Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм

4 комуникационни грешки, които компаниите правят при интервюиране

от
3915 0 16 Декември. 2015
Наемане на служители

4 комуникационни грешки, които компаниите правят при интервюиране
61% от читателите смятат, че тази статия е полезна
38% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
41% от редовните ни читатели имат успешен бизнес

5
от 1 глас
Оценка на потребителя

Кандидатстващите за работа съвсем естествено се тревожат по време на интервюирането. Напрежението е съвсем естествено, а дори и силните кандидати е възможно да се чувстват неуверени. Но работодателите може би също трябва да се тревожат.

Те имат основание за това. Eдно зле проведено и неприятно за кандидата интервю може да го демотивира да работи за конкретната фирма.
 
Ако искате да привлечете талантливи служители, трябва да работите за развиване на ефективнa комуникация. С оглед на това избягвайте следните 4 грешки:
 
1. Непълно описание на длъжността.
 
За много търсещи работа описанието на длъжността е първата форма на комуникация с компанията. Ако това, което е публикувано за длъжността, е непълно, талантливите служители няма да кандидатстват. Просто защото ще усетят много ясно, че не получават цялата информация и, следователно, не си струва да рискуват и да кандидатстват. 
 
Когато правите описание на длъжността, бъдете много ясни, конкретни и подробни. Да посочите основните отговорности не е достатъчно. Трябва да дадете представа за фирмената култура, за настоящия екип, за посоката на развитие на фирмата и на самата длъжност.
 
Колкото повече информация предоставите, толкова по-лесно ще е за кандидатите да определят дали са подходящи.
 
2. Задаване на стандартни въпроси, несъобразени с конкретния кандидат.

ТРЗ в сферата на образованието - практическо ръководство
ТРЗ в сферата на образованието - практическо ръководство

Повече детайли тук

Счетоводно отчитане на държавни помощи при пандемията от COVID-19
Счетоводно отчитане на държавни помощи при пандемията от COVID-19

Повече детайли тук

Книга за ТРЗ служителя
Книга за ТРЗ служителя

Повече детайли тук


 
Работодателите очакват кандидатите да проучат компанията им и да са наясно с нея. Работодателите трябва да направят същото. Важно е да се запознаят с кандидата максимално добре. По този начин ще могат да зададат въпроси, които са специализирани за всеки, с когото се срещнат.
 
Потърсете профила му в социалните мрежи, свържете се с бившите работодатели. Внимателно прочетете длъжностната характеристика. Отделете време да научите максимално много. Така и въпросите Ви ще бъдат много по-конкретни и ще Ви разкрият много по-добре дали това е подходящият нов кадър.
 
3. Приключване на комуникацията след интервюто.
 
У нас много често се среща следния феномен: интервюиращият обещава на интервюирания да му се обади, след като вземе решение за назначаването. И не му се обажда. От това интервюираният трябва да разбере, че просто не е получил работата.
 
Вместо да вредите по такъв начин на репутацията си, обадете се и обяснете на кандидата, че той не е подходящ за фирмата Ви. Благодарете му за интереса и му дайте препоръки за следващите му интервюта. Ако кандидатът е добър, можете дори да го препоръчате на свои познати и приятели. Важното е да покажете уважение към усилията му.
 
4. Приключване на комуникацията след взето решение за назначаване.
 
С тази грешка просто ограничавате възможностите си. Ако се срещнете с добър кандидат, който не става за предлаганата длъжност, запазете контактите му. В последствие ако все пак имате нужда от компетенциите му, ще можете да се свържете с него и да го поканите на ново интервю. Поддържайте добри отношения и с онези кандидат-служители, които няма да назначите. Там може да се крие страхотен нов кадър за друга вакантна длъжност.
 
Не приемайте, че за едно интервю за работа трябва да се подготви само кандидатстващият. Работодателите трябва да бъдат проактивни, за да опознаят хората срещу себе си. Да провокират, да задават неудобни въпроси, да опознаят интервюирания. Но и да го уважават, дори и да не решат да го наемат, което пък винаги може да им бъде от полза.
 
източник: entrepreneur.com

Tags: на интервю за работапровеждане на интервю за работакак да се подготвим за интервю за работа

Хареса ли Ви тази статия?

Сподели тази статия с вашите приятели в любимата си социална мрежа

Колко е полезна тази информация?

Оценете като използвате звездичките

Oценка:


Оценка 5 of 5 - 1 глас.

Статии

Въпроси, които може да срещнете на интервю за работа

от Анелия Коджабашева
17 Февруари 2014
По време на интервю за работа кандидат служителите се стресират много и това им...

Психологични тестове по време на интервю за работа

от Димитър Александров
04 Юли 2013
1. Не използвайте научно недоказани тестове и методи. Голям проблем при...

3 базови ценни съвета за наемане на качествени служители

от Biznesidei.bg
05 Май 2022
Не искате просто нови попълнения. Искате хора, които са ангажирани, които ще се...

3 типа служители, от които се нуждае всеки бизнес

от Biznesidei.bg
17 Март 2022
Избирането на подходящите кадри е хем трудна, хем особено важна задача. Все пак...

Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.


Да, искам да се абонирам БЕЗПЛАТНО за бюлетина на biznesidei.bg и да получавам новини и съвети от сферата на бизнеса, информация за продукти и услуги.


Сподели своя коментар0 Коментари





Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.





Последни коментари



Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
"Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети."

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.