Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм

4 начина да бъдете лидер, когото служителите уважават

от
842 0 11 Май. 2021
Лидерство

4 начина да бъдете лидер, когото служителите уважават
37% от читателите смятат, че тази статия е полезна
46% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
29% от редовните ни читатели имат успешен бизнес

5
от 1 глас
Оценка на потребителя

Доброто лидерство е важна стъпка към поддържането на мотивацията на служителите.

Колкото по-успешно се сработвате с хората си, толкова по-качествено ще бъде изпълнението на задачите във фирмата.
 
Какво обаче да направите, за да се уверите, че ръководите добре? Ето какво:
 
1. Поощрявайте споделянето на идеи.
 
Дори и когато тези идеи не са добри, въпрос на уважение към служителите Ви е да ги изслушате. В крайна сметка в хода на обсъждането не толкова добрата идея може да се превърне в ценна такава. Не забравяйте, че хората Ви са достатъчно "навътре в нещата", за да имат ясен поглед какво не работи, какво има нужда от подобрение, какви нововъведения да се направят. Уверете се, че кадрите Ви знаят, че могат свободно да дават своите предложения и че те не просто ще бъдат изслушани, ами и чути, и взети под внимание.
 
2. Заложете на ясното и откровено общуване.
 
Как биха могли служителите Ви да Ви имат доверие, ако пазите в тайна важните неща около фирмата? Има ли проблеми, споделете ги с хората си. Така не само ще покажете, че им вярвате, но и ще можете да разчитате на техните идеи и предложения как да решите проблемите. Същевременно колкото по ясно комуникирате, толкова по-малко объркване ще има сред хората Ви. Ако посочите какво точно искате от тях, те ще могат да го изпълнят според изискванията Ви и няма да губят време, чудейки се какви са тези изисквания.
 

Анализ на финансовите отчети в 100 въпроса и 100 отговора – електронно ръководство
Анализ на финансовите отчети в 100 въпроса и 100 отговора – електронно ръководство

Повече детайли тук

Правилно прекратяване на трудови договори - решения и съвети от експерти
Правилно прекратяване на трудови договори - решения и съвети от експерти

Повече детайли тук

365 дни ТРЗ: Експертни решения и съвети
365 дни ТРЗ: Експертни решения и съвети

Повече детайли тук


3. Покажете гъвкавост и разбиране.
 
Спокойните служители си вършат работата добре. За да гарантирате спокойствието им, трябва да проявявате разбиране към останалите им затруднения, които нямат връзка с работата. Ако, например, Ваш служител Ви помоли да работи от вкъщи, за да гледа болен роднина, най-добре му разрешете това. Значително по-добре ще е за Вас, отколкото да го пускате в неплатен отпуск или да го освободите, за да му намерите заместник. Свършили ли сте си работата по наемане на добри кадри, няма да се тревожите за изпълнението им дори там, където няма да можете да ги следите. А служителите Ви ще оценят вниманието, което проявявате към тях. Демонстрирате ли им, че ги уважавате и цените и като хора, те ще Ви отговорят със същото и ще бъдат лоялни към фирмата Ви.
 
4. Давайте конструктивна обратна връзка.
 
Така ще показвате на служителите си върху какво от своето представяне е важно да работят. Ще изясните силните и слабите им страни Заедно с това ще разберете имат ли нужда от допълнителни обучения и напътствия. По този начин ще си осигурите 2 позитива: за фирмата си - от подобреното представяне на персонала, за самия персонал - от по-добрата подготовка за работа. В крайна сметка, ако служителите Ви се развиват, ще се развива и бизнесът Ви.
 
източник: entrepreneur.com

______________________________

изображение от: KOBU Agency on Unsplash
 

Tags: лидерствомотивацияслужители

Хареса ли Ви тази статия?

Сподели тази статия с вашите приятели в любимата си социална мрежа

Колко е полезна тази информация?

Оценете като използвате звездичките

Oценка:


Оценка 5 of 5 - 1 глас.

Статии

12 от най-вдъхновяващите мисли за лидерството

от Biznesidei.bg
12 Април 2019
За лидерството е писано много, за неговите предимства пред "шефстването" - също....

10 мисли на Хауърд Шулц за лидерството и бизнес успеха

от Biznesidei.bg
27 Юли 2018
Имайки предвид, че Starbucks е една от най-разпознаваемите марки в световен мащаб, със...

3 капана на лидерството, в които не бива да попадате

от Biznesidei.bg
13 Март 2018
Както всяка дейност и лидерството не изключва възможността да сбъркате някъде,...

17 мисли за лидерството от едни от най-влиятелните лидери в света

от Biznesidei.bg
05 Януари 2018
Да бъдете лидер не е лека задача - изисква усилия, кураж и умения за поемане на...

Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.


Да, искам да се абонирам БЕЗПЛАТНО за бюлетина на biznesidei.bg и да получавам новини и съвети от сферата на бизнеса, информация за продукти и услуги.


Сподели своя коментар0 Коментари





Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.





Последни коментари



Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
"Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети."

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.