3 бързи съвета за справяне с недоволен клиент
7016
0
04 Януари. 2016
Обслужване на клиенти

59% от читателите смятат, че тази статия е полезна
38% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
41% от редовните ни читатели имат успешен бизнес
38% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
41% от редовните ни читатели имат успешен бизнес
5
от 1 глас
от 1 глас
Оценка на потребителя
Всички се срещаме с тях. Клиентите, които по някаква причина остават с лошо впечатление и изразяват недоволството си. Някои са по-агресивни, други са по-спокойни, но независимо от това как реагират, трябва да вземете мерки, за да туширате негативите в ситуацията. При това бързо.
Именно поради тази причина най-ценни са съветите, които можете да приложите незабавно - още щом усетите, че клиентът е недоволен. Ето 3 такива, които е добре да направите своя втора природа при справянето с недоволни потребители:
Изглеждайте и се дръжте приятно.
Уверете се, че езикът на тялото Ви, думите Ви, тонът на гласът Ви показват, че сте спокойни. Не се настройвате срещу недоволния клиенти и не се опитвайте да заставате в отбранителна позиция. Тя само ще го предизвика към още по-агресивно поведение, което не е във Ваша полза.
Бъдете търпеливи.
Ако клиентът иска да изкаже с подробности всичко, което го е подразнило, дайте му тази възможност. Не му предлагайте решение прекалено скоро, той ще си помисли, че не желаете да го изслушате и не Ви интересува неговият проблем. Покажете, че му съчувствате и сте загрижени за мнението, което иска да сподели с Вас. В много случаи самите клиенти не желаят нищо друго, освен да бъдат изслушани. Дайте им възможност да споделят с Вас, като изтърпите и проявите им на недоволство, изразени и с не особено учтив тон. Имайте предвид, че тук нищо не е лично.
Разбира се, това не означава да се принизявате до нивото на сервилничене - защитете се, когато тонът стане нетърпим, но докато клиентът споделя само недоволството си от продукта и не обижда никого, изслушайте го търпеливо.
Разбира се, това не означава да се принизявате до нивото на сервилничене - защитете се, когато тонът стане нетърпим, но докато клиентът споделя само недоволството си от продукта и не обижда никого, изслушайте го търпеливо.
Бъдете професионалисти.
След като клиентът се изкаже, ще имате възможност да му предложите решение на неговия проблем. Ако има възможност, предложете му две. Колкото повече варианти му давате, толкова по-лесно клиентът ще намери решението, което го устройва. А и ще открие, че всъщност не се е сблъскал с толкова сериозен проблем. По този начин също ще изместите вниманието от себе си и ще прехвърлите "топката" в неговото поле, защото той ще трябва да решава.
Не се оставяйте на негативната емоция от срещата с недоволен потребител. Вместо да му позволявате да Ви изкара извън релси, запазете професионализма си и реагирайте спокойно. Намерете решение на проблема му и направете всичко възможно да му осигурите добро преживяване. В крайна сметка не можете да угодите на всички. Важното е да минимизирате щетите.
източник: еntrepreneur.com
Колко е полезна тази информация?
Оценете като използвате звездичките
Oценка:
Оценка
5
of 5
- 1 глас.
Статии
3 начина да подобрите клиентското обслужване
от Biznesidei.bg
11 Декември 2020
Освен високото качество, и доброто обслужване има значителна роля за това дали...
3 причини да не препращате потенциални клиенти към сайта си
от Biznesidei.bg
20 Декември 2019
Когато говорите - по телефона или на живо - с потенциален клиент, имате страхотно...
5 причини да губите клиенти
от Biznesidei.bg
05 Юни 2018
Клиентите са тези, които държат бизнеса Ви на пазара. Без значение дали са редовни...
Незабравимо преживяване за клиентите без тежест за фирмения бюджет? Възможно е!
от Biznesidei.bg
06 Февруари 2018
За да се върне при Вас един клиент, не е достатъчно да имате добър продукт на...
Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.
Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.
Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.
Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.
Сподели своя коментар0 Коментари