Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм

Трябва да уволните служител? Вижте 5-те най-добри практики

от
4236 0 22 Юни. 2016
Мениджмънт

Трябва да уволните служител? Вижте 5-те най-добри практики
59% от читателите смятат, че тази статия е полезна
38% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
41% от редовните ни читатели имат успешен бизнес

5
от 1 глас
Оценка на потребителя

Освобождаването на кадър е една от най-трудните задачи в бизнеса. За жалост, понякога е необходимо. Когато се случи, следвайте най-добрите практики, за да направите процеса по-малко болезнен.

1. Минимизирайте срама за служителя. 
 
Проведете срещата, на която информирате служителя, че го освобождавате, далеч от колегите му. Позволете му да събере нещата си след като колегите му са приключили работния си ден. Ако Вие нямате тази възможност, поверете на доверено лице да изпрати служителя.
 
Не позволявайте на освобождавания да работи с компютър или да изхвърля документи. Понякога се стига и до подобно поведение в състояние на афект. Дори служителят да твърди, че иска да почисти бюрото си, уверете го, че това не е проблем. Не се поддавайте на молби. По този начин ще си спестите следващи главоболия, а и ще откриете дали конкретния служител е направил нещо пряко правилата на фирмата.
 
2. Не дебатирайте решението си със служителя.
 
Ако служителят иска повече информация за причините или иска да оспори решението Ви, учтиво му посочете, че решението е окончателно. Няма да убедите служителя си, че справедливо го уволнявате, затова не си губете времето.
 
Вместо това насочете разговора към следващите стъпки. Посочете каква процедура ще последва след освобождаването, включително и как стоят нещата с вписването в Бюрото по труда и обезщетението за безработица. Изяснете кога служителят ще получи полагащото му се възнаграждение. Постарайте се кратко и сухо да предадете цялата фактология.
 
Вероятно на служителя ще му е трудно да се съсредоточи върху тези детайли, но те ще му помогнат да се концентрира върху бъдещето.

Правилно деклариране на данни съгласно Наредба № Н-13 - практическо ръководство
Правилно деклариране на данни съгласно Наредба № Н-13 - практическо ръководство

Повече детайли тук

ТРЗ в сферата на образованието - практическо ръководство
ТРЗ в сферата на образованието - практическо ръководство

Повече детайли тук

Корекция на счетоводни грешки по реда на ЗКПО - електронно ръководство
Корекция на счетоводни грешки по реда на ЗКПО - електронно ръководство

Повече детайли тук




 
3. Не се извинявайте за решението си.
 
Помислете - рационално ли е взетото решение? Имате ли основания за него? Ако нещата стоят именно така, нямате причини да се извинявате. Не го правете. С нищо няма да повлияете на реакцията на служителя си.
 
Ако не сте наясно какво точно да кажете, напишете го предварително. Не става дума да го прочетете на служителя, но така ще избистрите пред себе си начина, по който да предадете информацията.
 
4. Проведете срещата със служителя в присъствието на друг мениджър, собственика или на представител на отдел Човешки ресурси.

Да имате свидетел на разговора може да Ви спести много проблеми - включително и с по-агресивните служители. Присъствието на трето лице ще спре служителя да предприеме всякакъв тип действия, които биха го компрометирали или биха му навредили.

 
5. Уверете се, че спазвате законодателството.
 
Без значение какъв е случаят, запознайте се с всички ТРЗ закони и кодекси, които го засягат. Ако се наложи ги цитирайте пред служителя си. Колкото по-законосъобразно и коректно от правна гледна точка е уволнението, толкова по-спокойно ще преминете през него като процес. А и ще пресечете възраженията на служителя по тази линия.

източник: entrepreneur.com

Tags: уволнениеуправление на персоналаслужители

Хареса ли Ви тази статия?

Сподели тази статия с вашите приятели в любимата си социална мрежа

Колко е полезна тази информация?

Оценете като използвате звездичките

Oценка:


Оценка 5 of 5 - 1 глас.

Статии

Как да ръководите трудни служители

от Biznesidei.bg
11 Ноември 2021
Какво отличава тези кадри? Те се държат неучтиво, грубо, дори обидно с колегите си,...

3 техники за запазване на служители

от Biznesidei.bg
15 Декември 2020
Не е достатъчно да намерите и назначите добри служители, важното е да успеете да...

10 доказани стратегии, с които ще повишите продуктивността на служителите си

от Biznesidei.bg
02 Юни 2020
Всеки работодател иска служителите му да са възможно по-продуктивни. За бизнеса...

Бързи и лесни оценки на служителите - Софтуер

от Biznesidei.bg
04 Януари 2019
Как се представиха служителите Ви през 2018-та? Кои от тях заслужават поощрение? Кои...

Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.


Да, искам да се абонирам БЕЗПЛАТНО за бюлетина на biznesidei.bg и да получавам новини и съвети от сферата на бизнеса, информация за продукти и услуги.


Сподели своя коментар0 Коментари





Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.





Последни коментари



Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
"Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети."

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.