Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм

18 вида колеги и как да се се справяме с тях

от
6613 0 26 Февруари. 2014
Човешки ресурси

18 вида колеги и как да се се справяме с тях
37% от читателите смятат, че тази статия е полезна
46% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
29% от редовните ни читатели имат успешен бизнес

5
от 1 глас
Оценка на потребителя

Някои цял ден причиняват главоболие на своите колеги и колегите определено имат способността да влияят на емоционалното състояние. Днес сме Ви предложили 25 вида колеги и как да се справяме с тях.

 
1. Клюкари
 
През цялото време живеят за да разберат дали последния скандал на работното място е бил истина и си въобразяват, че длъжностната им характеристика има само една задача - да клюкарят. Прекарват деня си като правят намеци и измислят клюки. 
 
Как да се справим с тях? 
 
Външно могат да изкглеждат мили и добре, а това го правят за да научат тайните Ви. Най-добрия начин е да го игнорирате и да не давате никакви подробности относно личния Ви живот. 
 
2. Мързеливци
 
Никога не можете да ги видите да работят много. Той е способен цял ден да изглежда много зает, а всъщност да не върши нищо. Защото той много добре знае, че някой друг може да се справи с неговата работа.
 
Как да се справим с тях?
 

Съветник: ТРЗ и Осигуряване от А до Я - 12-месечен абонамент
Съветник: ТРЗ и Осигуряване от А до Я - 12-месечен абонамент

Повече детайли тук

Клуб РС Издателство – Програма Стандарт
Клуб РС Издателство – Програма Стандарт

Повече детайли тук

Софтуер за оценка на служителите
Софтуер за оценка на служителите

Повече детайли тук


Направете си списък с несвършените или закъснели проекти. И когато шефът ви иска отчет да можете да му покажете как стоят нещата. МОжете да докажете, че не помага като покажете и кореспонденцията между Вас. 
 
3. Подмазвач.
 
Усърдния Ви труд не показва очакваните резултати нали? Но пък подмазвачите винаги успяват. Винаги намират приятели от по-високопоставените служители и винаги се подмазват. 
 
Как да се справим с тях?
 
Щом не Ви познават такъв, какъвто сте значи трябва малко и Вие да се хвалите с това, което правите. 
 
4. Оплакващия се.
 
Няма значение дали има много работа или има малко работа, оплакващия се винаги може да се оплаква. 
 
Как да се справим с тях?
 
Както клюкаря, така и оплакващия е много трудно да бъде надприказван. Да ги утешавате, развеселявате или да им намирате решения няма да е от голяма полза.Това, което работи при тях е примерно да им кажете "наистина е ужасно! как се справяш с толкова много работа?". Това ще им затвори устата за известно време. 
 
5. Кoнтролиращия. 
 
Той си няма и ни най-малка идея, че има разпределение на работата и че всеки отговаря за своята част от проекта. Имат мнение за абсолютно всичко, от шрифта, който позлвате в имейлите си, до начина по който подреждате съдовете в съдомиялната. 
 
Как да се справим с тях?
 
Не забравяйте, че те предимно се занимават с неважните неща и Ви оставят да помислите за важните. Покажете му, че го разбирате и той ще си намери нова жертва. 
 
6. Срамежливия.
 
Помните, че работите с него, но не сте го виждали на нито една оперативка. Особено на празненствата - никога не е присъствал. Много е трудно да се комуникира с тези хора, и съжалявате, че работите в същия проект с тях. 
 
Как да се справим с тях?
 
Този човек вероятно е просто по-затворен, не го категоризирайте като антисоциален. По принцип може да не говори много, но това, което ще каже ще бъде наистина важно. Можете да се учите от него - примерно да мислите преди да говорите. 
 
7. Емоционален актьор.
 
За него всичко е трагична опера. Ако чуете неговите стонове, ще си помислите че на бюрото някой умира с болки от смъртоносни рани. Особеността на този тип колеги е да се влияят от всякакви малки неща. 
 
Как да се справим с тях?
 
Той не прави това нарочно. Проблема мъ по принцип е в него самия и просто не знае как да подтиска реакциите си за нещата, които стават около него. Ако искате да намалите неговите оплаквания му обяснете, че тези неща, които се случват са нормални, за да претане да се учудва на всичко.
 
8. Крадец.
 
Той може да не Ви бърка джобовете, но най-неволно да забрави, че  взел назаем Вашия телбод. Може и да изяде киселото мляко, което сте оставили в хладилника в офиса. Радвайте се, че не е достатъчно умен, че да Ви краде идеите. 
 
Как да се справим с него?
 
Проследявайте какво се случва на вещите Ви. Напишете името си на всичките вещи. Така можете да доказвате кои вещи са Ваши. 
 
9. Тези, които забиват нож в гърба.
 
Това е един от най-гадния тип служители, които можете да срещнете в офиса. Другите, колкото и негативни страни да имат ще го покажат, но този тип е много опасен, защото ще се държи приятелски с Вас. Но след това ще направи нещо, което да Ви напвреди - да каже нещо гадно на шефовете, да провали Ваш проект. 
 
