Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм

Внимание: Скрита агресия на работното място

от
5985 0 03 Февруари. 2014
Човешки ресурси

Внимание: Скрита агресия на работното място
39% от читателите смятат, че тази статия е полезна
52% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
31% от редовните ни читатели имат успешен бизнес

5
от 1 глас
Оценка на потребителя

Понякога може да станем свидетели на бавното угасване на някои служители. В началото може да са били много ентусизирани и продуктивни но с времето стават по-тихи и уморени, и накрая стават агресивни и конфликтни. И започват да се правят коментари "Никога не сме виждали това лице на този човек, колко е бил агресивен!". Веднъж поставен етикет на агресивен човек, служителя или със свое желание напуска фирмата или бива уволнен.

Всъщност този служител може изобщо да не е агресивен, и всичко да е реакция към случващото се във фирмата. Всеки човек може да се превърне в агресивен, ако обкръжаващите го служители започнат да тормозят до краен предел. Причината за агресивното поведение на някои служители, често може да бъде друг служител, който прилага скрита агресия над своя колега. Тези хора, никога не влизат директно в конфликти, но могат да напрегнат обстановката с агресивни намеци и двузначни коментари. Поставят отсрещния в неловка и трудна ситуация, в която той не може да се защитава и започна да се превръща в агресивен служител.

Счетоводни аспекти на разчетите в бюджетните организации - вземания и задължения
Счетоводни аспекти на разчетите в бюджетните организации - вземания и задължения

Повече детайли тук

Счетоводно отчитане на държавни помощи при пандемията от COVID-19
Счетоводно отчитане на държавни помощи при пандемията от COVID-19

Повече детайли тук

ТРЗ в сферата на образованието - практическо ръководство
ТРЗ в сферата на образованието - практическо ръководство

Повече детайли тук


Тези скрити нападатели по принцип изглеждат много отзивчиви пред другите служители, но когато останат сами с колегата си те го оставят да се оправя сам. Те убиват мотивацията на своите колеги по недиректни начини, разказват на шефовете грешките на своите колеги. И понеже действат много тихо и от дълбоко е трудно да бъдат класифицрани като врагове. Те лека полека подтискат своят противник, докато го доведат до пълна криза. И по врем на тази криза критият нападател ще се появи в ролята на потърпевш. 
Така служителя лека полека бива отровен и му пада мотивацията. Вместо да го вините затова, първо се огледайте наоколо и намерете истинската причина на проблема. Тя може да бъде скрита в някой друг служител. И може би човека, който трябва да бъде елиминират от фирмата не е агресивния служител, а този, който проявява скрита агресия. Не забравяйте, че ако елиминирате служителя, който прояви явна агресия, скритият нападател ще намери нова жертва и ще създаде нов конфликт.

Tags: скрита агресияслужителиконфликт на работното мясточовешки ресурсиуправление на човешките ресурси

Хареса ли Ви тази статия?

Сподели тази статия с вашите приятели в любимата си социална мрежа

Колко е полезна тази информация?

Оценете като използвате звездичките

Oценка:


Оценка 5 of 5 - 1 глас.

Статии

Как да ръководите трудни служители

от Biznesidei.bg
11 Ноември 2021
Какво отличава тези кадри? Те се държат неучтиво, грубо, дори обидно с колегите си,...

4 начина да бъдете лидер, когото служителите уважават

от Biznesidei.bg
11 Май 2021
Доброто лидерство е важна стъпка към поддържането на мотивацията на служителите....

4 съвета за запазване на най-добрите служители

от Biznesidei.bg
12 Януари 2021
Качествен персонал не се намира лесно. А ако бъде изгубен, трудно се замества. За...

3 техники за запазване на служители

от Biznesidei.bg
15 Декември 2020
Не е достатъчно да намерите и назначите добри служители, важното е да успеете да...

Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.


Да, искам да се абонирам БЕЗПЛАТНО за бюлетина на biznesidei.bg и да получавам новини и съвети от сферата на бизнеса, информация за продукти и услуги.


Сподели своя коментар0 Коментари





Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.





Последни коментари



Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
"Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети."

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.