Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм

8 съвета за увеличаване на продажбите, вдъхновени от психологията

от
4253 0 11 Март. 2016
Успешни стратегии

8 съвета за увеличаване на продажбите, вдъхновени от психологията
37% от читателите смятат, че тази статия е полезна
46% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
29% от редовните ни читатели имат успешен бизнес

5
от 1 глас
Оценка на потребителя

Искало ли Ви се е да имате кристална топка, която да Ви каже какво мислят клиентите Ви?

Като продавачи се ползваме от разбирането на точните клиентски нужди, което е от голямо значение за реализирането на по-добри пазарни резултати.
 
Ако сте ефективен продавач, това най-вероятно се дължи именно на умението и старанието да разбирате начина на мислене на потребителите. Психологията предлага няколко съвета, които да включите в продажбените си техники, за да бъдат те по-ефективни. 
 
Ето за какво става дума:
 
1. Първо впечатление: Съсредоточете се върху емоциите.
 
Умовете ни са настроени да се конкцентрират първо върху емоциите, а после върху. Първото впечатление има голямо влияние върху това какво ще реши по отношение на продуктите и услугите Ви клиентът. Ето защо е критично важно да се съсредоточите върху това да накарате клиентите да се чувстват добре на емоционално ниво, преди да им предоставите фактите.
 
2. Когнитивен дисонанс: Привлечете клиентите отрано.
 
Когнитивния дисонанс представлява идеята, че хората са отдадени на определена представа за себе си и че избягват да се поставят в ситуации, които противоречат на тази представа. Що се отнася до продажбите, е важно да задавате на клиентите такива въпроси, които ще ги привлекат, но без да ги насилват. Ако клиентите Ви се съгласят, че определена функция на продуктът Ви е полезна или че услугата Ви ще им спести време, ще бъде по-малко вероятно да не се съгласят с Вас в последствие.

Преобразуване и ликвидация на търговски дружества
Преобразуване и ликвидация на търговски дружества

Повече детайли тук

ТРЗ показател: Новини, решения, насоки - абонамент
ТРЗ показател: Новини, решения, насоки - абонамент

Повече детайли тук

Електронно ръководство - Колекция КТ: Коментар по промени до февруари 2021
Електронно ръководство - Колекция КТ: Коментар по промени до февруари 2021

Повече детайли тук


 
3. Следвайте тълпата: "Ето какво мислят другите ни клиенти..."
 
Хората са социални, а клиентите Ви искат да знаят, че други са ползвали и одобрили продуктите или услугите Ви. Да можете да споделите позитивна обратна информация от предишни клиенти, може да убеди новите клиенти да купуват от Вас.
 
4. История, а не статистика: Силата на разказите.
 
Подобно на идеята, че емоциите са по-силни от логиката, разказите работят по-добре от статистиката при убеждаването на клиентите да закупят продуктите или услугите Ви. С други думи, да разкажете историята на един единствен доволен клиент ще повлияе по-добре, отколкото да предложите статистическа информация за стотици клиенти.
 
5. Недостиг: Само за ограничено време...
 
Недостигът кара хората да бързат да купят. Съществуват няколко начина, по който да създадете усещане за недостиг за продаваните продукти. Можете да предложите ексклузивен брой места на семинар или ограничена серия от специални продукти или от продукти, продавани на определена цена.
 
6. Изградете увереност като предоставите "изход".
 
Когато клиентите Ви се чувстват комфортно в отношенията си с Вас, те ще са по-уверени в качествата Ви, когато решават дали да купуват. Може и да звучи противоречиво, но ако предоставите "изход" на клиентите от сделката с Вас (иначе казано да поддържате усещането, че не им оказвате натиск), клиентите ще Ви вярват.
 
7. Обратна психология: Оставете ги да прoдават на самите себе си.
 
Въпреки че това всъщност не е точно обратна психология, идеята е сходна. Дайте на клиентите си възможност да защитят продуктите Ви, като им кажете, че изглеждат по-заинтересовани от продуктите Ви, отколкото сте очаквали да бъдат. Че не сте сигурни дали продуктите или услугите Ви са действително подходящи за тях. Като дадете на клиентите причина да защитят продуктите, те сами си дават основание да купят.
 
8. Какво ще спечелят: Накарайте ползите да изпъкнат.
 
Клиентите са естествено ориентирани към това какво рискуват. По тази причина трябва да минимизирате риска и да ги улесните в прехода към покупката. Какво може да направи за клиентите Ви Вашият продукт, за да им спести време, пари или усилия? Ако нещо изглежда рисково, може ли да бъде преобразувано в полза? Например, дали една по-висока цена не спестява пари в бъдеще?
 
Важно е да бъдете откровени при продажбите. Хората не обичат да бъдат манипулирани и ще се засрамят или ядосат, ако усетят, че сте ги заблуждавали. Всеки от съветите посочени по-горе е ефективен само ако е съчетан с откровеност.
 
източник: briantracy.com

Tags: продажбиклиентимаркетинг и рекламасъвети

Хареса ли Ви тази статия?

Сподели тази статия с вашите приятели в любимата си социална мрежа

Колко е полезна тази информация?

Оценете като използвате звездичките

Oценка:


Оценка 5 of 5 - 1 глас.

Статии

3 насоки, които да подобрят продажбите Ви

от Biznesidei.bg
29 Януари 2021
За да просперира бизнесът Ви (особено в трудни времена), се налага да се...

3 компонента на сайта Ви, които помагат посетителите да станат клиенти

от Biznesidei.bg
05 Януари 2021
Идеалната Ви цел е всеки, който влезе на сайта на фирмата Ви, да си поръча нещо от...

6 начина да привлечете нови клиенти

от Biznesidei.bg
07 Февруари 2020
Редовните клиенти са тези, които Ви носят сравнително сигурни и редовни...

3 причини клиентите да се влияят от мненията на други клиенти

от Biznesidei.bg
31 Август 2018
Мненията от клиенти са често срещани и то в множество реклами, предназначени за...

Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.


Да, искам да се абонирам БЕЗПЛАТНО за бюлетина на biznesidei.bg и да получавам новини и съвети от сферата на бизнеса, информация за продукти и услуги.


Сподели своя коментар0 Коментари





Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.





Последни коментари



Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
"Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети."

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.