели имат успешен бизнес
5
от 1 глас
от 1 глас
Оценка на потребителя
Маркетингът е жизнено важен за успеха на бизнеса. Как тогава да си обясним факта, че много предприемачи не разбират маркетинга и не му дават нужното внимание?
Причината за това е, че продажбите са директни, а маркетингът - не. Затова е и толкова неясен и сложен за мнозина. Важността му за бизнес успеха обаче остава непроменима.
За да бъдат Вашите маркетингови усилия адекватни, трябва да спазвате 4 важни принципа. А именно:
1. На конкурентния пазар печелещият взима всичко.
Пазарите могат да се разрастват и да намаляват в течение на времето. Независимо от това, водачите имат високи приходи, ценова мощ и повече разполагаеми средства. Тези на опашката скоро капитулират. Жестока истина, но не по-малко достоверна.
Противно на днешното мнение, че за всеки има място на пазара, да спечелите е все още най-важното. За да постигнете това, Вашите продукт, продажби, промотиране и пласмент трябва да са по-добри от конкурентните. Такава е целта. Ако не приемете този факт, не трябва да се занимавате с бизнес.
Трябва да целите да получите най-предни позиции на всеки пазар, на който навлизате. Стратегиите и плановете Ви трябва да отразяват тази цел. Ако не го направят, конкуренцията ще стане опасна за Вас. Важно е да разполагате с добра стратегия, достатъчно средства и време и да вложите усилия, за да си осигурите пазарен дял.
Светът е място на съревнования. Трябва Ви много, за да победите. Голям брой са променливите в уравнението, определящо начина за постигане на успех за продукта и компанията Ви. Бизнесът е изцяло свързан с това колко ефективно използвате и контролирате тези променливи.
2. Иноваторите превръщат идеите в продукти, които хората могат да ползват.
Не е задължително иновацията да идва с революционна идея. Задължително е да идва с продукт, който отговаря на нужди.
Тук можете да си осигурите важно решаващо предимство. Достатъчно е да изведете на пазара дадена иновация първи. В днешно време с напредването на технологиите това става все по-трудно. Но успехът там гарантира успех и за фирмата.
Тук не става дума за научни открития. Те не могат да бъдат полезни на бизнеса, преди да приемат изражението на продукт. Иноваторите правят точно това. Разпознават нуждите на пазара и му дават продукти, които ги удовлетворяват.
Когато става дума за нова индустрия, ако създадете продукт, хората може да се решат да го купят. Но щом пазара започне да се развива и да генерира конкуренция, развитието на продуктите и маркетинговите усилия трябва да са възможно най-силни. А в иновативните компании обикновено са.
3. Диференцирате или умирате.
Диференцирането не се отнася просто до фокусирането върху това, в което сте най-добри. Често е по-свързано с позиционирането, а именно как дефинирате и сегментирате пазара.
Позиционирането на Вашия продукт на подходящ сегмент от пазара е едно от най-силните оръжия за отличаване от конкурентите. Важно е да предложите нещо уникално на онези от потенциалните клиенти, които действително го искат. След като установите своя собствена ниша, можете да започнете да се разраствате.
Ако не можете да направите продуктите и фирмата си отличителни от конкурентните и важни за клиентите, бизнесът Ви ще се провали.
4. Никога не можете да си позволите да загубите клиент.
Битува едно голямо объркване по отношение на причините и следствията в бизнеса. Твърде много предприемачи мислят, че всички резултати са свързани със самите тях и служителите им. Нещата не стоят така. Никак!
Има само три решаващи фактора за една фирма: инвеститори, служители и иклиенти. Инвеститорите дават пари на служителите, за да произвеждат продукти и да ги продават на клиентите. Без клиенти служителите губят работата си, а инвеститорите губят пари. Без клиенти няма фирми.
Да спечели и запази потребителите е глобалната цел на всеки бизнес. Това не означава, че трябва да правите всичко, което Ви кажат клиентите. Значи, че основната Ви посока на действие е да предложите уникална ценност на клиентите си. В противен случай успехът ще Ви се изплъзне.
Много от днешните кандидат-предприемачи не са наясно с това. Фокусират се върху себе си, а не върху клиентите. Предприемаческият егоизъм е сред виновниците за много бизнес провали. Не забравяйте, че клиентът е този, който потребява продуктите Ви. Спечелете го, защото той държи в ръцете си успеха Ви.
източник: entrepreneur.com
Колко е полезна тази информация?
Оценете като използвате звездичките
Oценка:
Оценка
5
of 5
- 1 глас.
Статии
Как да запазите клиентите си във времена на висока инфлация
от Biznesidei.bg
15 Февруари 2022
Понижаването на покупателната способност на парите се отразява негативно и на...
3 компонента на сайта Ви, които помагат посетителите да станат клиенти
от Biznesidei.bg
05 Януари 2021
Идеалната Ви цел е всеки, който влезе на сайта на фирмата Ви, да си поръча нещо от...
6 начина да привлечете нови клиенти
от Biznesidei.bg
07 Февруари 2020
Редовните клиенти са тези, които Ви носят сравнително сигурни и редовни...
3 начина да се отличите от конкурентите си на пазара
от Biznesidei.bg
21 Януари 2020
За да стимулирате клиентите на купуват от Вас, трябва да привлечете вниманието им.
Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.
Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.
Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.
Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.
Сподели своя коментар0 Коментари