Какво е рабохолизъм? Как да я предотвратим?
6199
0
07 Февруари. 2014
Човешки ресурси
37% от читателите смятат, че тази статия е полезна
46% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
29% от редовните ни читатели имат успешен бизнес
46% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
29% от редовните ни читатели имат успешен бизнес
5
от 1 глас
от 1 глас
Оценка на потребителя
Трябва добре да различавате разликата между работохолизма и това да работите усърдно. Работохолизма може да има негативни последствия както на личния Ви живот и здравето, така и на професионалния живот и фирмата.
Кои са признаците на работохолизма?
- разваляне на социалните контакти
- разваляне на отношенията с интимния партньор
- разваляне на режима на живот
- Невъзможността за отделяне на време за лични нужди
- депресия
- неспокойство
- умора
- здравословни проблеми на стресова основа
- намаляване на продуктивността
- намаляване на креативността
- увеличаване на вероятността от допускане на грешки
Какво трябва да правим за да се справим с работохолизма?
Ако смятате, че сте Вие или някой от близките Ви е работохолик трябва да се замислите какво да направите за да се справите с този проблем. По принцип рабохолиците смятат, че еднствения начин за да получат общствено уважение е да са успешни на работа. Покажете им, че това не е така:
- Работохоликът трябва да разбере, че е такъв и да потърси причините за това.
- Трябва да прекарва времето извън работа без да мисли за работа.
- Работохоликът трябва да използва почивките си за да се свързва с приятели и роднини, така той ще може да си почива от работа.
- Трябва да се научи да казва не на прдложения, които ще му пречат да достига своите резултати.
- Трябва да започне да спортува или да има ново хоби.
- Да развие уменията си за планиране и организиране.
- Да подобри уменията си за комуникация и да подобри отношенията с колегите, за да печели време.
- Да се научи да иска помощ от колегите си, когато е необходимо.
- Да води здравословен начин на живот и да се храни редовно.
- Да може да взема ефективни и дългосрочни решения.
- Уикендите да почива пълноценно.
- Да ляга рано и да се наспива.
- Да си напомня специалните дни и да придобие навик да ги празнува.
- Да участва в проекти за социална отговорност.
- Да се научи да греши и да разбере, че невинаги може да се вземат правилни решения.
И ако не може да се справи сам да прави всичко това е необходимо да получи професионална помощ.
Колко е полезна тази информация?
Оценете като използвате звездичките
Oценка:
Оценка
5
of 5
- 1 глас.
Статии
3 базови ценни съвета за наемане на качествени служители
от Biznesidei.bg
05 Май 2022
Не искате просто нови попълнения. Искате хора, които са ангажирани, които ще се...
3 тайни на успешните бизнес лидери
от Biznesidei.bg
07 Април 2022
Да ръководите бизнес не опира само до това да казвате на служителите си какво да...
3 типа служители, от които се нуждае всеки бизнес
от Biznesidei.bg
17 Март 2022
Избирането на подходящите кадри е хем трудна, хем особено важна задача. Все пак...
3 съвета за писане на по-атрактивни обяви за работа
от Biznesidei.bg
25 Февруари 2022
За да намерите качествени нови служители, трябва да привлечете качествени...
Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.
Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.
Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.
Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.
Сподели своя коментар0 Коментари