Как клиентите реагират на цветовете на марката Ви
8618
0
07 Ноември. 2017
Директен маркетинг
61% от читателите смятат, че тази статия е полезна
38% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
41% от редовните ни читатели имат успешен бизнес
38% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
41% от редовните ни читатели имат успешен бизнес
5
от 1 глас
от 1 глас
Оценка на потребителя
Търговската марка, освен че често върви с текст, обикновено съдържа определен символ или изображение (още наричано лого), което следва да предаде на клиентите посланието, поддържано от фирмата, на която марката принадлежи.
Марката обаче не представя посланието единствено чрез формата или формите, вложени в нея, но и чрез използваните цветове.
Какво обаче казва всеки един от тези цветове на клиентите? За какво да ги използвате, ако самите Вие тепърва избирате своята марка?
Червено - вълнение, страст, гняв, любов, опасност сила (примерни индустрии: търговия на дребно, фитнес, пътувания)
Оранжево - приятелство, младост, веселие, топлина, слънчева светлина (примерни индустрии: поправка на топлещи инсталации, пътувания, услуги, свързани с басейни)
Зелено - природа, отговорност към околната среда, устойчивост (примерни индустрии: агробизнес, образование, околна среда)
Синьо - зрялост, доверие, компетентност, надеждност, сигурност (примерни индустрии: финанси, бизнес, пътувания, технологии, здравеопазване, недвижими имоти, шоу бизнес)
Лилаво - мъдрост, изтънченост, блясък, елегантност, стил (примерни индустрии: козметика, изкуство, мода)
Розово - женственост, красота, приятелство (примерни индустрии: козметика, цветарство, мода)
Кафяво - здравина, мъжественост, сериозност, устойчивост (примерни индустрии: фитнес, строителство, поправка на автомобили)
Бяло - чистота, невинност, простота (примерни индустрии: бизнес, медицина, технологии)
Черно - изкусност, лукс, сила, традиция, официалност (примерни индустрии: поправка на автомобили, религия, мода)
Съвети как да изберете най-подходящите цветове за марката си:
Естетически изисквания
Важно е избраните цветове да хармонизират едни с други, за да не дразнят окото. Същевременно те трябва да имат определен контраст, за да са лесно различими.
Културни асоциации
Важно е да бъдете внимателни в избора си, като имате предвид какви асоциации в културно отношение навяват цветовете. Бялото например се свързва с булчинските рокли като символ на чистота, докато в други култури то е траурен цвят и се носи на погребение.
Програмирани асоциации
Съществуват теории, че сме придобили определени асоциации по отношение на цветовете през еволюционното си развитие. Така например червеният цвят се възприема като универсален символ на силни, страстни чувства.
Имайки всичко това предвид Вашата задача е да подбeрете цветове, които отговарят на посланието на марката Ви. Такива цветове, които ще се забелязват, лесно ще се разграничават и също така лесно ще се запомнят.
източник: businessnewsdaily.com
Колко е полезна тази информация?
Оценете като използвате звездичките
Oценка:
Оценка
5
of 5
- 1 глас.
Статии
4 съвета за рекламни страници, които печелят поръчки
от Biznesidei.bg
29 Април 2022
За да реализира продажба, една рекламна страница трябва да убеди клиентите, че...
5 елемента на по-добрите имейлинг кампании
от Biznesidei.bg
05 Април 2022
Като рекламен инструмент имейлите остават силно ефективни - от една страна са...
4 маркетингови урока от пандемията
от Biznesidei.bg
01 Април 2022
Коронакризата промени много аспекти от ежедневието ни, а неизменно промените се...
5 идеи за популяризиране на Инстаграм профила на бизнеса Ви
от Biznesidei.bg
15 Март 2022
Социалните мрежи заемат една от централните роли в директния маркетинг. Затова и...
Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.
Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.
Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.
Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.
Сподели своя коментар0 Коментари