Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм

5 често срещани грешки при наемането на служители и как да ги избегнете

от
7064 0 16 Юли. 2015
Наемане на служители

28% от читателите смятат, че тази статия е полезна
56% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
31% от редовните ни читатели имат успешен бизнес

5
от 1 глас
Оценка на потребителя

Откриването на подходящ нов служител за свободна позиция е труден и сложен процес, а нерядко и доста изнервящ. Още по-лоши са резултатите, ако се окаже, че новонаетият кадър трябва да бъде заменен почти веднага след включването си в екипа.

Причините за неподходящите нови кадри често се крият в 5 основни грешки на наемането, които дори опитните мениджъри по човешки ресурси и работодатели понякога допускат.
 
За да не се окажете в същата ситуация, запознайте се с тези грешки и с методите да ги избегнете:
 
1. Наемане на приятели и семейство.
Най-вече без предварителна оценка на това дали отговарят на предлаганата позиция. Това създава 2 големи проблема: 1) служител, който се счита привилегирован и следователно е неуправляем и 2) недоволство сред останалите служители.
Ако не желаете да подкопавате екипа си, но искате да помогнете на член на семейството си или на свой приятел, потърсете му такава работа, с която той би могъл да се справи. А за настоящата свободна позиция проведете стандартно набиране на кадри.
 
2. Доверието на първото впечатление.
Колкото и да се изкушавате да вярвате на кандидатът, който влиза уверено и Ви стиска ръката като професионалист, не се заблуждавайте. Това може да се само фасада. Не допускайте да наемате нов служител без да се съобразите с всички фактори: образование, опит, препоръки, представяне на интервюто, демонстрирани умения и т.н. Ако не искате да повторите наемането съвсем скоро, забравете за емоциите и впечатленията и впрегнете разума си в работа.
 
3. Задаването на неподходящите въпроси. 
Не питайте неща, които не Ви казват нищо за кандидата. Не го питайте за религия, за това дали се занимава с някакви спортове, дори на каква възраст е. Нищо от това не показва дали човекът срещу Вас може да се справи с работата, която му предлагате. Най-добре е да изготвите предварително списък с въпросите, които Ви интересуват пряко. Можете да започнете с няколко по-леки, за да "стопите ледовете", но не забравяйте, че това е интервю. Към него трябва да се подходи сериозно от самото начало.
 
4. Избирането на кандидат без да сте го проучили напълно.

Анализ на финансовите отчети в 100 въпроса и 100 отговора – електронно ръководство
Анализ на финансовите отчети в 100 въпроса и 100 отговора – електронно ръководство

Повече детайли тук

Кодекс на труда 2021
Кодекс на труда 2021

Повече детайли тук

Как да избегнете санкция при проверка? Наръчник за данъкоплатци
Как да избегнете санкция при проверка? Наръчник за данъкоплатци

Повече детайли тук


Независимо колко хубаво CV има един кандидат, да не се консултирате с препоръки и предходен негов опит, преди да прецените дали е подходящ, е грешка. И то такава, която може да Ви коства проблеми и разходи в бъдеще. Свържете се с предходни работодатели, партньори, дори преподаватели. Те познават кандидата и могат да Ви дадат много ясна представа дали той е подходящ за фирмата Ви.
 
5. Наличие на неясна политика по наемане на служители.
Импровизациите тук най-често водят до погрешни решения. Трябва да имате изградена схема на процеса по наемане, да сте изяснили как протичат всичките етапи, да сте наясно с критериите, на които отговарят подходящите за Вас кандидати. Всичко: от обявяването на свободната позиция до подписването на трудовия договор трябва да е ясно. Поучете се от предишния си опит и, ако още нямате такава, изградете система по наемане на нов персонал. Това ще Ви улесни неимоверно и ще ограничи възможността да допуснете грешка, защото имате неясен процес, лоша координация или импровизирате там, където не си струва риска.
 
източник: businessnewsdaily.com

Tags: назначаване на работанаемане на персоналмениджмънт на човешките ресурси

Хареса ли Ви тази статия?

Сподели тази статия с вашите приятели в любимата си социална мрежа

Колко е полезна тази информация?

Оценете като използвате звездичките

Oценка:


Оценка 5 of 5 - 1 глас.

Статии

3 базови ценни съвета за наемане на качествени служители

от Biznesidei.bg
05 Май 2022
Не искате просто нови попълнения. Искате хора, които са ангажирани, които ще се...

3 типа служители, от които се нуждае всеки бизнес

от Biznesidei.bg
17 Март 2022
Избирането на подходящите кадри е хем трудна, хем особено важна задача. Все пак...

3 съвета за писане на по-атрактивни обяви за работа

от Biznesidei.bg
25 Февруари 2022
За да намерите качествени нови служители, трябва да привлечете качествени...

3 въпроса, които да зададете на интервюто, за да наемете подходящия кандидат

от Biznesidei.bg
01 Февруари 2022
За да работи и да се развива, един бизнес се нуждае от качествени кадри. Затова е и...

Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.


Да, искам да се абонирам БЕЗПЛАТНО за бюлетина на biznesidei.bg и да получавам новини и съвети от сферата на бизнеса, информация за продукти и услуги.


Сподели своя коментар0 Коментари





Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.





Последни коментари



Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
"Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети."

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.