Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм

Добри практики: Как „Southwest” отбелязва високи резултати?

от
4482 0 07 Юни. 2017
Мотивация

Добри практики: Как „Southwest” отбелязва високи резултати?
28% от читателите смятат, че тази статия е полезна
56% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
31% от редовните ни читатели имат успешен бизнес

5
от 1 глас
Оценка на потребителя

Авиокомпанията „Southwest-Airlines” е основана в Тексас през 1967 г. През 1971 г. дружеството взема завод за самолети. „Southwest” се е борил срещу големия си конкурент „United Airlines” за спечелването на пътници.

Най-важните фактори на успеха, който авиокомпанията постига:
 
1. Насърчаване на екипния дух.
 
Служителите от „Southwest-Airlines” се считат за многоброен екип, който успява да преодолее всички пречки. Всеки индивид участва за постигане успеха на фирмата. Дори пилотите понякога помагат за събиране на боклука. Стюардите съдействат за разтоварване на багажа, служителите си помагат взаимно. Желанието непрекъснато да оказват помощ е както в интерес на компанията за въздушен транспорт, така и за пътниците ѝ.
 
2. Поемане на отговорност.
 
Служителите имат право да вземат решения в своята сфера на дейност. Грешките са позволени (в определени граници), считайки се за източник на информация. Поради това служителите се осмеляват да поемат инициатива, подготвени са да поемат рискове. Считат, че към тях има сериозно отношение.
 
3. Мениджърите работят до подчинените си.
 
Мениджърите прекарват голяма част от времето си със служителите, помагайки или на стюардите, или на работещите на земята в разрешаването на ежедневните си задачи. По този начин видимо е улеснено разбирателството между хората „от горе” и „хората от долу”.
 

Данъчните закони в практиката – решения на казуси
Данъчните закони в практиката – решения на казуси

Повече детайли тук

Отраслово счетоводство - заплетени ситуации и техните решения
Отраслово счетоводство - заплетени ситуации и техните решения

Повече детайли тук

Електронно ръководство - Колекция КТ: Коментар по промени до февруари 2021
Електронно ръководство - Колекция КТ: Коментар по промени до февруари 2021

Повече детайли тук


4. Фирмената политика: Оценяване на служителите.
 
Комитет, сформиран от 100 служителя от всички йерархични нива, има задачата да поддържа „духа на голям екип“. За празниците, рождените дни или щастливите поводи от техния или фирмения живот, служителите получават от ръководството лично поздравително писмо. Така служителите получават директно оценката на шефа и на колегите си.
 
5. Грижа към клиента.
 
Клиентите на компанията са пътниците й. Със стъпването си на борда те се „поемат“ от служителите. Грижата за комфорта на пътниците, от които се нуждаят за създаване на добро настроение, са само някои от начините за  подобряване отношенията  компания - клиент. Персоналът за полетите поема своята пряка отговорност както пред клиентите, така и  пред компанията, под чието наименование летят.
 
6. Насърчаване обучението на служителите.
 
„Southwest” разполага с така наречения „Университет за всички“. Във вътрешните обучителни програми участват служители от всички йерархични нива. Лекциите се водят от колеги с отлична подготовка. Служителите се чувстват оценени за знанията си, които могат да предадат на  колегите си.
 
7. Колективният ангажимент.
 
Компанията поддържа тесни връзки с филиалите си. Служителите от филиалите се насърчават да работят в полза на организацията. Тъй като работата в компанията за въздушен транспорт включва трудни и рискове и ситуации, служителите са основали спомагателни фондове. Колективният ангажимент насърчава косвено екипния дух. Служителите осъзнават факта, че личният ангажимент е много важен.

Заключение:
 
Екипният дух и участието на служителите довеждат до икономическия успех на компанията за въздушен транспорт. „Wallstreet Journal“ хвали ниските разходи за измината миля, ниските цени и поддържането в добро състояние на   летателните апарати. Днес компанията е сред най-добрите пет дружества за въздушен транспорт от САЩ и винаги е отбелязвала печалба, за разлика от конкуренцията си. „Southwest” е награждавана 4 поредни години за минималния брой на оплакванията, закъсненията и загубата на багаж.

Вижте и как „Apex” е мотивирала служителите си тук >>>

Tags: мотивация на персоналаслужителиекип

Хареса ли Ви тази статия?

Сподели тази статия с вашите приятели в любимата си социална мрежа

Колко е полезна тази информация?

Оценете като използвате звездичките

Oценка:


Оценка 5 of 5 - 1 глас.

Статии

4 съвета за запазване на най-добрите служители

от Biznesidei.bg
12 Януари 2021
Качествен персонал не се намира лесно. А ако бъде изгубен, трудно се замества. За...

3 неща, които служителите искат, но не Ви казват

от Biznesidei.bg
23 Януари 2018
Заплатата е важна, но съвсем не е единственото, от което зависи мотивацията на...

4 съвета за измерване ангажираността на служителите

от Biznesidei.bg
01 Ноември 2017
Представете си двама служители. Единият е ангажиран, другият не е. И двамата се...

3 стъпки за мотивиране на служители, чието възнаграждение е базирано на представянето

от Biznesidei.bg
19 Октомври 2017
Първото и най-важно нещо, което трябва да се каже тук, е че ако искате мотивирани...

Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.


Да, искам да се абонирам БЕЗПЛАТНО за бюлетина на biznesidei.bg и да получавам новини и съвети от сферата на бизнеса, информация за продукти и услуги.


Сподели своя коментар0 Коментари





Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.





Последни коментари



Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
"Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети."

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.