Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм

Искате да провалите интервюто си за работа? Направете следните 5 неща!

от
5119 0 17 Март. 2014
Наемане на служители

Искате да провалите интервюто си за работа? Направете следните 5 неща!
39% от читателите смятат, че тази статия е полезна
52% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
31% от редовните ни читатели имат успешен бизнес

5
от 1 глас
Оценка на потребителя

Време е да се отличите на голямото интервю за работа. Какво може да се обърка? Почти всичко, разбира се! Можете да отидете късно, да не се облечет неподходящо, да бъдете неучтиви и какво ли още не. И все пак, дори всичко това да е наред, има 5 неща, които почти сигурно ще унищожат надеждите Ви да бъдете наети на работа.

Защото много грешки могат да бъдат отдадени на притеснение и вълнение, но следните 5 не могат да бъдат пренебрегнати:

1. Да говорите лошо за настоящия или бившия си работодател. Единственото, което ще си помисли интервюиращия Ви е, че ще се отнесете и с него така. Това показва лоша етика и никога не прави добро впечатление за личността на кандидатстващия. Затова, каквито и да са отношенията Ви с предходния Ви шеф, говорете за него с уважение и внимателно.

2. Слабо да познавате силните и слабите си страни. Работодателите искат да наемат хора, чиито слабости и силни страни познават. Не се страхувайте да подчертаете силните си страни и да обясните слабостите си. Не си мислете, че шефовете се нуждаят от съвършени хора. Представете слабостите си като сфери, в които имате намерение да се развивате. Това се цени много по-високо от съвършенството, защото, за разлика от съвършенството, развитието е постижимо.

3. Да отидете неподготвени. Ако не сте подхотвени и не сте проучили фирмата, в която кандидатствате, надали ще Ви вземат на работа, защото няма да има основание да се счита, че сте подходящ за тази работа, а просто кандидатствате, за да имате работа. Трябва да сте наясно какво ще вършите, за да знаете как точно ще донесете полза на фирмата, която ще Ви наема. Пък и как ще отговорите на въпроса: „Защо избрахте нашата фирма?”, ако не знаете каква е самата фирма и какво сте избрали?!

4. Да не задавате въпроси. Работодателите искат хора, които са любознателни и заинтересовани, които излъчват ентусиазъм и желаят да опознаят фирмата, в която ще работят. Затова трябва да зададете поне 5 въпроса на интервюиращия, дори и да знаете отговорите им,  и да излушате какво ще Ви кажат. В крайна сметка и Вие трябва да опознаете евентуалния колектив, към който ще се присъедините, за да сте сигурни, че ще Ви подхожда. Не се опитвайте да задавате заучени въпроси. Изненадайте интервюиращия и превърнете интервюто в диалог, а не в монолог.

5. Да говорите твърде много за себе си. Има кандидати, които започват от себе си и никога не приключват с тази тема. Обикновено евентуалня работодател иска да чуе какво сте постигнали, какъв е опитът Ви и какво искате да постигнете, но не забравяйте, че човек, който говори само за себе си и се итнересува само от себе си, не работи добре в екип. А това ще Ви се наложи. Ако не можете да смирите егото си и не се интересувате от постиженията на екипа, няма да доведете до добри резултати за фирмата. Което е ясно на работодателите.

Клуб РС Издателство – Програма Минимум
Клуб РС Издателство – Програма Минимум

Повече детайли тук

Как да избегнете санкция при проверка? Наръчник за данъкоплатци
Как да избегнете санкция при проверка? Наръчник за данъкоплатци

Повече детайли тук

Книга за ТРЗ служителя
Книга за ТРЗ служителя

Повече детайли тук


 
Ако забележите у себе си дори една от тези грешки, не се учудвайте, ако не Ви назначат след поредното интервю. Вместо обаче да се тревожите или ядосвате, подобрете представянето си на интервю и не забравяйте: всяко зло – за добро. Може би следващия път ще получите мечтаната работа. 

Tags: бизнесчовешки ресурсиинтервю

Хареса ли Ви тази статия?

Сподели тази статия с вашите приятели в любимата си социална мрежа

Колко е полезна тази информация?

Оценете като използвате звездичките

Oценка:


Оценка 5 of 5 - 1 глас.

Статии

3 типа служители, от които се нуждае всеки бизнес

от Biznesidei.bg
17 Март 2022
Избирането на подходящите кадри е хем трудна, хем особено важна задача. Все пак...

3 въпроса, които да зададете на интервюто, за да наемете подходящия кандидат

от Biznesidei.bg
01 Февруари 2022
За да работи и да се развива, един бизнес се нуждае от качествени кадри. Затова е и...

Интервюто е двупосочно! Ето как да се възползвате от него за общ успех

от Biznesidei.bg
08 Октомври 2021
Интервюто за работа не се провежда само защото работодателят се нуждае от нов...

4 типа въпроси, които да зададете на интервюто за работа

от Biznesidei.bg
06 Октомври 2020
Процесът по наемане на нови служители е трудоемък и нерядко дълъг. От него...

Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.


Да, искам да се абонирам БЕЗПЛАТНО за бюлетина на biznesidei.bg и да получавам новини и съвети от сферата на бизнеса, информация за продукти и услуги.


Сподели своя коментар0 Коментари





Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.





Последни коментари



Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
"Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети."

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.