Как да ръководите трудни служители
1016
0
11 Ноември. 2021
Мениджмънт
37% от читателите смятат, че тази статия е полезна
46% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
29% от редовните ни читатели имат успешен бизнес
46% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
29% от редовните ни читатели имат успешен бизнес
5
от 1 глас
от 1 глас
Оценка на потребителя
Какво отличава тези кадри? Те се държат неучтиво, грубо, дори обидно с колегите си, поради което не просто не могат да работят в екип, а и пречат на останалите в екипа.
Някои обичайни проявления на трудните служители са:
- Разпространение на слухове и лъжи;
- Враждебен и неуважителен тон;
- Унижаване на колеги и подчинени;
- Прояви на нездраво пристрастие;
- Бурни изяви на гняв, включващи действия като хвърляне на предмети.
Как да предотвратите подобно поведение във фирмата си?
Ключът тук е да назначавате хора, които имат спокоен и уравновесен характер и са ориентирани към екипната работа. Целете се в служители, които имат сходни ценности и които биха се вписали добре сред вече работещите за Вас кадри.
Как да се справите с трудните служители:
1. Запазете спокойствие. Това не е никак лесна задача, особено ако сте изправени пред някой, който се държи грубо с Вас. Все пак направете усилие, защото това ще Ви помогне да деескалирате напрежението.
2. Изслушайте служителя. Възможно е поведението му да е продиктувано от значителни проблеми, с които се е сблъскал.
3. Комуникирайте ясно какво не е наред в поведението му. Без да изпадате в обвинения посочете какво от държанието на проблемния служител не е наред и какво той може да направи, за да подобри представянето си.
4. Документирайте инцидентите. По този начин ще можете да пресечете всякакви възражения от страна на служителя. Същевременно ще имате основания за налагане на дисциплинарни наказания, ако се стигне до тях.
5. Поддържайте еднакви изисквания към всички служители. Важно е да става видно пред кадрите Ви какво конкретно е поведението, което очаквате от всички. Не само от проблемните си служители, но и от тези, които по принцип се държат добре. Така че ако някой, който обикновено не се провинява, все пак се провини, мерките спрямо него трябва да са същите като тези към по-често провиняващите се.
6. Определете последствията и ги прилагайте. Трябва да изясните за проблемния си служител какво ще се случи, ако той не промени поведението си. И съответно да приложите посочените последствия, ако служителят не промени поведението си съгласно Вашите изисквания.
7. Вгледайте се в екипа си. Важно е да знаете дали проблемното поведение не се е разпростряло дотолкова, че да вреди на другите Ви служители, включително дали те не са жертва на тормоз. Ако е така, погрижете се екипът Ви да знае, че сте наясно с проблема и вземате мерки за решаването му, с оглед атмосферата на работа да се подобри.
източник: portalmanagement.ro
_________________________________
изображение от: Anna Shvets from Pexels
_________________________________
изображение от: Anna Shvets from Pexels
Колко е полезна тази информация?
Оценете като използвате звездичките
Oценка:
Оценка
5
of 5
- 1 глас.
Статии
3 техники за запазване на служители
от Biznesidei.bg
15 Декември 2020
Не е достатъчно да намерите и назначите добри служители, важното е да успеете да...
10 доказани стратегии, с които ще повишите продуктивността на служителите си
от Biznesidei.bg
02 Юни 2020
Всеки работодател иска служителите му да са възможно по-продуктивни. За бизнеса...
Бързи и лесни оценки на служителите - Софтуер
от Biznesidei.bg
04 Януари 2019
Как се представиха служителите Ви през 2018-та? Кои от тях заслужават поощрение? Кои...
Как да задържите най-добрите си служители
от Biznesidei.bg
18 Септември 2018
Ако допреди няколко години пазарът на труда можете да предложи разнообразие от...
Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.
Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.
Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.
Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.
Сподели своя коментар0 Коментари