Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм

Защо има конфликти между служителите?

от
8760 0 03 Февруари. 2014
Човешки ресурси

Защо има конфликти между служителите?
37% от читателите смятат, че тази статия е полезна
46% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
29% от редовните ни читатели имат успешен бизнес

5
от 1 глас
Оценка на потребителя

Конфликтите по принцип се появяват в случай на несъответствие на две идеи, две цели. Никога не могат да бъдат напълно разрешени такива конфликти. Винаги трябва да се правят значителни компромиси за да вървят добре нещата в работното място. Има два вида конфликти на работното място: 1. Конфликти при поява на различни интереси. 2. Конфлитки поради невъзможността да бъдат избегнти две различни нежелани ситуации.

Какви са причините на конфликтите? 
 
Личните конфликти са най-често срещания вид конфликти. Тези конфликти могат да бъдат на всяко ниво. Между ръководители и слъжители, меду различни служители също. Причината на такива конфликти са предимно личночстните различия на служителите. Някои служители са в конфликт с другите служители заради свои вътрешни конфликти. Интензивността на конфликтите зависи от това колко големи са различията. 
Лошата комуникация най-често е причина за създаването на конфликти. Проблеми в комуникацията са както повод за конфликти, така и могат се получат в резултат на конфликти на работното място. 
Някои служители обичат да воюват, докато други предпочитат да отбягват конфликтите. ПО принцип конфликтите възникват от хора, които чувстват че е извършена несправедливост към тях и са агресивни относно получаването на това, което заслужават. 
Друга причина, която поражда конфликти са ограничените ресурси на фирмата. Това поражда конфликти при разпределянето на тези ресурси.
 
Решение
 
Всички конфликти имат положителна и отрицателна страна. Конфликтите понякога могат да увеличат личната мотивация на служителите, да намали проблемите в комуникацията между служителите и да създаде обстановка на съревнование между служителите. Но в същоото време може да повлияе лошо на психиката на служителите, да ги направи по-уморени и напрегнати.

Правилно деклариране на данни съгласно Наредба № Н-13 - практическо ръководство
Правилно деклариране на данни съгласно Наредба № Н-13 - практическо ръководство

Повече детайли тук

Трудови правоотношения със служители в затруднение – наръчник за работодатели
Трудови правоотношения със служители в затруднение – наръчник за работодатели

Повече детайли тук

Служебният автомобил в счетоводната практика – електронно ръководство
Служебният автомобил в счетоводната практика – електронно ръководство

Повече детайли тук


 
Управлението на конфликтите са отговорност на ръководителите. 

Tags: управление на човешки ресурсичовешки ресурсибизнес идеи

Хареса ли Ви тази статия?

Сподели тази статия с вашите приятели в любимата си социална мрежа

Колко е полезна тази информация?

Оценете като използвате звездичките

Oценка:


Оценка 5 of 5 - 1 глас.

Статии

Проблемно ли е за малкия бизнес да няма отдел по човешки ресурси?

от Biznesidei.bg
21 Ноември 2017
Може би смятате, че подобен отдел е най-малкият проблем на фирмата Ви. Особено...

3 причини отделът по човешки ресурси да е критично важен за успеха на компанията Ви

от Biznesidei.bg
22 Ноември 2016
Много фирми неглижират важността на отдела по човешките ресурси. В началните...

3 базови ценни съвета за наемане на качествени служители

от Biznesidei.bg
05 Май 2022
Не искате просто нови попълнения. Искате хора, които са ангажирани, които ще се...

3 тайни на успешните бизнес лидери

от Biznesidei.bg
07 Април 2022
Да ръководите бизнес не опира само до това да казвате на служителите си какво да...

Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.


Да, искам да се абонирам БЕЗПЛАТНО за бюлетина на biznesidei.bg и да получавам новини и съвети от сферата на бизнеса, информация за продукти и услуги.


Сподели своя коментар0 Коментари





Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.





Последни коментари



Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
"Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети."

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.