Как да се справим с него?
 
Не се стахувайте да обявите на всички колеги какво е направил този колега. Ако всички знаят колко коварно може да се държи, той няма да има повторна възможност да направи същото, защото ще е първия от когото ще се осъмнят. 
 
10. Веселия. 
 
Ако понеделниците се чувствате зле, не само, че няма да се съгласи с вас, но и ще Ви критикува затова че се чувствате нещастен. Цялия този ентусиазъм и позитивизъм на веселия колега понякога може да ви измори...
 
Как да се справим с него?
 
Използвайте ги за лично средство за мотивация, защото да ги игнорирате ще е трудно. 
 
11. Героят. 
 
Той наистина е великолепен. Остава до късно в офиса, създава хубави проекти, намалява разходите на фирмата и превръща фирмата в по-добро място. Турдно Ви е да се справите със завистта си към него нали?
 
Как да се справим с него?
 
Не го използвайте само като пример, който да следите, но и като човек на когото идеите можете да използвате за да се развивате. Опитайте се да получите съвети затова как се справя с толкова много неща едновременно. 
 
12. Господин жаргон.
 
По принцип ръководителите са тези, които най-често използват жаргона. Застават на едно място и започват да ръсят своите бисери с цел да събудят респект в своите служители. Така пада и прозиводителността на служителите, защото те трябва да си губят времето за да разберат какво е искал да им каже шефът господин жаргон.
 
Как да се справим с него?
 
Научете се на неговия език, това е единствения начин да се справите с него. КОгато не разбирате какво иска да каже питайте го!
 
13. Този който споделя прекалено много информация.
 
Писна Ви да слушате за горещата му среща от предната вечер нали? Или здравословните му проблеми, които разказва с най-големи подробности. 
 
Просто го игнорирайте, когато започне да говори за нещо, което не Ви интересува.
 
14. Секс бомба.
 
Този човек, струва ми се, че не знае какво е необходимото офис облекло. Мисли си, че офиса е нощен клуб. По принцип се обличат така, защото искат да привличат повече внимание. 
 
Ако не сте ръководител на този човек  е трудно да му направите забележка, по-скоро можете да накарате някой от ръководителите й да направи забележка. 
 
15. Бъбривия.
 
Приказват, приказват и пак приказват. Не правят нищо друго освен да приакзват. 
 
Давайте им някакъв лимит за разговора. Например "имам 5 минути за теб". Прекъсвайте го по любезния начин за да спрете дългия му монолог. Ако нито едното от тези не работи, използвайте слушалки, докато той е наоколо за да не го чувате.
 
16. Приятелят. 
 
Те си мислят, че трябва да се сприятелят с всички. Те обичат всички и искат да комуникират с всички. И един ден, когато решат, че вече намат нужда от Вас ще престанат да Ви бъдат приятели.
 
В този случай не бъдете много напрегнати. Никой няма да му пречат малко приятелски разговори. Просто понякога бъдете приятелски настроени към тях. Не сте длъжни да сте първи приятели с тях. 
 
17. Купонджията.
 
Офис партитата са места, където всички служители могат да бъдат забелязани. Те винаги се опитват да привлекат вниманието по всички възможни начини в партиата в офиса, в обедните почивки и празненствата. Но техните лудории могат да се разчуят и извън офиса и това никак не е добра идея.
 
Просто ги снимайте с телефона и имайте доказателство за лудориите, които прави. 
 
18. Перфекционистът. 
 
Не е задължително да са много работливи, те са просто перфектните. Дори когато работят по-малко винаги Вие ще сте този, който изглежда зле, защото той е перфектен. Това ще има негативни последстия над Вашата мотивация.
 
КОнцентрирайте се върху своята работа. Всички имаме нещо в което се справяме най-добре. Акцентирайте върху уменията си. 
 

Хареса ли Ви тази статия?

Сподели тази статия с вашите приятели в любимата си социална мрежа

Колко е полезна тази информация?

Оценете като използвате звездичките

Oценка:


Оценка 5 of 5 - 1 глас.

Статии

4 начина да бъдете лидер, когото служителите уважават

от Biznesidei.bg
11 Май 2021
Доброто лидерство е важна стъпка към поддържането на мотивацията на служителите....

3 съвета за по-добра организация на екипа

от Biznesidei.bg
16 Март 2021
За да е по-продуктивен един екип, трябва да е възможно най-добре организиран....

4 съвета за запазване на най-добрите служители

от Biznesidei.bg
12 Януари 2021
Качествен персонал не се намира лесно. А ако бъде изгубен, трудно се замества. За...

3 техники за запазване на служители

от Biznesidei.bg
15 Декември 2020
Не е достатъчно да намерите и назначите добри служители, важното е да успеете да...

Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.


Да, искам да се абонирам БЕЗПЛАТНО за бюлетина на biznesidei.bg и да получавам новини и съвети от сферата на бизнеса, информация за продукти и услуги.


Сподели своя коментар0 Коментари





Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.





Последни коментари



Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
"Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети."

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.