Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм

5 причини онлайн магазинът Ви да не генерира продажби

от
91 0 07 Май. 2021
Обслужване на клиенти

5 причини онлайн магазинът Ви да не генерира продажби
39% от читателите смятат, че тази статия е полезна
52% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
31% от редовните ни читатели имат успешен бизнес

5
от 1 глас
Оценка на потребителя

Колкото и да са страхотни стоките Ви и да е добър маркетингът Ви, онлайн магазинът Ви пак може да не генерира достатъчно продажби.

Особено ако продуктите Ви са достъпни за покупка другаде (в социалните мрежи например).
 
Как обаче да стимулирате потребителите да пазаруват от сайта Ви повече? Вгледайте се в него и вижте дали не страда от следните недостатъци:
 
1. Лошо таргетиране и неважно съдържание.
 
Какво означава това? Магазинът Ви трябва да е адаптиран към Вашите клиенти - когато го отворят бързо и лесно да намират това, което им трябва. Ето защо е и важно да познавате тези клиенти. По този начин ще знаете как да подготвите полезно съдържание, което "говори на техния език" и използва ключови термини, които самите те ползват. Тук можете директно да попитате клиентите си, като ги помолите да се включат в анкета, където да споделят мнения и препоръки. Вариант е също да се вгледате в онлайн магазините на конкурентите си. От една страна ще си "сверите часовника", от друга ще се ориентирате как да се отличите от тях.
 
2. Не давате достатъчно добра информация за продуктите и услугите си.
 
Клиентите трябва да разберат недвусмислено какво им предлагате и как то ще им помогне или ще ги улесни. Затова е важно е-магазинът Ви не само да се навигира лесно, но и да дава качествена, детайлна и полезна информация. Ако имате възможност и е приложимо за Вас, нагледните демонстрации чрез видеа са полезен инструмент в тази насока. Добрият снимков материал и мненията от доволни потребитли - също.
 

Книга за ТРЗ служителя
Книга за ТРЗ служителя

Повече детайли тук

Пътеводител на транспортните фирми: данъци и счетоводство, труд и осигуряване
Пътеводител на транспортните фирми: данъци и счетоводство, труд и осигуряване

Повече детайли тук

Данъчен наръчник за счетоводителя: Документиране и отчитане на данъците
Данъчен наръчник за счетоводителя: Документиране и отчитане на данъците

Повече детайли тук


3. Проблеми при формата за поръчка.
 
Ако самият процес на поръчване е сложен или объркан, клиентите най-вероятно ще се откажат и ще потърсят алтернатива на Вашия продукт. За да се ориентирате дали всичко при Вас работи добре, проверете собственоръчно. Направете си тестова поръчка, вижте колко време отнема, дали е достатъчно ясно и интуитивно. Помолете някой приятел, който досега не е поръчвал нищо при Вас, също да направи тестова поръчка и да Ви даде впечатленията си. Така ще откриете затрудненията на потребителите си и ще можете да вземете мерки да ги ограничите или премахнете напълно, ако е възможно. В общия случай формата за поръчка трябва да се попълва бързо, лесно и без прекалено много стъпки.
 
4. Самият сайт работи бавно.
 
Колкото и да са страхотни стоките Ви, ако клиентите не могат да се запознаят с тях и да ги поръчат, без да губят от ценното си време, ще се откажат. Със сигурност ще ги разберете, ако се поставите на тяхно място. Тествайте редовно скоростта на зареждане на онлайн магазина си и ако забележите забавяне, работете с IT екипа си или с външни сътрудници за отстраняването му. 
 
5. Контактите Ви са трудно откриваеми.
 
Напълно е възможно клиентите да имат въпроси, които да искат да Ви зададат преди да решат дали да поръчат. Важно е да им осигурите лесен достъп до контактите си, за да не губят време, а направо да Ви се обадят или да Ви пратят имейл. Ако не могат да се свържат с Вас лесно, ще оставите съмнение за надеждността си като бизнес. Същевременно, ако клиентът отложи поръчката, рискувате въобще да размисли и да не поръча при Вас. Така че направете служебният телефон и имейл достатъчно видими и лесни за намиране, за да могат клиентите да се допитат до Вас, ако имат въпроси. Пък и при телефонен или писмен разговор ще имате още един шанс, този път съвсем директен, да ги убедите в качествата на стоките си.
 
източник: allbusiness.com

_________________________________

изображение от: Avel Chuklanov on Unsplash
 

Tags: онлайн магазинпродукти и услугипоръчки

Хареса ли Ви тази статия?

Сподели тази статия с вашите приятели в любимата си социална мрежа

Колко е полезна тази информация?

Оценете като използвате звездичките

Oценка:


Оценка 5 of 5 - 1 глас.

Статии

4 ефективни начина да проучите клиентите си, с цел да ги разбирате по-добре

от Biznesidei.bg
15 Юни 2021
За да убедите даден клиент да купи нещо от Вас, трябва да познавате този клиент. Да...

3 начина да подобрите клиентското обслужване

от Biznesidei.bg
11 Декември 2020
Освен високото качество, и доброто обслужване има значителна роля за това дали...

3 причини да не препращате потенциални клиенти към сайта си

от Biznesidei.bg
20 Декември 2019
Когато говорите - по телефона или на живо - с потенциален клиент, имате страхотно...

5 причини да губите клиенти

от Biznesidei.bg
05 Юни 2018
Клиентите са тези, които държат бизнеса Ви на пазара. Без значение дали са редовни...

Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.


Да, искам да се абонирам БЕЗПЛАТНО за бюлетина на biznesidei.bg и да получавам новини и съвети от сферата на бизнеса, информация за продукти и услуги.


Сподели своя коментар0 Коментари





Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.





Последни коментари



Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
"Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети."

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.