Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм

Ако искате да Ви наемат на работа, дръжте се като евентуалния си шеф

от
4940 0 30 Май. 2014
Наемане на служители

Ако искате да Ви наемат на работа, дръжте се като евентуалния си шеф
59% от читателите смятат, че тази статия е полезна
38% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
41% от редовните ни читатели имат успешен бизнес

5
от 1 глас
Оценка на потребителя

Ако искате да работите в консултантска фирма, правна кандтора, банка или другаде, където ще откриете елита на професионалнистите, няма да Ви се наложите да сте чак толкова високо квалифицирани.

A всичко ще зависи от това дали имате достатъчно общи черти с интервюиращия Ви.

В резултат на изследване, включващо 120 интервюта с работодатели, както и наблюджения на самия процес по наемане на служители, проф. Лорън Ривера от Училището по мениджмънt Келог е открила, че работодателите наемат онези кандидати, с които имат възможност да се сприятелят.

Ривера допълва, че наемането на нови служители не се изчерпва с анализ на уменията, а е по-скоро процес по изледване на културната съпоставимост между кандидати, интервюиращи и фирми. Работодателите искат кандидати, които са не само компетентни, но и с аналогична на тяхната култура.

С други думи, трябва да имате сходен вкус, опит, стремежи и социални особености като човека, срещу когото сядате на интервюто.

Проучването на Ривера е открило, че хората, работещи във фирмите са разнообразни, но все пак се запазва една хомогенност на персонала: служителите имат сходни предпочитания, посещавали са елитни университети, занимават се със сходен тип хобита и спорт и пр.

На какво се дължи тази особеност обаче?

Ривера счита, че причината е в липсата на универсални и гарантирани критерии, по които да се прецени бъдещата полезност на кандидата, което води до това рабнотодателите да се обръщат към единственото, на което могат да имат доверие – собствените си качества като критерии.

Проучването още разкрило, че ако интервюиращият усети, че има общи черти с интервюирани, е по-склонен да неглижира някои малки недостатъци, поради лекотата, с която протича разговора.

Как да избегнете санкция при проверка? Наръчник за данъкоплатци
Как да избегнете санкция при проверка? Наръчник за данъкоплатци

Повече детайли тук

Софтуер за оценка на служителите
Софтуер за оценка на служителите

Повече детайли тук

365 дни ТРЗ: Експертни решения и съвети
365 дни ТРЗ: Експертни решения и съвети

Повече детайли тук




Интересното е, че усещането за съвпадение на вкусовете и културните особености между работодател и кандидат е още по-важно след формалното интервю. Тъй като елитните компании получават огромен брой авотбиографии и мотивационни писма, кандидатите се нуждаят от някакъв по-специален начин да изпъкнат. Това става най-лесно именно чрез сходствата между кандидат и интервюиращ.

Така че, за добро или лошо, трябва да покажете такова сходство, за да Ви наемат на работа.

Tags: бизнесчовешки ресурсинаемане на работаслужители

Хареса ли Ви тази статия?

Сподели тази статия с вашите приятели в любимата си социална мрежа

Колко е полезна тази информация?

Оценете като използвате звездичките

Oценка:


Оценка 5 of 5 - 1 глас.

Статии

3 базови ценни съвета за наемане на качествени служители

от Biznesidei.bg
05 Май 2022
Не искате просто нови попълнения. Искате хора, които са ангажирани, които ще се...

3 типа служители, от които се нуждае всеки бизнес

от Biznesidei.bg
17 Март 2022
Избирането на подходящите кадри е хем трудна, хем особено важна задача. Все пак...

7 съвета за собственици на малък бизнес при назначаване на персонал

от Biznesidei.bg
05 Ноември 2019
Колкото по-малък е бизнесът, толкова по-малки са нуждите му от персонал. Това обаче...

Недоволните служители пречат на назначаването на нови кадри

от Biznesidei.bg
24 Септември 2019
Когато търсите нови кадри, искате да покажете фирмата си в най-добрата ѝ светлина,...

Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.


Да, искам да се абонирам БЕЗПЛАТНО за бюлетина на biznesidei.bg и да получавам новини и съвети от сферата на бизнеса, информация за продукти и услуги.


Сподели своя коментар0 Коментари





Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.





Последни коментари



Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
"Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети."

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.