Трябва да микроменажирате някои сфери на бизнеса си
4360
0
17 Май. 2016
Мениджмънт
61% от читателите смятат, че тази статия е полезна
38% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
41% от редовните ни читатели имат успешен бизнес
38% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
41% от редовните ни читатели имат успешен бизнес
5
от 1 глас
от 1 глас
Оценка на потребителя
Свикнали сме да възприемаме терминът "микроменажиране" като нещо отрицателно.
По същество микроменажирането представлява контрол върху всички детайли от работата и трябва в различна степен да се прилага върху две сфери от бизнеса: служителите и процедурите.
Когато става дума за служители, микроменажирането е подходящо след назначаването на нов такъв. Преди мениджърът да познава добре новия член на колектива си, той е длъжен да следи внимателно неговата работа, да помага, съдейства, насочва, контролира, коригира всички начини, по които се изпълняват задачите. Целта тук не е да се покаже на новия служител, че е неспособен да се справи с работата си, а да му се помогне той да опознае начина, по който се полага труд на новото работно място.
След като новият служител усвои методиката и неговият мениджър го опознае достатъчно, че да може да му се довери, микромениджмънта става излишен. Още повече - той става вреден.
Причината за това е, че хората имат нужда от автономност и свобода да прилагат собствени способи за справяне със задачите. Още повече - не трябва да забравяме, че хората имат чувства и емоции, които не бива да се пренебрегват и в служебната среда, защото емоциите са неразривна част от хората.
Когато обаче говорим за процедурите, микроменажирането може да се нарече задължително непрекъснато.
Причината е всъщност проста: процедурите - или стъпките, по които се случва всичко във фирмата - трябва непрестанно да се усъвършенстват.
Вгледайте се например в процедурата по обслужване на клиенти. Какви са стъпките, какво се случва, къде има грешки, колко време отнема? С микроменажирането на процедурите ще успявате да откриете всички пропуски в тях, ще съкращавате продължителността им и ще осигурявате на клиентите си по-добро и по-бързо обслужване. Така пък ще си отворите време за работа с нови клиенти.
Това трябва да се случва с всички процедури и да не се преустановява, защото промените в бизнеса го изискват и защото се нуждаете от конкурентни предимства, за да се развивате и израствате.
Така че трябва да забравите за идеята, че всичко във фирмата Ви може да работи и без Вашето участие, че компанията Ви е добре смазана машина, при която няма нужда от подобрения. Не окажете ли микромениджмънт веднага след включване на нов служител в екипа, той ще работи по собствено усмотрение и няма да следва фирмения ред. Забавите ли се с усвояването на микроменажирането на процедурите, ще се окажете в изоставаща позиция спрямо конкурентите си.
източник: entrepreneur.com
Колко е полезна тази информация?
Оценете като използвате звездичките
Oценка:
Оценка
5
of 5
- 1 глас.
Статии
Как да спрете с микромениджмънта
от Biznesidei.bg
07 Януари 2020
Управлението на персонала е необходимост във всяка фирма, микроменажирането...
4 стъпки към по-добра техника в мениджмънта
от Biznesidei.bg
18 Февруари 2016
Ефективното менажиране на хора е трудно - никой не се ражда научен как да се справя...
Как да ръководите трудни служители
от Biznesidei.bg
11 Ноември 2021
Какво отличава тези кадри? Те се държат неучтиво, грубо, дори обидно с колегите си,...
Освобождавате служител за първи път? Вижте тези съвети
от Biznesidei.bg
01 Юни 2021
Никога не е лесно да кажете на свой кадър, че се налага да го уволните. Дори, и...
Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.
Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.
Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.
Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.
Сподели своя коментар0 Коментари