Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм

5 често срещани грешки при наемането на служители и как да ги избегнете

от
7073 0 16 Юли. 2015
Наемане на служители

37% от читателите смятат, че тази статия е полезна
46% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
29% от редовните ни читатели имат успешен бизнес

5
от 1 глас
Оценка на потребителя

Откриването на подходящ нов служител за свободна позиция е труден и сложен процес, а нерядко и доста изнервящ. Още по-лоши са резултатите, ако се окаже, че новонаетият кадър трябва да бъде заменен почти веднага след включването си в екипа.

Причините за неподходящите нови кадри често се крият в 5 основни грешки на наемането, които дори опитните мениджъри по човешки ресурси и работодатели понякога допускат.
 
За да не се окажете в същата ситуация, запознайте се с тези грешки и с методите да ги избегнете:
 
1. Наемане на приятели и семейство.
Най-вече без предварителна оценка на това дали отговарят на предлаганата позиция. Това създава 2 големи проблема: 1) служител, който се счита привилегирован и следователно е неуправляем и 2) недоволство сред останалите служители.
Ако не желаете да подкопавате екипа си, но искате да помогнете на член на семейството си или на свой приятел, потърсете му такава работа, с която той би могъл да се справи. А за настоящата свободна позиция проведете стандартно набиране на кадри.
 
2. Доверието на първото впечатление.
Колкото и да се изкушавате да вярвате на кандидатът, който влиза уверено и Ви стиска ръката като професионалист, не се заблуждавайте. Това може да се само фасада. Не допускайте да наемате нов служител без да се съобразите с всички фактори: образование, опит, препоръки, представяне на интервюто, демонстрирани умения и т.н. Ако не искате да повторите наемането съвсем скоро, забравете за емоциите и впечатленията и впрегнете разума си в работа.
 
3. Задаването на неподходящите въпроси. 
Не питайте неща, които не Ви казват нищо за кандидата. Не го питайте за религия, за това дали се занимава с някакви спортове, дори на каква възраст е. Нищо от това не показва дали човекът срещу Вас може да се справи с работата, която му предлагате. Най-добре е да изготвите предварително списък с въпросите, които Ви интересуват пряко. Можете да започнете с няколко по-леки, за да "стопите ледовете", но не забравяйте, че това е интервю. Към него трябва да се подходи сериозно от самото начало.
 
4. Избирането на кандидат без да сте го проучили напълно.

Данъчен наръчник за счетоводителя: Документиране и отчитане на данъците
Данъчен наръчник за счетоводителя: Документиране и отчитане на данъците

Повече детайли тук

Документиране и счетоводно отчитане на данъците: изменения и допълнения през 2019 г.
Документиране и счетоводно отчитане на данъците: изменения и допълнения през 2019 г.

Повече детайли тук

Кратко ръководство по потребителско право за търговци - електронно ръководство
Кратко ръководство по потребителско право за търговци - електронно ръководство

Повече детайли тук


Независимо колко хубаво CV има един кандидат, да не се консултирате с препоръки и предходен негов опит, преди да прецените дали е подходящ, е грешка. И то такава, която може да Ви коства проблеми и разходи в бъдеще. Свържете се с предходни работодатели, партньори, дори преподаватели. Те познават кандидата и могат да Ви дадат много ясна представа дали той е подходящ за фирмата Ви.
 
5. Наличие на неясна политика по наемане на служители.
Импровизациите тук най-често водят до погрешни решения. Трябва да имате изградена схема на процеса по наемане, да сте изяснили как протичат всичките етапи, да сте наясно с критериите, на които отговарят подходящите за Вас кандидати. Всичко: от обявяването на свободната позиция до подписването на трудовия договор трябва да е ясно. Поучете се от предишния си опит и, ако още нямате такава, изградете система по наемане на нов персонал. Това ще Ви улесни неимоверно и ще ограничи възможността да допуснете грешка, защото имате неясен процес, лоша координация или импровизирате там, където не си струва риска.
 
източник: businessnewsdaily.com

Tags: назначаване на работанаемане на персоналмениджмънт на човешките ресурси

Хареса ли Ви тази статия?

Сподели тази статия с вашите приятели в любимата си социална мрежа

Колко е полезна тази информация?

Оценете като използвате звездичките

Oценка:


Оценка 5 of 5 - 1 глас.

Статии

3 базови ценни съвета за наемане на качествени служители

от Biznesidei.bg
05 Май 2022
Не искате просто нови попълнения. Искате хора, които са ангажирани, които ще се...

3 типа служители, от които се нуждае всеки бизнес

от Biznesidei.bg
17 Март 2022
Избирането на подходящите кадри е хем трудна, хем особено важна задача. Все пак...

3 съвета за писане на по-атрактивни обяви за работа

от Biznesidei.bg
25 Февруари 2022
За да намерите качествени нови служители, трябва да привлечете качествени...

3 въпроса, които да зададете на интервюто, за да наемете подходящия кандидат

от Biznesidei.bg
01 Февруари 2022
За да работи и да се развива, един бизнес се нуждае от качествени кадри. Затова е и...

Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.


Да, искам да се абонирам БЕЗПЛАТНО за бюлетина на biznesidei.bg и да получавам новини и съвети от сферата на бизнеса, информация за продукти и услуги.


Сподели своя коментар0 Коментари





Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.





Последни коментари



Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
"Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети."

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.