Използването на социалните медии в работно време
5504
0
19 Февруари. 2014
Човешки ресурси
61% от читателите смятат, че тази статия е полезна
38% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
41% от редовните ни читатели имат успешен бизнес
38% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
41% от редовните ни читатели имат успешен бизнес
5
от 1 глас
от 1 глас
Оценка на потребителя
Като ползвате интернет в работно време трябва да бъдете два пъти по-внимателни от обикновенното. Фирмите не само проверяват какво правите в интернет, но и проверяват писмата, които изпращате.
А за какво трябва да се внимава в тази обстановка, където се размива личния живот с професионалния?
Много трябва да внимаваме какво правим в интернет през работното време защото имаи фирми, които базирайки се на Вашата интернет активност могат да Ви уволнят от работа.
Всички имаме фирмени тайни, които трябва да пазим и това често може да се сблъска с нашата свобода на изказване. Правните проблеми, които възникват по време на използването на социалните медии предимно възникват от неясната граница между използването на социалните медии за лични нужди и правото на фирмата за мониторинг над активността в интернет.
Човешките ресурси могат ли да използват социалните медии по време на наемането на служители?
През 2000та година химическата фирма Dow e съкратила 50 служители, понеже прекарвали голяма част от работното си време в порнографски сайтове.
Друг е въпроса, дали могат да бъдат използвани социалните медии по време на наемането на служителите. Във Франция например е забранено да се събира информация за кандидат служителя без неговото съгласие.
Друг проблем е дали Фейсбук е лично простраство или обществено. Т.е. ако имате обществени публикации, които са видими от всички, тогава Вашия фейсбук профил не е лично пространство.
Това, което можем да препоръчаме е фирмите да имат своя собствена политика за използване на социалните медии в работно време. Имаме няколко съвети затова как да използвате социалните медии, без да навредите на професионалния си живот:
- Никога не забравяйте, че думи, които биха Ви засегнали, биха засегнали и Вашите колеги и шефове. Избягвайте да използвате такива.
- Винаги поемайте отговорност за нещата които казвате. Това, което изглежда като анонимно изказване, може да засегне някого. Бъдете отговорни, докато се изразявате в социалните медии.
- Не правете никакви изказвания от името на фирмата, без предварително да Ви е разрешено това.
Колко е полезна тази информация?
Оценете като използвате звездичките
Oценка:
Оценка
5
of 5
- 1 глас.
Статии
3 базови ценни съвета за наемане на качествени служители
от Biznesidei.bg
05 Май 2022
Не искате просто нови попълнения. Искате хора, които са ангажирани, които ще се...
3 тайни на успешните бизнес лидери
от Biznesidei.bg
07 Април 2022
Да ръководите бизнес не опира само до това да казвате на служителите си какво да...
3 типа служители, от които се нуждае всеки бизнес
от Biznesidei.bg
17 Март 2022
Избирането на подходящите кадри е хем трудна, хем особено важна задача. Все пак...
3 съвета за писане на по-атрактивни обяви за работа
от Biznesidei.bg
25 Февруари 2022
За да намерите качествени нови служители, трябва да привлечете качествени...
Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.
Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.
Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.
Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.
Сподели своя коментар0 Коментари