Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм

Може ли да има плагиатство в маркетинга?

от
6415 0 28 Юли. 2016
Директен маркетинг

Може ли да има плагиатство в маркетинга?
37% от читателите смятат, че тази статия е полезна
46% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
29% от редовните ни читатели имат успешен бизнес

5
от 1 глас
Оценка на потребителя

Плагиатството е широко разпространена тема. И въпреки наличието на ясни правила, че дори и на софтуер, с които да го откриете и избегнете, налице е и ясна граница и когато става дума за плагиатството в маркетинга.

Какво обаче означава една компания да копира чужд маркетингов подход? Къде лежи границата между това да се вдъхновите от чужда марка и директно да изкопирате нещо от нея?
 
Може да се каже, че маркетингът е спорт за наблюдателни хора. Можем да научим много, когато следим работата на другите играчи на пазара, техните маркетингови дейности, поведение на пазара, както и успехите, провалите и дори ежедневната им работа.
 
В маркетинга колкото повече внимание отделяте на останалите, толкова по-добри стават и Вашите умения.
 
В това съждение, обаче, се крие опасност от изпадане в плагиатстване. Когато се учим от чуждите маркетингови дейности, се стараем да нагодим тези дейности към нашите бизнес и марка. Разбира се, опитваме се да използваме успешните стратегии и да не повтаряме провалите на чужди кампании и ежедневни рекламни усилия.
 
Такъв е и съветът на много маркетингови специалисти: проучване и персонализирано прилагане. На теория и в действителност в това няма нищо лошо. До определена степен.
 
Непрекъснато виждаме маркетингови имитатори. Неизбежно е. Няма как да патентовате идеите си за раклама или поне не по всички възможни начини. Важно е обаче да отделяме време и усилия да вложим нещо свое във всяка вече прилагана маркетингова стратегия. В противен случай няма как да се отличим на пазара. Факт е, че това става все по и по-трудно, но е напълно възможно да приобщите към собствената си репутация и маркетингово послание общо взето всеки похват в рекламирането.
 

Клуб РС Издателство – Програма Стандарт
Клуб РС Издателство – Програма Стандарт

Повече детайли тук

Електронно списание 7 дни счетоводство и данъци. Какво ново?
Електронно списание 7 дни счетоводство и данъци. Какво ново?

Повече детайли тук

Съветник Данъци и такси на моята фирма - бр. 44, януари 2021
Съветник Данъци и такси на моята фирма - бр. 44, януари 2021

Повече детайли тук


Няма нищо лошо в това да се вдъхновявате от чуждите идеи, просто не плагиатствайте. Вложете във всичко, което "рециклирате" от колегите си по нещо свое, за да кореспондира то с нуждите, желанията, вкусовете, предпочитанията именно на Вашите клиенти. 
 
Когато направите това, чуждият маркетингов подход ще стане малко повече Ваш и така ще можете да го приложите с чиста съвест. Това е и красивото в маркетинга - стратегиите и методите са множество, познати са, но винаги има какво собствено да добавите, за да затворите цикъла: както и Вие сте се вдъхновили от чужда практика, така и някой да се вдъхнови от Вашата.
 
Не забравяйте: дословното копиране на стратегии и подходи рядко дава резултат, защото всяка фирма има своя аудитория, която изисква нещо специфично. Така че дори и да копирайте най-креативната възможна стратегия, тя може да завърши катастрофално, ако не е персонализирана за Вашите целеви клиенти.
 
източник: entrepreneur.com


Tags: маркетинг и рекламаплагиатствоперсонализиране

Хареса ли Ви тази статия?

Сподели тази статия с вашите приятели в любимата си социална мрежа

Колко е полезна тази информация?

Оценете като използвате звездичките

Oценка:


Оценка 5 of 5 - 1 глас.

Статии

3 цели на ефективния рекламен текст и как да ги постигнете

от Biznesidei.bg
17 Декември 2021
Когато подготвяте рекламен текст, целите да грабнете вниманието на клиентите, да...

Технологиите променят маркетинга завинаги

от Biznesidei.bg
02 Декември 2021
Смарт устройствата се развиват стремглаво, което неминуемо води до изменения в...

Изпращате рекламни имейли? Напишете страхотно заглавие, за да ги отворят клиентите

от Biznesidei.bg
15 Октомври 2021
Имейл маркетингът е чудесен инструмент, защото Ви осигурява директна комуникация...

5 съвета за създаване на ефективна рекламна страница

от Biznesidei.bg
14 Май 2021
От това колко добре ще подготвите рекламната си страница, зависи дали тя ще...

Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.


Да, искам да се абонирам БЕЗПЛАТНО за бюлетина на biznesidei.bg и да получавам новини и съвети от сферата на бизнеса, информация за продукти и услуги.


Сподели своя коментар0 Коментари





Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.





Последни коментари



Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
"Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети."

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.