Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм

Защо има конфликти между служителите?

от
7683 0 03 Февруари. 2014
Човешки ресурси

Защо има конфликти между служителите?
59% от читателите смятат, че тази статия е полезна
38% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
41% от редовните ни читатели имат успешен бизнес

5
от 1 глас
Оценка на потребителя

Конфликтите по принцип се появяват в случай на несъответствие на две идеи, две цели. Никога не могат да бъдат напълно разрешени такива конфликти. Винаги трябва да се правят значителни компромиси за да вървят добре нещата в работното място. Има два вида конфликти на работното място: 1. Конфликти при поява на различни интереси. 2. Конфлитки поради невъзможността да бъдат избегнти две различни нежелани ситуации.

Какви са причините на конфликтите? 
 
Личните конфликти са най-често срещания вид конфликти. Тези конфликти могат да бъдат на всяко ниво. Между ръководители и слъжители, меду различни служители също. Причината на такива конфликти са предимно личночстните различия на служителите. Някои служители са в конфликт с другите служители заради свои вътрешни конфликти. Интензивността на конфликтите зависи от това колко големи са различията. 
Лошата комуникация най-често е причина за създаването на конфликти. Проблеми в комуникацията са както повод за конфликти, така и могат се получат в резултат на конфликти на работното място. 
Някои служители обичат да воюват, докато други предпочитат да отбягват конфликтите. ПО принцип конфликтите възникват от хора, които чувстват че е извършена несправедливост към тях и са агресивни относно получаването на това, което заслужават. 
Друга причина, която поражда конфликти са ограничените ресурси на фирмата. Това поражда конфликти при разпределянето на тези ресурси.
 
Решение
 
Всички конфликти имат положителна и отрицателна страна. Конфликтите понякога могат да увеличат личната мотивация на служителите, да намали проблемите в комуникацията между служителите и да създаде обстановка на съревнование между служителите. Но в същоото време може да повлияе лошо на психиката на служителите, да ги направи по-уморени и напрегнати.

Клуб РС Издателство – Програма Максимум
Клуб РС Издателство – Програма Максимум

Повече детайли тук

Комплект 3 CD-та Красив Ум
Комплект 3 CD-та Красив Ум

Повече детайли тук

Защита на личните данни: наръчник за счетоводители и ТРЗ служители
Защита на личните данни: наръчник за счетоводители и ТРЗ служители

Повече детайли тук


 
Управлението на конфликтите са отговорност на ръководителите. 

Tags: управление на човешки ресурсичовешки ресурсибизнес идеи

Хареса ли Ви тази статия?

Сподели тази статия с вашите приятели в любимата си социална мрежа

Колко е полезна тази информация?

Оценете като използвате звездичките

Oценка:


Оценка 5 of 5 - 1 глас.

Статии

Проблемно ли е за малкия бизнес да няма отдел по човешки ресурси?

от Biznesidei.bg
21 Ноември 2017
Може би смятате, че подобен отдел е най-малкият проблем на фирмата Ви. Особено...

3 причини отделът по човешки ресурси да е критично важен за успеха на компанията Ви

от Biznesidei.bg
22 Ноември 2016
Много фирми неглижират важността на отдела по човешките ресурси. В началните...

Как да ръководите трудни служители

от Biznesidei.bg
11 Ноември 2021
Какво отличава тези кадри? Те се държат неучтиво, грубо, дори обидно с колегите си,...

Интервюто е двупосочно! Ето как да се възползвате от него за общ успех

от Biznesidei.bg
08 Октомври 2021
Интервюто за работа не се провежда само защото работодателят се нуждае от нов...

Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.


Да, искам да се абонирам БЕЗПЛАТНО за бюлетина на biznesidei.bg и да получавам новини и съвети от сферата на бизнеса, информация за продукти и услуги.


Сподели своя коментар0 Коментари





Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.





Последни коментари



Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
"Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети."

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.