Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм

Готови ли сте за правилните решения при наемането на служители за развиваща се фирма?

от
6276 0 27 Януари. 2016
Наемане на служители

Готови ли сте за правилните решения при наемането на служители за развиваща се фирма?
59% от читателите смятат, че тази статия е полезна
38% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
41% от редовните ни читатели имат успешен бизнес

5
от 1 глас
Оценка на потребителя

С разрастването на бизнеса Ви, ще се изправите пред много крайъгълни камъни по пътя на развитие. Ще наемате нови служители, ще печелите нови клиенти, ще развивате продуктите и услугите си. Въпреки предизвикателства, които ще се срещнете, това развитие е шанс да се докажете на конкурентния пазар.

Независимо от това, има определени факти, които вървят ръка за ръка с израстването и които ще трябва да приемете. От това как работят служителите Ви до това колко добре познавате екипа си, пречките и проблемите няма да закъснеят. Във време на промени и израстване, предприемачите се изправят пред трудни решения за наемане и повишаване в длъжност
 
Да, някой ден може да имате цял отдел по Човешки ресурси, отдаден на откриването на талантливи служители, но той е лукс, който не всички фирми могат да си позволят. За тези, които нямат подобна възможност, съществуват определени стратегии, които всички предприемачи трябва да ползват, за да се подготвят за процеса по набиране на нов персонал.
 
Как да решите дали да наемете нов служител или да повишите стар
 
В първите стадии на всяко бизнес начинание, всеки служител дава ключов принос. При пограничен персонал няма възможности да се гледа на всеки от екипа по друг начин, освен като на 100% ценен за фирмата кадър. Независимо от това, по време на разрастването изведнъж се появяват нови роли във фирмата, за които са необходими нови служители. Този проблем всъщност е положителен индикатор - той показва, че марката се развива добре. Същевременно извежда един въпрос: как да попълните новопоявилите се позиции?
 
Често срещана грешка е автоматичното повишаване на служители от самата фирма. Да, даден служител може да се е справял с ежедневните си задачи прекрасно, но това не го прави добър мениджър. С развитието Ви ценността на всеки от екипа Ви ще се развива. Често това става независимо от длъжността и йерархията. Понякога да назначите външен човек на ръководна длъжност ще се окаже по-добре, отколкото да повишавате служителите си. Да въведете нов човек директно на ръководна длъжност обаче не е никак лесно. При такова положение можете да ползвате следните техники:
 
 Бъдете директни.

Новите служители - и най-вече тези на мениджърска позиция - никога не трябва да изненадват екипа Ви. Мениджърите са интегрална част от ежедневната работа на служителите Ви, затова въвеждането на един нов мениджър, когато той е непознат за целия екип, е деликатна задача. Прозрачността при решенията за наемане на кадри ще помогне да намалите естествения отпор, който ще дадат старите Ви служители на новия.

Бюджетни организации: Год. счетоводно приключване и ГФО за 2019 г. - е-издание
Бюджетни организации: Год. счетоводно приключване и ГФО за 2019 г. - е-издание

Повече детайли тук

Книга за ТРЗ служителя
Книга за ТРЗ служителя

Повече детайли тук

Съветник: ТРЗ и Осигуряване от А до Я - 12-месечен абонамент
Съветник: ТРЗ и Осигуряване от А до Я - 12-месечен абонамент

Повече детайли тук


 
❯ Имайте предвид фирмената култура.

Обмислете внимателно какъв характер трябва да има един мениджър във Вашата фирма. Внимателно проучете доколко кандидатите се вписват в корпоративната Ви култура и доколко ще си допаднат с настоящите Ви служители. За да постигнете това, трябва добре да познавате персонала си и атмосферата в офиса. Например, един прекалено шумен мениджър би навредил на иначе тихия офис. Новите служители трябва да се вписват в духа на работното място, не да го нарушават.
 
❯ Помолете екипа си за съвет.

Ако се доверявате на служителите си, ще цените мнението им и по време на процеса на наемане. Да, невинаги е практично екипът Ви да участва, но можете например да им покажете няколко CV-та и да ги помолите да Ви дадат съвет кого да поканите на интервю. В крайна сметка именно настоящите Ви служители ще трябва да работят с новия кадър. Ако им позволите да се включат в процеса по наемане, те ще се почувстват уважавани и ценени. А и ако се съобразите с мнението им, в последствие новият служител ще се сработи с тях по-лесно.
 
❯ Ценете скромността.

Ако наемете външен мениджър, той ще трябва да бъде обучен от хората, които в последствие ще ръководи. Затова е много важно да намерите такъв нов служител, който може да проявява скромност. Един нов мениджър никога не трябва да влиза на работното си място, мислейки, че знае всичко. Той трябва да е готов да се учи от всеки и всички в екипа. Само така той ще опознае и работата си, но и колегите си и ще се сработи с тях.
 
Във всички случаи, когато решите да наемете вместо да повишите служител, обяснете на екипа си защо сте взели това решение. Кадрите Ви трябва да знаят, че са Важни и полезни във фирмата Ви, дори и да не го показвате директно, като ги повишите.
 
Позволете на различните роли във фирмата да се развият свободно.
 
За да се справите с израстването на бизнеса си, трябва да сте достатъчно гъвкави, за да поемете новите роли, които ще се появят във фирмата. Може да сте стартирали с един служител, който се занимава с продажбите, но в последствие е възможно да се наложи да създадете цял отдел по продажби. Всички тези нужди от нови служители ще изкристализират с времето. Важно е да не им се противопоставяте.
 
Самият Ви екип може да Ви помогне да се адаптирате към тези промени. Като основа на самата Ви марка служителите Ви имат по-голяма яснота къде са възможностите Ви за развитие и как можете да подобрявате продуктите и услугите си. Затова трябва да се вслушвате в предложенията им и в идеите им. Там се крият и много шансове за израстване.
 
източник: entrepreneur.com

Tags: назначаване на персоналслужителиуправление на човешките ресурси

Хареса ли Ви тази статия?

Сподели тази статия с вашите приятели в любимата си социална мрежа

Колко е полезна тази информация?

Оценете като използвате звездичките

Oценка:


Оценка 5 of 5 - 1 глас.

Статии

7 съвета за собственици на малък бизнес при назначаване на персонал

от Biznesidei.bg
05 Ноември 2019
Колкото по-малък е бизнесът, толкова по-малки са нуждите му от персонал. Това обаче...

Недоволните служители пречат на назначаването на нови кадри

от Biznesidei.bg
24 Септември 2019
Когато търсите нови кадри, искате да покажете фирмата си в най-добрата ѝ светлина,...

5 стъпки за успешно въвеждане в работа на нови служители

от Biznesidei.bg
22 Юни 2018
Когато назначавате нов кадър, искате в най-добрия случай той да се адаптира бързо...

3 маркетингови стратегии, с които можете да привлечете страхотни служители

от Biznesidei.bg
20 Март 2018
За да привлечете най-добрите кадри, трябва да им представите фирмата си и...

Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.


Да, искам да се абонирам БЕЗПЛАТНО за бюлетина на biznesidei.bg и да получавам новини и съвети от сферата на бизнеса, информация за продукти и услуги.


Сподели своя коментар0 Коментари





Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.





Последни коментари



Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
"Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети."

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.