Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм

Най-безболезненият начин да освободите служител, който се представя зле

от
4447 0 29 Март. 2019
Мениджмънт

Най-безболезненият начин да освободите служител, който се представя зле
28% от читателите смятат, че тази статия е полезна
56% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
31% от редовните ни читатели имат успешен бизнес

5
от 1 глас
Оценка на потребителя

Понякога се налага да освободите даден служител, просто защото не се справя с възложената му работа.

Може да спазва наложената във фирмата дисциплина, да се разбира с шефове и колеги и пак да се представя зле. Как да го освободите обаче?
 
Ето няколко стъпки, които да предприемете:
 
1) Проявете уважение към служителя.
 
Проведете разговора в затворена стая и се постарайте да минимализирате клюкарстването сред останалите колеги. Добра идея е освен Вас и служителя в стаята да има и трето лице - да речем пряк ръководител или друг ръководен кадър - все пак не знаете как служителят ще реагира на лошите новини. Атмосферата на разговора обаче трябва да е незаплашителна - подходете с възможно най-голямо уважение, но не се поставяйте в риск.
 
2) Поднесете новината със съчувствие.
 
Със сигурност на Вашия служител ще му е трудно да чуе, че го освобождавате, затова се отнесете внимателно към него. Важното тук е да сте спокойни, конкретни, кратки и ясни, да посочите фактите, довели до решението Ви, да избягвате оправданията и извиненията. Също не се опитвайте да отклонявате вината за решението от себе си - взели ли сте го, понесете отговорността.
 

Счетоводни аспекти на разчетите в бюджетните организации - вземания и задължения
Счетоводни аспекти на разчетите в бюджетните организации - вземания и задължения

Повече детайли тук

365 дни ТРЗ: Експертни решения и съвети
365 дни ТРЗ: Експертни решения и съвети

Повече детайли тук

Как да избегнете санкция при проверка? Наръчник за данъкоплатци
Как да избегнете санкция при проверка? Наръчник за данъкоплатци

Повече детайли тук


3) Избегнете спора, като многократно повтаряте аргументите си.
 
Общо взето трябва да се държите като "развалена плоча", но е наложително. По този начин ще покажете, че решението Ви е окончателно и не подлежи на дискусия. Разбира се, направете всичко това с уважение и съчувствие към служителя.
 
4) Поставете фокуса върху позитивното.
 
Обърнете внимание на служителя, че ще се чувства много по-щастлив и удовлетворен, когато върши работа, подходяща за него. 
 
5) Повтаряйте т. 4).
 
Колкото повече служителят се опитва да отклони вниманието от позитивите на по-подходящата работа, толкова повече става Ваша задача да връщате фокуса към тях. Не спирайте, докато служителят не осъзнае, че именно това е една от ключовите причини да го освободите и това е окончателно решение.
 
6) След като служителят приеме, че го освобождавате, придвижете разговора на следващата тема.
 
Насочете се към техническите въпроси преди напускането, като приключване и предаване на задачи, дата на прекратяване на трудовия договор, документи и подобни. Избягвайте насочването на разговора към лични проблеми като семейно положение, стрес или здравословно състояние.
 
7) Предложете помощта, на която сте способни.
 
Ако знаете за длъжност, която е подходяща за Вашия служител, можете да му съдействате да я поеме. Да му предоставите препоръки, да му дадете съвети за намиране на подходяща работа. Всяка помощ, която можете да му окажете тук, ще помогне да се разделите по-леко. 
 
източник: entrepreneur.com

Tags: служителиосвобождаване на служителуправление на персонала

Хареса ли Ви тази статия?

Сподели тази статия с вашите приятели в любимата си социална мрежа

Колко е полезна тази информация?

Оценете като използвате звездичките

Oценка:


Оценка 5 of 5 - 1 глас.

Статии

Как да ръководите трудни служители

от Biznesidei.bg
11 Ноември 2021
Какво отличава тези кадри? Те се държат неучтиво, грубо, дори обидно с колегите си,...

3 техники за запазване на служители

от Biznesidei.bg
15 Декември 2020
Не е достатъчно да намерите и назначите добри служители, важното е да успеете да...

10 доказани стратегии, с които ще повишите продуктивността на служителите си

от Biznesidei.bg
02 Юни 2020
Всеки работодател иска служителите му да са възможно по-продуктивни. За бизнеса...

Бързи и лесни оценки на служителите - Софтуер

от Biznesidei.bg
04 Януари 2019
Как се представиха служителите Ви през 2018-та? Кои от тях заслужават поощрение? Кои...

Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.


Да, искам да се абонирам БЕЗПЛАТНО за бюлетина на biznesidei.bg и да получавам новини и съвети от сферата на бизнеса, информация за продукти и услуги.


Сподели своя коментар0 Коментари





Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.





Последни коментари



Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
"Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети."

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.