Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм

Използването на социалните медии в работно време

от
5436 0 19 Февруари. 2014
Човешки ресурси

Използването на социалните медии в работно време
59% от читателите смятат, че тази статия е полезна
38% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
41% от редовните ни читатели имат успешен бизнес

5
от 1 глас
Оценка на потребителя

Като ползвате интернет в работно време трябва да бъдете два пъти по-внимателни от обикновенното. Фирмите не само проверяват какво правите в интернет, но и проверяват писмата, които изпращате.

А за какво трябва да се внимава в тази обстановка, където се размива личния живот с професионалния?
 
Много трябва да внимаваме какво правим в интернет през работното време защото имаи фирми, които базирайки се на Вашата интернет активност могат да Ви уволнят от работа.
 
Всички имаме фирмени тайни, които трябва да пазим и това често може да се сблъска с нашата свобода на изказване. Правните проблеми, които възникват по време на използването на социалните медии предимно възникват от неясната граница между използването на социалните медии за лични нужди и правото на фирмата за мониторинг над активността в интернет. 
 
Човешките ресурси могат ли да използват социалните медии по време на наемането на служители?
През 2000та година химическата фирма Dow e съкратила 50 служители, понеже прекарвали голяма част от работното си време в порнографски сайтове.
 
Друг е въпроса, дали могат да бъдат използвани социалните медии по време на наемането на служителите. Във Франция например е забранено да се събира информация за кандидат служителя без неговото съгласие.
 
Друг проблем е дали Фейсбук е лично простраство или обществено. Т.е. ако имате обществени публикации, които са видими от всички, тогава Вашия фейсбук профил не е лично пространство. 
 
Това, което можем да препоръчаме е фирмите да имат своя собствена политика за използване на социалните медии в работно време. Имаме няколко съвети затова как да използвате социалните медии, без да навредите на професионалния си живот:
 

Клуб РС Издателство – Програма Стандарт
Клуб РС Издателство – Програма Стандарт

Повече детайли тук

Счетоводно списание 10 с ДДС - 12-месечен абонамент
Счетоводно списание 10 с ДДС - 12-месечен абонамент

Повече детайли тук

GDPR - отговори на въпроси от практиката 2021 - електронно ръководство
GDPR - отговори на въпроси от практиката 2021 - електронно ръководство

Повече детайли тук


- Никога не забравяйте, че думи, които биха Ви засегнали, биха засегнали и Вашите колеги и шефове. Избягвайте да използвате такива.
- Винаги поемайте отговорност за нещата които казвате. Това, което изглежда като анонимно изказване, може да засегне някого. Бъдете отговорни, докато се изразявате в социалните медии.
- Не правете никакви изказвания от името на фирмата, без предварително да Ви е разрешено това.
 
 

Хареса ли Ви тази статия?

Сподели тази статия с вашите приятели в любимата си социална мрежа

Колко е полезна тази информация?

Оценете като използвате звездичките

Oценка:


Оценка 5 of 5 - 1 глас.

Статии

3 базови ценни съвета за наемане на качествени служители

от Biznesidei.bg
05 Май 2022
Не искате просто нови попълнения. Искате хора, които са ангажирани, които ще се...

3 тайни на успешните бизнес лидери

от Biznesidei.bg
07 Април 2022
Да ръководите бизнес не опира само до това да казвате на служителите си какво да...

3 типа служители, от които се нуждае всеки бизнес

от Biznesidei.bg
17 Март 2022
Избирането на подходящите кадри е хем трудна, хем особено важна задача. Все пак...

3 съвета за писане на по-атрактивни обяви за работа

от Biznesidei.bg
25 Февруари 2022
За да намерите качествени нови служители, трябва да привлечете качествени...

Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.


Да, искам да се абонирам БЕЗПЛАТНО за бюлетина на biznesidei.bg и да получавам новини и съвети от сферата на бизнеса, информация за продукти и услуги.


Сподели своя коментар0 Коментари





Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.





Последни коментари



Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
"Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети."

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.