от Biznesidei.bg
4578
21 Март. 2016
Мениджмънт
67% от читателите смятат, че тази статия е полезна
35% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
47% от редовните ни читатели имат успешен бизнес
5
от 1 глас
Оценка на потребителя

В основата на всеки добър екип лежи фундамент, който е съвсем общ - независимо от индустрията, в която работи фирмата, или от отдела, за който става дума. Да, трябва да познавате хората си, да адаптирате лидерския си стил към тях, да обръщате внимание на уникалните им потребности. Но ако основата Ви е лоша, как да изградите стабилна сграда на нея?
Запознайте се с 4 ключови елемента на всеки успешен и високопродуктивен екип:
Високата продуктивност не е ракетно инженерство, затова не я усложнявайте прекалено. Ако попитате служителите си какви са особеностите на високопродуктивния екип, най-вероятно ще получите доста дълъг списък. Това ще Ви даде и рецептата за силно представяне:
✵ С кои елементи се справяте консистентно добре?
✵ На кои елементи да обърнете внимание?
✵ Какво Вие и екипът Ви сте склонни да направите, за да подобрите представянето си още повече?
2. Необичайна дисциплина.
Високопродуктивните екипи правят онова, което са обещали да направят. Създаването на списък с характеристики на високопродуктивни екип е лесно. Превръщането на списъка в действителни качества обаче е доста по-предизвикателно:
✵ Кои са онези типове поведение, за които екипът Ви казва, че се стреми да постигне, а с действията си демонстрира непостоянство в тази задача?
ТРЗ в извънредно положение: съвети и решения от експерти - специализирано електронно издание
Повече детайли тук
Документиране и счетоводно отчитане на данъците: изменения и допълнения през 2019 г.
Повече детайли тук
✵ Когато се появи проблем, кои правила биват нарушавани (дори и това да води до негативи за екипа)?
✵ Кои са правилата, неподлежащи на промяна, към които екипът трябва да се придържа, независимо от всичко?
3. Готовност да се посочат "кривиците".
Продуктивните екипи са се научили да не крият, че царя е гол. Тя не бягат от сложните проблеми и изобличават всякакви опити те да се неглижират.
Разбира се, това не означава, че екипите трябва да се изпокарват. Конфликтите, управлявани, целенасочени и цивилизовани, са важна част от развитието на самия екип. Защото кадрите в един добър колектив знаят как да уважават чуждото мнение и как, дори след откровена караница, отношенията им остават добри и дори се подобряват от разгорещените дебати:
✵ Кои са темите, за които екипът Ви избягва да говори или избира въобще да не отваря дума?
✵ Кои са явните проблеми, които всички игнорират?
✵ Какво трябва да се изясни, за да могат колегите да продължат работата си по-ефективно и с по-добри взаимоотношения?
4. Яснота за целите на екипа.
Защо съществува този колектив? Как допринася за общия успех на организацията? Попитайте служителите си за 3-те най-важни корпоративни цели. И ако получите списък с 10, 12, 15 такива, значи нищо не е ясно.
Кои са трите стратегически приоритета, по които трябва да работи екипът?
✵ Дали всеки е наясно с индивидуалните си роля и отговорности за постигането им?
✵ Какво екипът трябва да спре да прави, за да се фокусира върху постигането на целите?
източник: entrepreneur.com
Tags: екиппродуктивностлидерство и мениджмънт
Сподели своя коментар0 Коментари