Управлявате разрастващ се нов бизнес? 3 начина да поддържате критиката си конструктивна
4604
0
09 Декември. 2013
Човешки ресурси
28% от читателите смятат, че тази статия е полезна
56% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
31% от редовните ни читатели имат успешен бизнес
56% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
31% от редовните ни читатели имат успешен бизнес
5
от 1 глас
от 1 глас
Оценка на потребителя
Искате да знаете кои са най-честото оплаквание от страна на служителите по отношение на мениджмънта? Неадекватната комуникация. Това е пoстоянен проблем на много компании. Някои мениджъри се съсредоточават върху микромениджмънта, а други предпочитат да държат служителтие си „на тъмно”.
Това не е добра стратегия за новите фирми, обаче. Когато ръководите хора с голямо разнообразие от задължения, част от които може би не разбирате съвесем добре, умението Ви да предоставяте конструктивна критика на работата им, ще е жизнено важно.
Ето и четирите трика за предоставяне на конструктивна критика:
1. Ключът е в езика. Критикуването не е възможност да изразите личната си загриженост пред даден служител. Вместо това трябва да подчертаете какво е необходимп да бъде подобрено в работата му. При това Вашият най-лош враг е отбранотелността. За да избягвате този капан, трябва да критикувате без да допусквате критиките да изглеждат като атаки, при което служителят ще се оправдава и няма да приеме да подобри начина си на работа.
2. Признайте си, когато не разбирате. Ако признаването, че не разбирате напълно как даден служител ще въведе необходимите промени, Ви звучи зле, опитайте го. Хората знаят кога не разбирате нещо от задълженията им, дори и да не го признават. Като направите първата крачка и признаете неинформираността си, ще имате свободата да обсъдите необходимостта от промяната по-свободно и с по-голямо разбирателство. Помолете служителя да Ви обясни всичко стъпка по стъпка, за да се изясни какво ще се случи, ако необходимата промяна бъде въведена. Така ще научите повече за процеса на работа на служителите си, а те ще разберат, че сте загрижени за работата им.
3. Разработете критерии. Да откриете нещо, което е счупено, и да кажете на някого: „Оправи го!”, е най-лошият възможен начин да разрешите проблем. Служителите базират своите лични работни представяния на предварително определени критерии, които са изградили на база на критиките и впечатленията на шефове и колеги. Когато разговаряте с някого за работата, която е свършил, трябва да му дадете ясна информация какво искате да се прмени и как да избягва бъдещи проблеми. Защото разрешаването на даден проблем е важно, но разбирането на необходимите стъпки за избягването му е много по-важният момент.
Колко е полезна тази информация?
Оценете като използвате звездичките
Oценка:
Оценка
5
of 5
- 1 глас.
Статии
3 тайни на успешните бизнес лидери
от Biznesidei.bg
07 Април 2022
Да ръководите бизнес не опира само до това да казвате на служителите си какво да...
3 типа служители, от които се нуждае всеки бизнес
от Biznesidei.bg
17 Март 2022
Избирането на подходящите кадри е хем трудна, хем особено важна задача. Все пак...
7 съвета за собственици на малък бизнес при назначаване на персонал
от Biznesidei.bg
05 Ноември 2019
Колкото по-малък е бизнесът, толкова по-малки са нуждите му от персонал. Това обаче...
Най-важното качество на добрите бизнес лидери
от Biznesidei.bg
11 Октомври 2019
Когато става дума за лидерство, може би си мислите, че лидер е ръководителят,...
Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.
Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.
Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.
Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.
Сподели своя коментар0 Коментари