Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм

За да успее бизнесът Ви, назначавайте самоменажиращи се служители

от
8519 0 19 Юли. 2016
Мениджмънт

За да успее бизнесът Ви, назначавайте самоменажиращи се служители
59% от читателите смятат, че тази статия е полезна
38% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
41% от редовните ни читатели имат успешен бизнес

5
от 2 гласа
Оценка на потребителя

Една от най-често срещаните философии при назначаване на персонал сред умните лидери е да се наемат страхотни служители. Под "страхотни" тези лидери често имат предвид трудолюбиви, независими индивиди, които могат лесно да менажират сами себе си.

Самоменажиращите се служители работят ефективно при минимална намеса от страна на техния ръководител. Тези професионалисти са именно, хората които помагат на бизнеса да се развива, като му носят иновативни идеи и силна фирмена етика.
 
Какво определя един служител като самоменажиращ се?
  • Той знае как и кога да изпълнява задачите си самостоятелно и кога да потърси чужда помощ и съвет.
  • Той разбира баланса между добавената стойност и вложените в конкретнатната задача ресурси.
  • Задава много въпроси, за да получи стратегически или тактически съвети, вместо емоциална помощ.
  • Оценява, дори и да не приветства, критиката, защото една от най-важните функции на самомениджмънта е самоподобрението.
  • Идентифицира проблемите и дава предложения за решаването им.
 
Как да откриете такива служители?
 
Ключът тук е да зададете подходящите поведенческо ориентирани въпроси, за да определите за кандидатите какъв личностен тип са, кои са силните и слабите им страни, какъв е стилът на комуникация и т.н.
 
Ето няколко примера за подобни въпроси:
 
Разкажете ми за ситуация на работа, когато сте имали нужда от помощ, но не сте намерили кой да Ви съдейства. Как сте се справили? Самоменажиращите се служители са способни да се адаптират към ситуациите и да откриват решение за тях без чуждо съдействие. 
 

Данъчен наръчник за счетоводителя: Документиране и отчитане на данъците
Данъчен наръчник за счетоводителя: Документиране и отчитане на данъците

Повече детайли тук

Електронно списание 7 дни счетоводство и данъци. Какво ново?
Електронно списание 7 дни счетоводство и данъци. Какво ново?

Повече детайли тук

Документиране и счетоводно отчитане на данъците: изменения и допълнения през 2020 г.
Документиране и счетоводно отчитане на данъците: изменения и допълнения през 2020 г.

Повече детайли тук


Разкажете за последния случай, в който сте научили нещо ново заради самото учене, и каква полза Ви е донесло това. Самоменажиращите се служители искат да се справят добре с това, което вършат, затова и търсят начин да подобряват знанията и уменията си непрекъснато. Подходящите кандидат ще Ви отговорят на този въпрос веднага и без затруднение.
 
Как бихте описали умението си да делегирате отговорности. Служителите, които обичат да работят независимо, често поемат отговорност за груповите проекти и екипната работа. Самоменажиращите се служители обикновено признават, че делегирането не е най-силната им страна, защото имат желание всичко да бъде свършено по най-добрия възможен начин. Бъдете внимателни тук, обаче, защото неумението да се делегира може да създаде проблеми в последствие.

 
Поддържайте импулса.
 
Когато вече изградите екип от самоменжиращи се служители, работата Ви като лидер ще бъде да поддържате ентусиазма и мотивацията им. Те не се нуждаят от непрекъснато следене и ръководене, но е важно да им оказвате подкрепа и да им предоставяте необходимите ресурси.
 
Ясната комуникация и честата обратна връзка са също много важни и не трябва да се неглижират, с оглед да позволите на служителите си да открият къде са по-слабите им страни, върху чието развитие да работят допълнително.
 
източник: businessnewsdaily.com

Tags: управление на персоналаслужителинаемане на служители

Хареса ли Ви тази статия?

Сподели тази статия с вашите приятели в любимата си социална мрежа

Колко е полезна тази информация?

Оценете като използвате звездичките

Oценка:


Оценка 5 of 5 - 2 гласа.

Статии

Как да ръководите трудни служители

от Biznesidei.bg
11 Ноември 2021
Какво отличава тези кадри? Те се държат неучтиво, грубо, дори обидно с колегите си,...

3 техники за запазване на служители

от Biznesidei.bg
15 Декември 2020
Не е достатъчно да намерите и назначите добри служители, важното е да успеете да...

10 доказани стратегии, с които ще повишите продуктивността на служителите си

от Biznesidei.bg
02 Юни 2020
Всеки работодател иска служителите му да са възможно по-продуктивни. За бизнеса...

Бързи и лесни оценки на служителите - Софтуер

от Biznesidei.bg
04 Януари 2019
Как се представиха служителите Ви през 2018-та? Кои от тях заслужават поощрение? Кои...

Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.


Да, искам да се абонирам БЕЗПЛАТНО за бюлетина на biznesidei.bg и да получавам новини и съвети от сферата на бизнеса, информация за продукти и услуги.


Сподели своя коментар0 Коментари





Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.





Последни коментари



Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
"Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети."

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.