Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм

Кой може сериозно да навреди на екипа и екипната работа

от
3989 0 19 Май. 2016
Мениджмънт

Кой може сериозно да навреди на екипа и екипната работа
28% от читателите смятат, че тази статия е полезна
56% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
31% от редовните ни читатели имат успешен бизнес

5
от 1 глас
Оценка на потребителя

Работодателите трябва да внимават много за този "убиец" на екипната работа.

Става дума за онзи служител, който винаги се вглежда в негативите и за това каква опасност може да се окаже той за колектива. Този служител често се оплаква, не успява да види положителното в нито една ситуация и непрекъснато търси негативите. Ако ги пазеше за себе си, щеше да ограничи вредите до собствената си мотивация, но той ги споделя с колегите си, карайки ги да възприемат неговата гледна точка. Да имате екип с по-малко подобни служители и повече положително настроени е особено важно за поддържането на енергията и добрата работа в колектива.
 
Какво можете да направите, ако се окаже, че във Вашия колектив има подобен кадър:
 
1. Разберете го.
 
Преди да започнете да работите по коригирането на това поведение, трябва да го разберете: в какво се изразява, какво го причинява. Бъдете внимателни и не насочвайте собствения си негативизъм срещу негативно настроения служител. Преди да пристъпите към каквито и да било действия, проявете емпатия и изследвайте в какво се корени това държание.
 
Може би служителят се чувства недооценен, неразбран, без подкрепа или чужд на колектива.
 
2. Посочете проблема.
 
Понякога негативно настроените служители не разбират, че вредят. Помолете конкретния кадър да Ви отдели няколко минути насаме и проведете много откровен и директен разговор с него за отношението му към нещата и до какво води то.

Счетоводно отчитане на компенсации за ел. енергия по РМС № 739 и по РМС № 771 – електронно ръководство
Счетоводно отчитане на компенсации за ел. енергия по РМС № 739 и по РМС № 771 – електронно ръководство

Повече детайли тук

Правилно деклариране на данни съгласно Наредба № Н-13 - практическо ръководство
Правилно деклариране на данни съгласно Наредба № Н-13 - практическо ръководство

Повече детайли тук

Съветник: Данъци и такси на моята фирма - 12-месечен абонамент
Съветник: Данъци и такси на моята фирма - 12-месечен абонамент

Повече детайли тук


 
Обърнете най-голямо внимание на това в какво се изразява, как се приема и как влияе негативизмът на екипа. Използвайте конкретни примери, за да подкрепите твърденията си.
 
3. Определете правилата.
 
Екипът Ви трябва да има собствен списък с правила, които да обуславят по какъв начин комуникират отделните членове на екипа. Дайте и разрешение на всеки да посочва грешките на другите.
 
Едно от правилата, което трябва да добавите в списъка, е недопускането на негативизъм в колектива. Тук фактът, че всички ще могат открито да правят забележка на негативния колега, е ключов момент. Защото натискът от страна на колегите може драматично да ограничи проявите на негативизъм.
 
В крайна сметка, лидерите трябва да съхраняват позитивната работна атмосфера и добрите примери, докато спокойно се справят с проблемите. Използвайте горепосочените съвети, за да се справите с аналогична ситуация, като, разбира се, се постараете да не карате негативния служител да се чувства изолиран и нежелан в екипа си. Това пък ще помогне и да не го загубите като кадър.
 
източник: teamworkandleadership.com  

Tags: служителиуправление на персоналаекип

Хареса ли Ви тази статия?

Сподели тази статия с вашите приятели в любимата си социална мрежа

Колко е полезна тази информация?

Оценете като използвате звездичките

Oценка:


Оценка 5 of 5 - 1 глас.

Статии

Как да ръководите трудни служители

от Biznesidei.bg
11 Ноември 2021
Какво отличава тези кадри? Те се държат неучтиво, грубо, дори обидно с колегите си,...

3 съвета за по-добра организация на екипа

от Biznesidei.bg
16 Март 2021
За да е по-продуктивен един екип, трябва да е възможно най-добре организиран....

3 техники за запазване на служители

от Biznesidei.bg
15 Декември 2020
Не е достатъчно да намерите и назначите добри служители, важното е да успеете да...

10 доказани стратегии, с които ще повишите продуктивността на служителите си

от Biznesidei.bg
02 Юни 2020
Всеки работодател иска служителите му да са възможно по-продуктивни. За бизнеса...

Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.


Да, искам да се абонирам БЕЗПЛАТНО за бюлетина на biznesidei.bg и да получавам новини и съвети от сферата на бизнеса, информация за продукти и услуги.


Сподели своя коментар0 Коментари





Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.





Последни коментари



Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
"Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети."

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.