Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм

Методи за оценяване на служителите

от
4530 0 15 Април. 2013
Мениджмънт

Методи за оценяване на служителите
28% от читателите смятат, че тази статия е полезна
56% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
31% от редовните ни читатели имат успешен бизнес

5
от 1 глас
Оценка на потребителя

Мотивацията на служителите се увеличава, когато те виждат ясно с какво са допринесли на фирмата. Затова оценяванетона служителите е много важна част от управлението на човешките ресурси. Също по оценяването на служителите могат да бъдат и възнаграждавани служителите.

 
 
Методите за оценяване на служителите са важни за да може да се определи мястото на служителя в йерархията, длъжностите и отговорностите във фирмата, заплатата, която ще получава. 
 
Основно методите за оценка на работата се разделят на две:
- аналитично оценяване на работата;
- неаналитично оценяване на работата;
 
Някои неаналитични методи за оценка:
 
- подреждане на длъжности.
 
- сравняване по двойки;
 
- класификация на длъжностите;

Счетоводно списание
Счетоводно списание "10 с ДДС"

Повече детайли тук

Съветник: ТРЗ и Осигуряване от А до Я
Съветник: ТРЗ и Осигуряване от А до Я

Повече детайли тук

Клуб РС Издателство – Програма Максимум
Клуб РС Издателство – Програма Максимум

Повече детайли тук


 
 
Подреждане на длъжности (job ranking) е най-простия метод за оценяване. Той включва всички длъжности от най-долното до най-висше ниво. Може да бъде използвано в малки фирми без голяма разлика между  длъжностите
МОже да бъде лесно и бързо за използване, но не е приложимо в големи фирми. Защото в комплексните фирми длъжностите не могат да бъдат разгледани поотделно, а трябва да бъдат разлгедани по-детайлизирано.
 
Сравняване по двойки (paired comparison) е метод при който две длъжности се сравняват и се оценяват. Това е статистически метод за оценяване. Важното тук е, че всички позиции трябва да бъдат сравнявани по двойки. Първоначално трябва да се направи подробно описание на длъжностната характеристика, после всички длъжности се сравняват по двойки. така се дават точки на длъжностите, които са по-важни и се определят по-важните длъжности - те са тези, които са събрали повече точки.
 
Класификация на длъжностите позволява длъжностите да бъдат разпределени по предварително определени нива. На всяко ниво се оценяват уменията, трудностите, отговорностите на служителите. По този начин предварително се определят нивата на оценяване и има определени стандарти. Този метод е лесен за разбиране и прилагане. Но някои фирми имат по-комплексни длъжности на своите служители, което би ги затруднило в оценяването на служителите.
 

Tags: мотивацияоценяване на служителислужителичовешки ресурси

Хареса ли Ви тази статия?

Сподели тази статия с вашите приятели в любимата си социална мрежа

Колко е полезна тази информация?

Оценете като използвате звездичките

Oценка:


Оценка 5 of 5 - 1 глас.

Статии

Бързи и лесни оценки на служителите - Софтуер

от Biznesidei.bg
04 Януари 2019
Как се представиха служителите Ви през 2018-та? Кои от тях заслужават поощрение? Кои...

Как да задържите най-добрите си служители

от Biznesidei.bg
18 Септември 2018
Ако допреди няколко години пазарът на труда можете да предложи разнообразие от...

Как да дисциплинирате и уволните служители

от Biznesidei.bg
24 Април 2018
Лошата дисциплина сред служителите е един от най-неприятните проблеми пр...

5 сигнала, че преуморявате служителите си

от Biznesidei.bg
24 Ноември 2017
Преумореният човек е неефективен, независимо какво върши. Ако искате неефективни...

Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.


Да, искам да се абонирам БЕЗПЛАТНО за бюлетина на biznesidei.bg и да получавам новини и съвети от сферата на бизнеса, информация за продукти и услуги.


Сподели своя коментар0 Коментари





Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.





Последни коментари

9 трика за по-добро управление на времето


Viagra or levitra or cialis online pharmacy
buy generic cialis online generic cialis tadalafil 20mg buy generic cialis...

Изгоден бизнес на село върху малък терен


Sale cialis pharmacy
buy generic cialis online cheapest online cialis buy generic cialis online...

9 трика за по-добро управление на времето


Generic cialis work buy
buy cheap cialis online where to buy generic cialis buy cheap cialis online order brand...


Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
"Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети."

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.