от Biznesidei.bg
6644
22 Декември. 2015
Успешни стратегии
67% от читателите смятат, че тази статия е полезна
35% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
47% от редовните ни читатели имат успешен бизнес
5
от 1 глас
Оценка на потребителя
Маркетолозите развалят всичко. Вярно е. В мига, в който видят, че хората харесват даден сайт, регистрират се в най-новата социална мрежа или гледат нов интересен сериал, те нападат и го заливат с рекламите си. За тях това значи печалби. И са прави, но само до момента, в който всички други направят същото. След като всички нападнат нещо популярно, как можете да се отличите в тълпата?
Вместо да търсите начин да изпъкнете в морето от предложения, работейки по същия начин, най-добре е да използвате изцяло нова стратегия. Ако го направите, ще изпреварите конкурентите си.
1. Различната ценова техника.
Ако използвате имейлинг кампании и имате много абонати, вероятно сте забелязали една тенденция. Тя се изразява в следното: На пазара се извежда нов продукт. След няколко дни той се рекламира така: "Това е последният Ви шанс да купите продукта на тази цена. После ще е късно, защото цената ще се повиши."
Тази стратегия е много добра и ако я ползвате, продажбите Ви ще нараснат. Но съвсем скоро всички други ще почнат да я ползват. Тогава и хората ще получават повече предложения, респективно - конкуренцията ще нарасне.
Как да се спасите от този сценарий обаче? Вместо да заплашвате, че ще увеличите цените, просто го направете. Увеличете ги. След това предложете на клиентите си еднократно да ползват конкретна по-ниска цена.
Съобщението Ви може да изглежда така:
"Здравейте, (име),
Самоучител по счетоводство в 7 лесни урока – е-ръководство за начинаещи счетоводители
Повече детайли тук
Пътеводител на транспортните фирми: данъци и счетоводство, труд и осигуряване
Повече детайли тук
Искаме да Ви отправим предложение, изготвено специално за Вас.
Предлагаме Ви ексклузивно намаление от ХХ лв. за следващите 7 дни. Можете да използвате това намаление за закупуване на ХХХХ продукти.
Това е подарък специално за Вас като наш абонат. Ако решите да не го използвате, намалението отпада след 7 дни."
Тази стратегия ще Ви донесе големи резултати. Защото съобщението Ви ще се отличи от множеството, които клиентите вече получават.
2. Забравете за безплатното съдържание.
Ако има нещо, което никога не е достатъчно за маркетолозите, това е безплатното съдържание. Те ще Ви кажат да залеете сайта и блога си с него. Да го влагате в бюлетините си, да го публикувате във Фейсбук. Тази тенденция обаче се базира на погрешното предположение, че ако искате да се конкурирате, трябва да направите съдържанието си безплатно. Но безплатното съдържание съвсем не значи ценно съдържание. Ценността е това, което хората действително искат и за което биха платили.
Така че по-добре да подготвите съдържание, което си струва, и да поискате клиентите да платят определена сума за него, отколкото да ги затрупвате с неважни за тях публикации.
3. Познавайте всички правила, за да можете да ги нарушите.
Колко са сайтовете, които Ви изглеждат еднакви? Използват сходни заглавия, шаблони и рекламни текстове. И съвсем естествено са скучни. Но по-лошото от това, че са скучни, е че се губите сред тях и клиентите не могат да Ви открият. Ако обаче се възползвате от това, което Ви отличава, ще си възвърнете позициите и няма да се тревожите, че сте незабележими сред 1000-та други сайтове, изглеждащи по подобен начин и ползващи стандартни тактики и техники.
Проучете какви правила спазват конкурентите Ви за всичко: от дизайна до рекламните съобщения. По този начин ще знаете как да се отличите от вече съществуващото на пазара. Там където конкурентите Ви си позволяват да послъгват, например, Вие ще се отличите с откровеност.
източник: entrepreneur.com
Tags: маркетингови стратегиимаркетинг и рекламасъдържание
Сподели своя коментар0 Коментари