от Димитър Александров
6710
03 Февруари. 2014
Човешки ресурси
39% от читателите смятат, че тази статия е полезна
52% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
31% от редовните ни читатели имат успешен бизнес
5
от 1 глас
Оценка на потребителя

Понякога може да станем свидетели на бавното угасване на някои служители. В началото може да са били много ентусизирани и продуктивни но с времето стават по-тихи и уморени, и накрая стават агресивни и конфликтни. И започват да се правят коментари "Никога не сме виждали това лице на този човек, колко е бил агресивен!". Веднъж поставен етикет на агресивен човек, служителя или със свое желание напуска фирмата или бива уволнен.
Всъщност този служител може изобщо да не е агресивен, и всичко да е реакция към случващото се във фирмата. Всеки човек може да се превърне в агресивен, ако обкръжаващите го служители започнат да тормозят до краен предел. Причината за агресивното поведение на някои служители, често може да бъде друг служител, който прилага скрита агресия над своя колега. Тези хора, никога не влизат директно в конфликти, но могат да напрегнат обстановката с агресивни намеци и двузначни коментари. Поставят отсрещния в неловка и трудна ситуация, в която той не може да се защитава и започна да се превръща в агресивен служител.
Правилно деклариране на данни съгласно Наредба № Н-13 - практическо ръководство
Повече детайли тук
Счетоводно отчитане на компенсации за ел. енергия по РМС № 739 и по РМС № 771 – електронно ръководство
Повече детайли тук
Корекция на счетоводни грешки по реда на приложимите СС – е-ръководство
Повече детайли тук
Тези скрити нападатели по принцип изглеждат много отзивчиви пред другите служители, но когато останат сами с колегата си те го оставят да се оправя сам. Те убиват мотивацията на своите колеги по недиректни начини, разказват на шефовете грешките на своите колеги. И понеже действат много тихо и от дълбоко е трудно да бъдат класифицрани като врагове. Те лека полека подтискат своят противник, докато го доведат до пълна криза. И по врем на тази криза критият нападател ще се появи в ролята на потърпевш.
Така служителя лека полека бива отровен и му пада мотивацията. Вместо да го вините затова, първо се огледайте наоколо и намерете истинската причина на проблема. Тя може да бъде скрита в някой друг служител. И може би човека, който трябва да бъде елиминират от фирмата не е агресивния служител, а този, който проявява скрита агресия. Не забравяйте, че ако елиминирате служителя, който прояви явна агресия, скритият нападател ще намери нова жертва и ще създаде нов конфликт.
Tags: скрита агресияслужителиконфликт на работното мясточовешки ресурсиуправление на човешките ресурси
Сподели своя коментар0 Коментари