Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм

6 въпроса, които потребителите си задават преди да направят голяма поръчка

от
4079 0 16 Март. 2016
Обслужване на клиенти

6 въпроса, които потребителите си задават преди да направят голяма поръчка
67% от читателите смятат, че тази статия е полезна
35% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
47% от редовните ни читатели имат успешен бизнес

5
от 1 глас
Оценка на потребителя

Едно от най-сложните неща в предприемачеството са продажбите. Дори и страхотните идеи могат да ударят на камък, просто защото екипът по продажбите не се справя добре. Купувачът в крайна сметка няма голямо желание да прави големи поръчки в съвсем нови или малко познати фирми. Той иска да е уверен, че взима добро решение как да разходва парите си.

Решението за покупка, обаче, не е плод на алхимия, а просто на серия от въпроси, които си задават клиентите:
 
1. Нуждая ли се от това?
 
Всъщност нещата отиват малко по-дълбоко - не просто дали клиентът се нуждае от продуктът Ви, а дали той му е нужен сега и точно от Вас. Какво ще се случи, ако клиентът не купи от Вас или изчака? Кой друг предлага същото?
 
2. Искам ли го?
 
Старата поговорка "Когато придаваш чукове, всичко изглежда като пирон" е ужасно вярна за света на продажбите. Твърде често продавачите искат да реализират сделката много повече от самите купувачи. Всъщност няма да спечелите нищо, ако просто продавате нужното на хората. Трябва да им продавате това, което желаят.
 
3. Мога ли да си го позволя?
 

Съветник: ТРЗ и Осигуряване от А до Я - 12-месечен абонамент
Съветник: ТРЗ и Осигуряване от А до Я - 12-месечен абонамент

Повече детайли тук

Правилно прекратяване на трудови договори - решения и съвети от експерти
Правилно прекратяване на трудови договори - решения и съвети от експерти

Повече детайли тук

Преобразуване и ликвидация на търговски дружества
Преобразуване и ликвидация на търговски дружества

Повече детайли тук


Този въпрос не се отнася просто до финансите. Той има отношение и към репутацията на клиента Ви - какво ще си помислят шефовете му за него, ако купи този продукт. Имайте предвид, че цели кариери са погубвани от колосална грешка, започнала с една на пръв поглед невинна покупка.
 
4. Разбирам ли това?
 
Екипът по продажбите обича да кара офертите си да звучат сложно и в крак с последните тенденции. Неговите членове подготвят сложни предложения, изпълнени със специфичен жаргон или дават също толкова усложнени отговори на клиентските въпроси. Проблемът тук е, че потребителите искат бързо и лесно да решат дали да купят. Колкото по-сложен е отговорът на въпросите им, колкото по-трудна за разбиране е офертата, толкова по-лесно е за клиента да реши, че не всичко му е ясно. А това го обезкуражава от покупката.
 
5. Вярвам ли на продукта?
 
Купувачите се нуждаят от това да имат доверите на предлагания продукт и възможностите му да реши проблеми за тях и бизнеса им. Трябва да вярват на компанията, която им продава този продукт - че тя ще им осигури обещаното в офертата. Необходимо е още да им вдъхнете доверие, че Вашите продавачи са хора, които са действително добри консултанти и нямат практиката да подвеждат клиентите само за да спечелят една продажба повече.
 
6. Мога ли да обоснова избора си?
 
По-голямата част от процеса по взимане на бизнес решения се върти около това дали купувачът може или не може да обоснове покупката си. Добрият продавач може да осигури доказателства за разумността ѝ на своя клиент. За целта той трябва да демонстрира качествата на продукта, бързата и значителна възвращаемост от ползването му и/или големите подобрения, които ще донесе на работата на самия бизнес.
 
източник: entrepreneur.com 

Tags: продажбиклиентивъпроси

Хареса ли Ви тази статия?

Сподели тази статия с вашите приятели в любимата си социална мрежа

Колко е полезна тази информация?

Оценете като използвате звездичките

Oценка:


Оценка 5 of 5 - 1 глас.

Статии

3 причини да не препращате потенциални клиенти към сайта си

от Biznesidei.bg
20 Декември 2019
Когато говорите - по телефона или на живо - с потенциален клиент, имате страхотно...

5 причини да губите клиенти

от Biznesidei.bg
05 Юни 2018
Клиентите са тези, които държат бизнеса Ви на пазара. Без значение дали са редовни...

Незабравимо преживяване за клиентите без тежест за фирмения бюджет? Възможно е!

от Biznesidei.bg
06 Февруари 2018
За да се върне при Вас един клиент, не е достатъчно да имате добър продукт на...

3 причини да губите клиенти

от Biznesidei.bg
19 Януари 2018
Не клиентите, които правят еднократна покупка, са важни за бизнеса Ви. Важни са...

Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.


Да, искам да се абонирам БЕЗПЛАТНО за бюлетина на biznesidei.bg и да получавам новини и съвети от сферата на бизнеса, информация за продукти и услуги.


Сподели своя коментар0 Коментари





Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.





Последни коментари



Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
"Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети."

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.