Уволняване на служителите
8816
0
15 Април. 2013
Мениджмънт
61% от читателите смятат, че тази статия е полезна
38% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
41% от редовните ни читатели имат успешен бизнес
38% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
41% от редовните ни читатели имат успешен бизнес
5
от 1 глас
от 1 глас
Оценка на потребителя
Повечето фирми не ръководят добре съкращавнето на слъжителите си. Но съществуват съвременни методи, които улесняват уволняването както за работодателите, така и за самите служители.
Колкото е приятно започването на нова работа, толкова е и неприятно уволнението. Фирмите са много усмихнати и приятни при наемането на служителите, но могат да бъдат много неприятни в процес на уволняване. ПОнякога се стига до случаи, макар и законите да не го позволяват, да уволняват работниците си без да ги уведомят предварително.
За да може една фирма да премине успешно през този период отдел Човешки ресурси трябва да прилага някои съвременни методи. В последните години набира популярност прилагането на outplacement. Което означава, при съкращаване на даден служител да му осигурите работно място в друга фирма. Освен това се обяснява ясно и точно на работника защо е съкратен, за да може служителят да разбере своите недостатъци и да може да работи върху поправянето им.
Един мениджър Човешки ресурси трябва да може да ръководи добре процеса на съкращаването. По-долу са посочени някои съвети при съкращаването на служителите:
1. Отнасяйте се към служителите с разбиране. Обяснете им добре, че е нямало друг вариант освен съкращението и че сте направили всичко възможно да намерите друга работа във фирмата, но просто е нямало друг вариант.
2. Обладавайте чувствата си. Ако служителят реши да напусне стаята, или реагира остро, недейте да му отвръщате. Позволете му да напусне. Бъдете хладнокръвен.
3. Посочете правата на служителя. Обяснете му какви са му правата при напускане на работа. Както устно, така и писмено гарантирайте, че ще му бъдат изплатени обезщетенията.
4. Планирайте раздялата. Изпратете служителя до вратата.
5. Обявете на другите служители, както на клиентите, че служителят е уволнен. Не критикувайте служителя пред другите. Обяснете решението без да го обвинявате.
Колко е полезна тази информация?
Оценете като използвате звездичките
Oценка:
Оценка
5
of 5
- 1 глас.
Статии
Проблемно ли е за малкия бизнес да няма отдел по човешки ресурси?
от Biznesidei.bg
21 Ноември 2017
Може би смятате, че подобен отдел е най-малкият проблем на фирмата Ви. Особено...
3 причини отделът по човешки ресурси да е критично важен за успеха на компанията Ви
от Biznesidei.bg
22 Ноември 2016
Много фирми неглижират важността на отдела по човешките ресурси. В началните...
Как да ръководите трудни служители
от Biznesidei.bg
11 Ноември 2021
Какво отличава тези кадри? Те се държат неучтиво, грубо, дори обидно с колегите си,...
Освобождавате служител за първи път? Вижте тези съвети
от Biznesidei.bg
01 Юни 2021
Никога не е лесно да кажете на свой кадър, че се налага да го уволните. Дори, и...
Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.
Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.
Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.
Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.
Сподели своя коментар0 Коментари