Повечето фирми пропускат момента за отговор на клиентски запитвания в социалните мрежи
9622
0
12 Май. 2016
Социални мрежи
59% от читателите смятат, че тази статия е полезна
38% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
41% от редовните ни читатели имат успешен бизнес
38% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
41% от редовните ни читатели имат успешен бизнес
5
от 1 глас
от 1 глас
Оценка на потребителя
Някога да сте ползвали социална мрежа, за да се свържете с някоя фирма? Ако да, най-вероятно сте останали разочаровани.
Не сте единствените, обаче, показва ново проучване. Според неговите резултати 90 на сто от потребителите на социални мрежи се опитват да комуникират с фирмите там.
Проблемът се оказва в това, че дори и да постъпи запитване, няма кой да му отговори.
Ако една фирма е запозната с важността да ангажира клиентите си със себе си в социалните мрежи, тя трябва да приеме и факта, че не може да си позволи да игнорира съобщения и коментари.
Ситуацията обаче съвсем не показва, че фирмите са наясно с това. Проучване, изготвено от Sprout, показва, че около 9 от 10 клиентски съобщения остават игнорирани.
Друг интересен момент е, че клиентите очакват отговор в рамките на 4 часа, а често чакат до 10. Дотогава 1/3 вече са се насочили към някой конкурент.
Очевидно това несъответствие между клиентските очаквания и представянето на фирмите е сериозен проблем. Sprout задълбочава анализа си, анкетирайки над 1000 души, използващи Facebook, Twitter и Instagram за техния опит с различни фирми от разнообразни индустрии: от здравеопазване, през продажби на дребно, медии и небюджетни организации.
Ключовото откритие: Бизнесът разпознава рекламната сила на социалните мрежи, но пропуска възможностите си да подобри отношенията си с клиентите и тяхната лоялност, като се проваля в диалога, въпреки че социалните мрежи са по-често използвани от телефоните или имейлите.
Доказателство за негативите от тази практика привеждат цифрите: повече от 73% от анкетираните в проучването лица споделят, че са имали негативен опит с дадена фирма в социалните мрежи. А 36 на сто от тях споделят, че са използвали социалните мрежи за споделяне на недоволството си. Което пък от своя страна уронва репутацията на конкретната фирма не само за дадения клиент, но и за неговия кръг от контакти.
Със сигурност обаче този проблем има решение, което никак не е трудно. Просто следете профилите на компанията си и отговаряйте на клиентите.
Тази простичка дейност ще повиши доверието на потребителите Ви.
70 на сто от анкетираните в проучването посочват, че са по-склонни да използват един продукт, ако получат отговор на зададен от тях в социалните мрежи въпрос. 60 на сто посочват, че това увеличава лоялността им, а впечатляващите 75 на сто казват, че биха споделили в социалните мрежи за позитивния си опит с компанията.
70 на сто от анкетираните в проучването посочват, че са по-склонни да използват един продукт, ако получат отговор на зададен от тях в социалните мрежи въпрос. 60 на сто посочват, че това увеличава лоялността им, а впечатляващите 75 на сто казват, че биха споделили в социалните мрежи за позитивния си опит с компанията.
Така че следващия път, която някой клиент Ви прати съобщение във Facebook или Twitter, постарайте се да му отговорите във възможно най-кратък срок.
източник: entrepreneur.com
Колко е полезна тази информация?
Оценете като използвате звездичките
Oценка:
Оценка
5
of 5
- 1 глас.
Статии
4 начина за изграждане на по-силна връзка с клиентите чрез социалните мрежи
от Biznesidei.bg
10 Септември 2021
Вашите потребители са в Интернет. Ще намерите някои във Facebook, други - в Instagram, трети...
Защо да персонализирате рекламите си в различните социални мрежи
от Biznesidei.bg
23 Октомври 2020
В днешно време каналите за комуникация с клиентите никак не са малко.
Дори и...
4 съвета, с които да превърнете гледащите Facebook видеата Ви в реални клиенти
от Biznesidei.bg
13 Декември 2017
Видеата във Facebook са страхотен инструмент за ангажиране на аудиторията.
Как...
Клиентите са това, което публикуват във Facebook
от Йоана Антонова
25 Юни 2014
Профилите на потребителите в социалните мрежи могат да разкрият много за тях като...
Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.
Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.
Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.
Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.
Сподели своя коментар0 Коментари