Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм

4 мита за наемането на служители

от
7080 0 13 Октомври. 2015
Наемане на служители

4 мита за наемането на служители
67% от читателите смятат, че тази статия е полезна
35% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
47% от редовните ни читатели имат успешен бизнес

5
от 1 глас
Оценка на потребителя

Наемането на нов служител е важно решение за всеки бизнес. Независимо дали става дума за първия Ви служител или за поредния, има много фактори, с които да се съобразите преди да подпишете договора.

Едно от най-важните неща, от които зависи наемането на най-добрия кандидат, е начинът, по който ще подходите към оценяването на подадените документи и избора кого да повикате на интервю.
 
С оглед да избегнете грешните решения на този основен етап, запознайте се с митовете, които могат да Ви костват добър кандидат:
 
1. Доказателство за лоялност е историята на назначенията на кандидата.
Не забравяйте: както има лоши кандидати, така има лоши работодатели. Лоялността е двупосочна - зависи както от служителите, така и от работодателите. Още повече, че кратката работа на дадена длъжност може да говори за множество причини за напускане - като неудовлетворение от работата, неподходяща длъжност, лош пряк ръководител, лош екип и какво ли още не, което да не говори за това, че кандидатът е неподходящ. Опитайте се да подходите без предразсъдъци и възможностите Ви ще се увеличат.
 
2. Не трябва да имате предвид кандидатите без опит в областта.
За да натрупа един кандидат опит в дадена област, все някой трябва да го наеме и обучи за нея. В противен случай се влиза в омагьосан кръг. Имайте предвид още, че обученият другаде кандидат може да е развил навици, които са вредни за Вашата фирма. Понякога е по-добре сами да обучите най-подходящия служител. В световен мащаб има много примери за това, например, когато една компания избере да отпусне стипендия на студент, който изучава подходяща за нея специалност. Така компанията практически си отглежда перфектния кандидат. 
 
3. Отговорите на интервюто ще Ви кажат всичко, което трябва да знаете за кандидата.
Хората лъжат, както казва един знаменит телевизионен лекар. В крайна сметка на интервюто можете да видите прекрасен човек, който в последствие да се окаже мотивиран единствено да се представя добре на интервюта. Да не се запознаете с препоръките и мнението на предходни работодатели, да не тествате и проверите уменията на кандидата в последствие може да Ви струва скъпо.
 
4. Перфектният кандидат е там някъде и остава само да го намерите.
А кой ще върши работата му, докато го търсите? Най-добре е да намерите добър кандидат и да го превърнете в перфектен, като му предложите обучения и подкрепа вътре във фирмата. Защото никой не може да Ви гарантира, че ще в бъдеще ще откриете толкова съвършен служител, който да компенсира загубите, претърпени от фирмата по време на издирването му. Намерете подходящ човек и го намерете. Едва тогава продължете да търсите съвършения кандидат. Кой знае, може вече да сте го наели.

Кодекс на труда 2021
Кодекс на труда 2021

Повече детайли тук

Корекция на счетоводни грешки по реда на приложимите СС – е-ръководство
Корекция на счетоводни грешки по реда на приложимите СС – е-ръководство

Повече детайли тук

Бюджетни организации: Год. счетоводно приключване и ГФО за 2019 г. - е-издание
Бюджетни организации: Год. счетоводно приключване и ГФО за 2019 г. - е-издание

Повече детайли тук


 
източник: businessnewsdaily.com

Tags: наемане на персоналподбор на персоналслужителиинтервю за работа

Хареса ли Ви тази статия?

Сподели тази статия с вашите приятели в любимата си социална мрежа

Колко е полезна тази информация?

Оценете като използвате звездичките

Oценка:


Оценка 5 of 5 - 1 глас.

Статии

3 базови ценни съвета за наемане на качествени служители

от Biznesidei.bg
05 Май 2022
Не искате просто нови попълнения. Искате хора, които са ангажирани, които ще се...

3 типа служители, от които се нуждае всеки бизнес

от Biznesidei.bg
17 Март 2022
Избирането на подходящите кадри е хем трудна, хем особено важна задача. Все пак...

Недоволните служители пречат на назначаването на нови кадри

от Biznesidei.bg
24 Септември 2019
Когато търсите нови кадри, искате да покажете фирмата си в най-добрата ѝ светлина,...

5 меки умения, за които да се оглеждате при подбор на персонал

от Biznesidei.bg
05 Юли 2019
На всички е ясно, че за да назначат нов служител, той на първо място трябва да има...

Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.


Да, искам да се абонирам БЕЗПЛАТНО за бюлетина на biznesidei.bg и да получавам новини и съвети от сферата на бизнеса, информация за продукти и услуги.


Сподели своя коментар0 Коментари





Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.





Последни коментари



Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
"Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети."

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.