Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм

Ако искате да Ви наемат на работа, дръжте се като евентуалния си шеф

от
4639 0 30 Май. 2014
Наемане на служители

Ако искате да Ви наемат на работа, дръжте се като евентуалния си шеф
61% от читателите смятат, че тази статия е полезна
38% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
41% от редовните ни читатели имат успешен бизнес

5
от 1 глас
Оценка на потребителя

Ако искате да работите в консултантска фирма, правна кандтора, банка или другаде, където ще откриете елита на професионалнистите, няма да Ви се наложите да сте чак толкова високо квалифицирани.

A всичко ще зависи от това дали имате достатъчно общи черти с интервюиращия Ви.

В резултат на изследване, включващо 120 интервюта с работодатели, както и наблюджения на самия процес по наемане на служители, проф. Лорън Ривера от Училището по мениджмънt Келог е открила, че работодателите наемат онези кандидати, с които имат възможност да се сприятелят.

Ривера допълва, че наемането на нови служители не се изчерпва с анализ на уменията, а е по-скоро процес по изледване на културната съпоставимост между кандидати, интервюиращи и фирми. Работодателите искат кандидати, които са не само компетентни, но и с аналогична на тяхната култура.

С други думи, трябва да имате сходен вкус, опит, стремежи и социални особености като човека, срещу когото сядате на интервюто.

Проучването на Ривера е открило, че хората, работещи във фирмите са разнообразни, но все пак се запазва една хомогенност на персонала: служителите имат сходни предпочитания, посещавали са елитни университети, занимават се със сходен тип хобита и спорт и пр.

На какво се дължи тази особеност обаче?

Ривера счита, че причината е в липсата на универсални и гарантирани критерии, по които да се прецени бъдещата полезност на кандидата, което води до това рабнотодателите да се обръщат към единственото, на което могат да имат доверие – собствените си качества като критерии.

Проучването още разкрило, че ако интервюиращият усети, че има общи черти с интервюирани, е по-склонен да неглижира някои малки недостатъци, поради лекотата, с която протича разговора.

Електронно списание: Правен консултант - 12-месечен абонамент
Електронно списание: Правен консултант - 12-месечен абонамент

Повече детайли тук

Кодекс на труда 2021
Кодекс на труда 2021

Повече детайли тук

Счетоводни аспекти на разчетите в бюджетните организации - вземания и задължения
Счетоводни аспекти на разчетите в бюджетните организации - вземания и задължения

Повече детайли тук




Интересното е, че усещането за съвпадение на вкусовете и културните особености между работодател и кандидат е още по-важно след формалното интервю. Тъй като елитните компании получават огромен брой авотбиографии и мотивационни писма, кандидатите се нуждаят от някакъв по-специален начин да изпъкнат. Това става най-лесно именно чрез сходствата между кандидат и интервюиращ.

Така че, за добро или лошо, трябва да покажете такова сходство, за да Ви наемат на работа.

Tags: бизнесчовешки ресурсинаемане на работаслужители

Хареса ли Ви тази статия?

Сподели тази статия с вашите приятели в любимата си социална мрежа

Колко е полезна тази информация?

Оценете като използвате звездичките

Oценка:


Оценка 5 of 5 - 1 глас.

Статии

3 базови ценни съвета за наемане на качествени служители

от Biznesidei.bg
05 Май 2022
Не искате просто нови попълнения. Искате хора, които са ангажирани, които ще се...

3 типа служители, от които се нуждае всеки бизнес

от Biznesidei.bg
17 Март 2022
Избирането на подходящите кадри е хем трудна, хем особено важна задача. Все пак...

7 съвета за собственици на малък бизнес при назначаване на персонал

от Biznesidei.bg
05 Ноември 2019
Колкото по-малък е бизнесът, толкова по-малки са нуждите му от персонал. Това обаче...

Недоволните служители пречат на назначаването на нови кадри

от Biznesidei.bg
24 Септември 2019
Когато търсите нови кадри, искате да покажете фирмата си в най-добрата ѝ светлина,...

Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.


Да, искам да се абонирам БЕЗПЛАТНО за бюлетина на biznesidei.bg и да получавам новини и съвети от сферата на бизнеса, информация за продукти и услуги.


Сподели своя коментар0 Коментари





Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.





Последни коментари



Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
"Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети."

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.