от Biznesidei.bg
6879
29 Юли. 2016
Обслужване на клиенти
61% от читателите смятат, че тази статия е полезна
38% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
41% от редовните ни читатели имат успешен бизнес
5
от 3 гласа
Оценка на потребителя
В повечето случаи мерим бизнес успеха си с помощта на възвращаемостта на инвестицията ни. Ако дадено наше усилие донесе повече, отколкото сме похарчили за него, го приемаме за успешно. За жалост, този тип мислене ограбва собствения ни потенциал. Ако Вашата цел е само да спечелите продажбата, лесно можете да изпаднете в състояние на употреба само на онези маркетингови инструменти, които единствено генерират приходи. Не Ви ли трябва още нещо, обаче?
Продажбата представлява просто трансакция. Не е задължително да Ви спечели лоялен клиент. Един подобен, който вярва в марката Ви и купува от Вас в дългосрочен план. Трябва да гледаме извън тунела на финансовите цифри, защото той не може да ни гарантира нищо в бъдеще - всяка прогноза е просто това - предвиждане, което може и да не се изпълни. Освен ако не сте си спечелили лоялните клиенти, които да поръчват редовно.
Трансформирайте преживяването за потребителите
Технологиите промениха много аспекти на живота ни към по-добро. Донесоха ни удобството на бързата комуникация, уреждането на срещи по имейл, изпращането на документи в електронен вид и т.н. Въпреки че всичко това ни улеснява, то измества един важен аспект - личното общуване с клиентите.
Повече от всичко Интернет означава свобода за клиентите да преценят самостоятелно от кого искат да купят даден продукт. В миналото са дните, когато са купували сходни продукти, не съвсем отговарящи на нуждите и желанията им, защото в магазина не е имало друго. Имайки силата на огромния избор и добрата информираност, клиентите са поставени във все по-водеща позиция. Ето защо е важно да им предложите такова преживяване в контакт с Вашата компания, което да Ви гарантира тяхната лоялност. При това персонализирано в най-голямата възможна степен.
Концентрирайте се върху източника на Вашите приходи, не върху генерирането им.
За да придобиете лоялни клиенти, трябва да насочите вниманието си именно към тях. Иначе казано, трябва да промените начина си на мислене: вместо да се концентрирате върху това колко пари идват от всяко маркетингово усилие, да обърнете внимание на това как и колко нови потребители Ви печели. Стремете се не да "изстискате" тези потребители веднага, а да ги превърнете в активна и заинтересована аудитория. След като смените фокуса си, проучете аудиторията си, опознайте я, вслушайте се в нейното мнение. По този начин ще фокусирате усилията си не просто върху настоящето, а върху бъдещето на бизнеса си.
Не забравяйте, че причината клиентите да изберат Вас се корени в ценността, която им носите. Ако тя е съобразна на желанията и нуждите им, хората ще предпочитат да купуват от Вас. Ако освен това обслужването Ви е на ниво и кара клиентите Ви да се чувстват добре, те ще се върнат при Вас.
Правилно прекратяване на трудови договори - решения и съвети от експерти
Повече детайли тук
Какво кара клиента да се върне за още?
Яснота за ползите, които му носи продуктът Ви. Независимо дали става дума за удобство, фирмена политика или нещо друго - клиентът винаги се нуждае от причина за това. Ако докоснете емоциите на хората, ще постигнете страхотни резултати. А в дългосрочен план добрите отношения с клиенти ще Ви се отплатят и с висока възвращаемост на инвестициите.
източник: entrepreneur.com
Tags: привличане на клиентипечалбиклиенти
Сподели своя коментар0 Коментари