Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм

Добри практики: Как „Apex” повишава мотивацията на служителите си?

от
7859 0 23 Май. 2017
Мотивация

Добри практики: Как „Apex” повишава мотивацията на служителите си?
37% от читателите смятат, че тази статия е полезна
46% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
29% от редовните ни читатели имат успешен бизнес

5
от 1 глас
Оценка на потребителя

Групата „Apex” (от Колумбия, Мериленд) е компания от сферата на ИТ, основана през 1986 г. Около 180 служители работят в различни области на софтуер, инженерство, услуги, мрежи и интегрираните системи.

Тъй  като  ИТ  иновациите  остаряват  много  бързо,  основният  проблем  е  постоянното поддържане на водеща позиция. Това се осъществява чрез нови висококачествени продукти и услуги и чрез пласирането им на пазара преди конкуренцията.
 
В този бранш компаниите могат да се възползват от пазарните и конкурентните предимства, ако компютърните специалисти имат отлични познания. При тези условия в „Apex” повишават мотивацията на служителите чрез информиране.
 
Най-важните фактори на успеха:
 
1. Засилване мотивацията на служителите.
 
Компанията забелязва факта, че участието на служителите в работата е от съществено значение; те искат да са на върха и да знаят всичко за:
 
 технологията (например за мрежите или за интегриране на системите);
 специализираната наука (като владеенето на програмни езици);
 разрешаване на проблемите.
 
За тази цел ръководството на компанията дава възможност на служителите да се информират непрекъснато и да развиват знанията и уменията си. Желанието им да знаят и да бъдат по-добри се използва в интерес на фирмата. На свой ред, служителите получават възможност за професионална реализация.

Правилно деклариране на данни съгласно Наредба № Н-13 - практическо ръководство
Правилно деклариране на данни съгласно Наредба № Н-13 - практическо ръководство

Повече детайли тук

Как да избегнете санкция при проверка? Наръчник за данъкоплатци
Как да избегнете санкция при проверка? Наръчник за данъкоплатци

Повече детайли тук

Съветник: ТРЗ и Осигуряване от А до Я - 12-месечен абонамент
Съветник: ТРЗ и Осигуряване от А до Я - 12-месечен абонамент

Повече детайли тук



 
2. Обучение на персонала.
 
Характерно за ИТ промишлеността са младите служители, които още не са завършили образованието си. Поради това „Apex” предлага на служителите си програма за обучение изготвена по подобен начина на  факултетските програми. Почти всяка вечер се предават лекции, допълнени с тестове и проверки. Добрите резултати се удостоверяват със сертификати. Служителите непрекъснато разширяват познанията си и са доволни от факта, че се превръщат в истински професионалисти по специалността им.
 
3. Индивидуално насърчаване от ментори.
 
Освен обучителната програма, служителите биват насърчавани индивидуално от ментори, които им помагат да подобрят способностите и уменията си.
 
4. Предлагане на нови перспективи извън ежедневната работа.
 
Който иска да се наеме извън ежедневните задължения с обучението на колегите си може да го прави като ментор: отличен специалист в своята сфера на дейност насочва служителите, които на свой ред  искат да станат ментори и води семинари в компанията. Системата на наставниците има не само предимството, че се предават определени специализирани знания, но и на ментора се дава определен статут.

Още по темата: Добри практики: Как Jamestown успява да мотивира служителите си?
 
5. Разработване на информационната борса.
 
Веднъж в седмицата служителите се срещат, за да обменят информация. Обсъждат се, например, следните теми:
 
 Какво желаят клиентите?
 Какво прави конкуренцията?
 Как се развива технологията?
 
По този начин се насърчава обмена на знания. Повече от това, служителят има възможност да предаде информацията, а не само да я получи, както е при семинарите. Така расте чувството за самооценка. Освен това, служителите се информират за настъпилите промени на пазара и за конкуренцията.
 
Заключение:
 
„Apex” насърчава успеха на служителите и на компанията. Резултатите мотивират служителите да участват все повече в ежедневната работа, както и в трансфера на знания към колегите им.

   Повече за мотивацията на служителите можете да научите тук >>>



Tags: мотивация на персоналаслужителиобучение на персонала

Хареса ли Ви тази статия?

Сподели тази статия с вашите приятели в любимата си социална мрежа

Колко е полезна тази информация?

Оценете като използвате звездичките

Oценка:


Оценка 5 of 5 - 1 глас.

Статии

4 съвета за запазване на най-добрите служители

от Biznesidei.bg
12 Януари 2021
Качествен персонал не се намира лесно. А ако бъде изгубен, трудно се замества. За...

3 неща, които служителите искат, но не Ви казват

от Biznesidei.bg
23 Януари 2018
Заплатата е важна, но съвсем не е единственото, от което зависи мотивацията на...

4 съвета за измерване ангажираността на служителите

от Biznesidei.bg
01 Ноември 2017
Представете си двама служители. Единият е ангажиран, другият не е. И двамата се...

3 стъпки за мотивиране на служители, чието възнаграждение е базирано на представянето

от Biznesidei.bg
19 Октомври 2017
Първото и най-важно нещо, което трябва да се каже тук, е че ако искате мотивирани...

Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.


Да, искам да се абонирам БЕЗПЛАТНО за бюлетина на biznesidei.bg и да получавам новини и съвети от сферата на бизнеса, информация за продукти и услуги.


Сподели своя коментар0 Коментари





Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.





Последни коментари



Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
"Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети."

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.