Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм

Как да ръководите трудни служители

от
121 0 11 Ноември. 2021
Мениджмънт

Как да ръководите трудни служители
28% от читателите смятат, че тази статия е полезна
56% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
31% от редовните ни читатели имат успешен бизнес

5
от 1 глас
Оценка на потребителя

Какво отличава тези кадри? Те се държат неучтиво, грубо, дори обидно с колегите си, поради което не просто не могат да работят в екип, а и пречат на останалите в екипа.

Някои обичайни проявления на трудните служители са:
- Разпространение на слухове и лъжи;
- Враждебен и неуважителен тон;
- Унижаване на колеги и подчинени;
- Прояви на нездраво пристрастие;
- Бурни изяви на гняв, включващи действия като хвърляне на предмети.
 
Как да предотвратите подобно поведение във фирмата си?
 
Ключът тук е да назначавате хора, които имат спокоен и уравновесен характер и са ориентирани към екипната работа. Целете се в служители, които имат сходни ценности и които биха се вписали добре сред вече работещите за Вас кадри.
 
Как да се справите с трудните служители:

Правилно деклариране на данни съгласно Наредба № Н-13 - практическо ръководство
Правилно деклариране на данни съгласно Наредба № Н-13 - практическо ръководство

Повече детайли тук

Счетоводно отчитане на държавни помощи при пандемията от COVID-19
Счетоводно отчитане на държавни помощи при пандемията от COVID-19

Повече детайли тук

ТРЗ в извънредно положение: съвети и решения от експерти - специализирано електронно издание
ТРЗ в извънредно положение: съвети и решения от експерти - специализирано електронно издание

Повече детайли тук


 
1. Запазете спокойствие. Това не е никак лесна задача, особено ако сте изправени пред някой, който се държи грубо с Вас. Все пак направете усилие, защото това ще Ви помогне да деескалирате напрежението.
 
2. Изслушайте служителя. Възможно е поведението му да е продиктувано от значителни проблеми, с които се е сблъскал. 
 
3. Комуникирайте ясно какво не е наред в поведението му. Без да изпадате в обвинения посочете какво от държанието на проблемния служител не е наред и какво той може да направи, за да подобри представянето си. 
 
4. Документирайте инцидентите. По този начин ще можете да пресечете всякакви възражения от страна на служителя. Същевременно ще имате основания за налагане на дисциплинарни наказания, ако се стигне до тях.
 
5. Поддържайте еднакви изисквания към всички служители. Важно е да става видно пред кадрите Ви какво конкретно е поведението, което очаквате от всички. Не само от проблемните си служители, но и от тези, които по принцип се държат добре. Така че ако някой, който обикновено не се провинява, все пак се провини, мерките спрямо него трябва да са същите като тези към по-често провиняващите се.
 
6. Определете последствията и ги прилагайте. Трябва да изясните за проблемния си служител какво ще се случи, ако той не промени поведението си. И съответно да приложите посочените последствия, ако служителят не промени поведението си съгласно Вашите изисквания.
 
7. Вгледайте се в екипа си. Важно е да знаете дали проблемното поведение не се е разпростряло дотолкова, че да вреди на другите Ви служители, включително дали те не са жертва на тормоз. Ако е така, погрижете се екипът Ви да знае, че сте наясно с проблема и вземате мерки за решаването му, с оглед атмосферата на работа да се подобри.
 
източник: portalmanagement.ro

_________________________________

изображение от: Anna Shvets from Pexels

 

Tags: работа в екипслужителина работа

Хареса ли Ви тази статия?

Сподели тази статия с вашите приятели в любимата си социална мрежа

Колко е полезна тази информация?

Оценете като използвате звездичките

Oценка:


Оценка 5 of 5 - 1 глас.

Статии

3 техники за запазване на служители

от Biznesidei.bg
15 Декември 2020
Не е достатъчно да намерите и назначите добри служители, важното е да успеете да...

10 доказани стратегии, с които ще повишите продуктивността на служителите си

от Biznesidei.bg
02 Юни 2020
Всеки работодател иска служителите му да са възможно по-продуктивни. За бизнеса...

Бързи и лесни оценки на служителите - Софтуер

от Biznesidei.bg
04 Януари 2019
Как се представиха служителите Ви през 2018-та? Кои от тях заслужават поощрение? Кои...

Как да задържите най-добрите си служители

от Biznesidei.bg
18 Септември 2018
Ако допреди няколко години пазарът на труда можете да предложи разнообразие от...

Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.


Да, искам да се абонирам БЕЗПЛАТНО за бюлетина на biznesidei.bg и да получавам новини и съвети от сферата на бизнеса, информация за продукти и услуги.


Сподели своя коментар0 Коментари





Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.





Последни коментари



Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
"Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети."

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.