Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм

Използването на социалните медии в работно време

от
5504 0 19 Февруари. 2014
Човешки ресурси

Използването на социалните медии в работно време
61% от читателите смятат, че тази статия е полезна
38% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
41% от редовните ни читатели имат успешен бизнес

5
от 1 глас
Оценка на потребителя

Като ползвате интернет в работно време трябва да бъдете два пъти по-внимателни от обикновенното. Фирмите не само проверяват какво правите в интернет, но и проверяват писмата, които изпращате.

А за какво трябва да се внимава в тази обстановка, където се размива личния живот с професионалния?
 
Много трябва да внимаваме какво правим в интернет през работното време защото имаи фирми, които базирайки се на Вашата интернет активност могат да Ви уволнят от работа.
 
Всички имаме фирмени тайни, които трябва да пазим и това често може да се сблъска с нашата свобода на изказване. Правните проблеми, които възникват по време на използването на социалните медии предимно възникват от неясната граница между използването на социалните медии за лични нужди и правото на фирмата за мониторинг над активността в интернет. 
 
Човешките ресурси могат ли да използват социалните медии по време на наемането на служители?
През 2000та година химическата фирма Dow e съкратила 50 служители, понеже прекарвали голяма част от работното си време в порнографски сайтове.
 
Друг е въпроса, дали могат да бъдат използвани социалните медии по време на наемането на служителите. Във Франция например е забранено да се събира информация за кандидат служителя без неговото съгласие.
 
Друг проблем е дали Фейсбук е лично простраство или обществено. Т.е. ако имате обществени публикации, които са видими от всички, тогава Вашия фейсбук профил не е лично пространство. 
 
Това, което можем да препоръчаме е фирмите да имат своя собствена политика за използване на социалните медии в работно време. Имаме няколко съвети затова как да използвате социалните медии, без да навредите на професионалния си живот:
 

Книга за ТРЗ служителя
Книга за ТРЗ служителя

Повече детайли тук

Как да избегнете санкция при проверка? Наръчник за данъкоплатци
Как да избегнете санкция при проверка? Наръчник за данъкоплатци

Повече детайли тук

Труд и осигуряване на украински граждани в България – електронно ръководство
Труд и осигуряване на украински граждани в България – електронно ръководство

Повече детайли тук


- Никога не забравяйте, че думи, които биха Ви засегнали, биха засегнали и Вашите колеги и шефове. Избягвайте да използвате такива.
- Винаги поемайте отговорност за нещата които казвате. Това, което изглежда като анонимно изказване, може да засегне някого. Бъдете отговорни, докато се изразявате в социалните медии.
- Не правете никакви изказвания от името на фирмата, без предварително да Ви е разрешено това.
 
 

Хареса ли Ви тази статия?

Сподели тази статия с вашите приятели в любимата си социална мрежа

Колко е полезна тази информация?

Оценете като използвате звездичките

Oценка:


Оценка 5 of 5 - 1 глас.

Статии

3 базови ценни съвета за наемане на качествени служители

от Biznesidei.bg
05 Май 2022
Не искате просто нови попълнения. Искате хора, които са ангажирани, които ще се...

3 тайни на успешните бизнес лидери

от Biznesidei.bg
07 Април 2022
Да ръководите бизнес не опира само до това да казвате на служителите си какво да...

3 типа служители, от които се нуждае всеки бизнес

от Biznesidei.bg
17 Март 2022
Избирането на подходящите кадри е хем трудна, хем особено важна задача. Все пак...

3 съвета за писане на по-атрактивни обяви за работа

от Biznesidei.bg
25 Февруари 2022
За да намерите качествени нови служители, трябва да привлечете качествени...

Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.


Да, искам да се абонирам БЕЗПЛАТНО за бюлетина на biznesidei.bg и да получавам новини и съвети от сферата на бизнеса, информация за продукти и услуги.


Сподели своя коментар0 Коментари





Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.





Последни коментари



Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
"Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети."

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.