Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм

3 урока за клиентското обслужване

от
4228 0 27 Април. 2016
Обслужване на клиенти

3 урока за клиентското обслужване
37% от читателите смятат, че тази статия е полезна
46% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
29% от редовните ни читатели имат успешен бизнес

5
от 1 глас
Оценка на потребителя

Имате страхотни продукти. Отношението качество - цена е много добро. Вашата рекламна стратегия Ви носи множество клиенти. Забелязвате обаче една неприятна тенденция - хората, които се връщат отново за покупка, са твърде малко.

При така описаните други условия, е лесно да се посочи една основна причина за това - лошо клиентско обслужване. То има навика да гони дори клиенти, които са особено доволни от предлаганото. За да не Ви се случва подобно нещо, поучете се от тези няколко урока:
 
1. Клиентското обслужване (и доброто, и лошото) са резултат от фирмената култура.
 
Ако фирмената Ви култура утвърждава ентусиазъм, лоялност, приветливост и уважение, това ще се отрази и в отношението на обслужващия Ви персонал върху клиентите Ви. Мотивацията на служителите Ви винаги ще проличи в начина, по който те третират купувачите. Включително и по-претенциозните, трудните или откровено неприятните сред тях. Това трябва да личи най-вече, когато служителите Ви се изправят пред проблем. Ако те реагират негативно, покажат досада или гняв, тези емоции ще се отразят на потребителите. А и ще дадат сигнал, че затрудненията вероятно не са инцидентни.
 
2. Не Ви струва нищо да бъдете откровени.
 
Откритостта и откровеността пораждат доверие. Вместо да криете проблемите и затрудненията си или да маскирате грешките си, ясно и конкретно ги посочете на клиента. Обяснете му причините, обяснете му какви мерки могат да бъдат предприети. В крайна сметка проблеми възникват навсякъде и във всичко. Грешки стават - всички сме хора. Това дали ще кажете истината на клиента или ще прикриете проблема, ще покаже на потребителите дали могат да Ви се доверят. Признавайки грешката, поемате отговорност за нея и от Вас може да се очаква да направите нужните постъпки за коригирането им.  
 
Помислете: какви доставчици предпочитате: прикриващи или директни? Хора, които умеят да поемат отговорност, или такива, които целят само затваряне на сделката и преминаване към следващата?
 

Сделки с недвижими имоти на строителното предприятие
Сделки с недвижими имоти на строителното предприятие

Повече детайли тук

Правилно прекратяване на трудови договори - решения и съвети от експерти
Правилно прекратяване на трудови договори - решения и съвети от експерти

Повече детайли тук

Счетоводни аспекти на разчетите в бюджетните организации - вземания и задължения
Счетоводни аспекти на разчетите в бюджетните организации - вземания и задължения

Повече детайли тук


3. Извиненията не са оправдания за лошото обслужване.
 
Да, важно е да се извините на клиентите за грешки и проблеми. Но още по-важното е да ги компенсирате. В крайна сметка извинението Ви няма да попълни пропуските или да поправи вредите, които са му нанесени. Винаги мислете от гледна точка на клиента: ако той не получи това, за което плаща, и не бъде възмезден за нанесените му щети, той няма да се върне при Вас. На негово място и Вие нямаше да го направите.
 
източник: entrepreneur.com

Tags: обслужване на клиентиклиентиобслужване

Хареса ли Ви тази статия?

Сподели тази статия с вашите приятели в любимата си социална мрежа

Колко е полезна тази информация?

Оценете като използвате звездичките

Oценка:


Оценка 5 of 5 - 1 глас.

Статии

3 начина да подобрите клиентското обслужване

от Biznesidei.bg
11 Декември 2020
Освен високото качество, и доброто обслужване има значителна роля за това дали...

3 причини да не препращате потенциални клиенти към сайта си

от Biznesidei.bg
20 Декември 2019
Когато говорите - по телефона или на живо - с потенциален клиент, имате страхотно...

5 причини да губите клиенти

от Biznesidei.bg
05 Юни 2018
Клиентите са тези, които държат бизнеса Ви на пазара. Без значение дали са редовни...

Незабравимо преживяване за клиентите без тежест за фирмения бюджет? Възможно е!

от Biznesidei.bg
06 Февруари 2018
За да се върне при Вас един клиент, не е достатъчно да имате добър продукт на...

Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.


Да, искам да се абонирам БЕЗПЛАТНО за бюлетина на biznesidei.bg и да получавам новини и съвети от сферата на бизнеса, информация за продукти и услуги.


Сподели своя коментар0 Коментари





Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.





Последни коментари



Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
"Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети."

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.