Имейл маркетингът бие социалните мрежи
6197
0
01 Юли. 2014
Директен маркетинг
61% от читателите смятат, че тази статия е полезна
38% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
41% от редовните ни читатели имат успешен бизнес
38% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
41% от редовните ни читатели имат успешен бизнес
4.75
от 2 гласа
от 2 гласа
Оценка на потребителя
Причината толкова много фирми да наводняват електронните пощи на клиентите си със съобщение се крие във факта, че имейл маркетингът работи.
Проучване на консултантската фирма McKinsey and Co. е отркило, че рекламирането по електронната поща е много по-ефективно от опитите да се привлекат клиенти чрез социалните мрежи. Още повече – имейл маркетингът е около 40% по-успешен в сравнение с Facebook и Twitter взети заедно. Нивото, в което имейлите генерират поръчки, е приблизително три пъти това на социалните мрежи, а и стойността на поръчките е със 17% по-висока.
Причината за успеха на имейл маркетингът е, че голяма част от хората все още използват електронната си поща ежедневно.
За да се възползвате от тази възможност в най-голяма степен, ето няколко полезни съвета:
> Фокусирайте се върху процеса, не върху клика. Маркетинговите специалисти често се вманиачават по следенето на всеки акспет от изпратения имейл – от заглавието му през изображенията до самия текст. И трябва да го правят, ала не бива да забравят и, че съобщението е просто стъпка от процеса по вземане на решение за покупка, през който преминават клиентите. Имейлът е само част от серия взаимодействия с марката и маркетолозите трябва да са точно толкова задълбочени в изследването на това къде имейлът ще изпрати самия потребител. Но защо да инвестират толкова много време в изготвянето на електронното съобещние, при положение, че ще насочат клиента към някаква основна фирмена страница? Най-добре е вместо това да се изготвят отделни страници за всеки продукт, който се рекламира, които странци да разширяват обясненията за това какво представлява самият продукт. Това от своя страна повишава нивото на поръчки с 25%. Докато близо 45% от всички маркетингови имейли, които се отварят днес, са разглеждани на мобилни устройства, много маркетолози се провалят в опита да оптимизират рекламните страници така, че да се виждат добре и на смартфони, и на таблети. А тези, които неглижират този факт, трябва да имат предвид, че според Google 61% от потребителите е много малко вероятно да посетят сайт, след като са имали проблеми с достъпа в него, а 40% решават да посетят сайта на конкурентите.
> Споделяйте уроците. Най-добрите организации виждат всеки имейл като възможност да научат повече за клиентите си. Тези организации изработват доклади, чрез които увеличават познанието си за своите потребители и определят според него по-ясни и постижими цели за организацията. А също така споделят важната информация с цялата фирма.
> Заложете на личното. Става все по и по-трудно за фирмите да се отличават от останалите играчи на пазара. Докато упротребата на имейла като средство за комуникация намалява, съобщенията продължават да се увеличават. Не е чудно, че изготвянето на такива електронни писма, които ще имат изключителна важност за клиентите, е приоритет за всеки маркетолог. А най-добрият имейл има лична нотка. Разбира се, да се изготви персонално съобщение и да се насочат усилията към индивидуалните характеристики на клиента изисква особени ресурси и умения. Информацията за клиентите от своя страна пък често се оказва сегментирани в различните части на организацията и може да се окаже трудно да се изгради цялостна представа за клиента. Именно поради тази причина трябва да се изгради софтуер, който да селектира подходящото съобщение за конкретния клиент и общо взето да изпраща правилния имейл на дадения човек. А това е голямо предизвикателство, защото е много различно да се изпращат 3000 персонализирани съобщения в сравнение с това да се изпратят 3000 еднакви съобщения на клиентската база. Въпреки, че изисква много работа, възвращаемостта си струва.
Причината за успеха на имейл маркетингът е, че голяма част от хората все още използват електронната си поща ежедневно.
За да се възползвате от тази възможност в най-голяма степен, ето няколко полезни съвета:
> Фокусирайте се върху процеса, не върху клика. Маркетинговите специалисти често се вманиачават по следенето на всеки акспет от изпратения имейл – от заглавието му през изображенията до самия текст. И трябва да го правят, ала не бива да забравят и, че съобщението е просто стъпка от процеса по вземане на решение за покупка, през който преминават клиентите. Имейлът е само част от серия взаимодействия с марката и маркетолозите трябва да са точно толкова задълбочени в изследването на това къде имейлът ще изпрати самия потребител. Но защо да инвестират толкова много време в изготвянето на електронното съобещние, при положение, че ще насочат клиента към някаква основна фирмена страница? Най-добре е вместо това да се изготвят отделни страници за всеки продукт, който се рекламира, които странци да разширяват обясненията за това какво представлява самият продукт. Това от своя страна повишава нивото на поръчки с 25%. Докато близо 45% от всички маркетингови имейли, които се отварят днес, са разглеждани на мобилни устройства, много маркетолози се провалят в опита да оптимизират рекламните страници така, че да се виждат добре и на смартфони, и на таблети. А тези, които неглижират този факт, трябва да имат предвид, че според Google 61% от потребителите е много малко вероятно да посетят сайт, след като са имали проблеми с достъпа в него, а 40% решават да посетят сайта на конкурентите.
> Споделяйте уроците. Най-добрите организации виждат всеки имейл като възможност да научат повече за клиентите си. Тези организации изработват доклади, чрез които увеличават познанието си за своите потребители и определят според него по-ясни и постижими цели за организацията. А също така споделят важната информация с цялата фирма.
> Заложете на личното. Става все по и по-трудно за фирмите да се отличават от останалите играчи на пазара. Докато упротребата на имейла като средство за комуникация намалява, съобщенията продължават да се увеличават. Не е чудно, че изготвянето на такива електронни писма, които ще имат изключителна важност за клиентите, е приоритет за всеки маркетолог. А най-добрият имейл има лична нотка. Разбира се, да се изготви персонално съобщение и да се насочат усилията към индивидуалните характеристики на клиента изисква особени ресурси и умения. Информацията за клиентите от своя страна пък често се оказва сегментирани в различните части на организацията и може да се окаже трудно да се изгради цялостна представа за клиента. Именно поради тази причина трябва да се изгради софтуер, който да селектира подходящото съобщение за конкретния клиент и общо взето да изпраща правилния имейл на дадения човек. А това е голямо предизвикателство, защото е много различно да се изпращат 3000 персонализирани съобщения в сравнение с това да се изпратят 3000 еднакви съобщения на клиентската база. Въпреки, че изисква много работа, възвращаемостта си струва.
Колко е полезна тази информация?
Оценете като използвате звездичките
Oценка:
Оценка
4.75
of 5
- 2 гласа.
Статии
5 елемента на по-добрите имейлинг кампании
от Biznesidei.bg
05 Април 2022
Като рекламен инструмент имейлите остават силно ефективни - от една страна са...
4 маркетингови урока от пандемията
от Biznesidei.bg
01 Април 2022
Коронакризата промени много аспекти от ежедневието ни, а неизменно промените се...
5 идеи за популяризиране на Инстаграм профила на бизнеса Ви
от Biznesidei.bg
15 Март 2022
Социалните мрежи заемат една от централните роли в директния маркетинг. Затова и...
5 грешки, които да избегнете при следващата си имейлинг рекламна кампания
от Biznesidei.bg
04 Март 2022
Рекламирането по имейл остава един от най-ефективните и същевременно...
Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.
Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.
Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.
Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.
Сподели своя коментар0 Коментари