Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм

Как да дисциплинирате и уволните служители

от
1304 5 24 Април. 2018
Мениджмънт

Как да дисциплинирате и уволните служители
39% от читателите смятат, че тази статия е полезна
52% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
31% от редовните ни читатели имат успешен бизнес

5
от 1 глас
Оценка на потребителя

Лошата дисциплина сред служителите е един от най-неприятните проблеми пр управлението на човешките ресурси. Като мениджър обаче не можете да си позволите да я толерирате, ако не искате да се превърне в доминираща в цялата фирма.

Какво можете да направите обаче, ако служител се държи лошо? Какви мерки да вземете? Ето какви:
 
1. Не бързайте да го освобождавате.
 
По-скъпо ще Ви струва да намерите нов служител, отколкото да вземете мерки за подобряване поведението на настоящия. Ако провиненията са системни, отправете на служителя официална забележка. Коментирайте какво причинява това му поведение. Потърсете причините и начините за справяне с проблема съвместно. Не пропускайте да подчертаете правилното поведение (без да сравнявате конкретния кадър с колегите му), както и да информирате служителя за санкциите, които ще трябва да изтърпи, ако продължи да нарушава фирмената дисциплина.
 
2. Документирайте лошото представяне.
 
Служителят с неподходящо поведение може да отрече провиненията си и да оспори правото Ви да го накажете. За да избегнете тази ситуация, документирайте внимателно и акуратно всичките му провинения. Ако системно закъснява за работа, следете колко продължително е всяко закъснение. Тези доказателства ще послужат както пред служителя, така и в последствие, ако се окаже, че служителят има правни претенции към Вас.
 
3. Използвайте до край правомощията си за санкциониране преди да уволните служителя.
 

Клуб РС Издателство – Програма Стандарт
Клуб РС Издателство – Програма Стандарт

Повече детайли тук

Софтуер за оценка на служителите
Софтуер за оценка на служителите

Повече детайли тук

Електронно списание 7 дни счетоводство и данъци. Какво ново?
Електронно списание 7 дни счетоводство и данъци. Какво ново?

Повече детайли тук


Без значение дали ще го уволните дисциплинарно, с предизвестие или по взаимно съгласие, по-добре е първо да вземете всички възможни мерки за подобряване поведението на служителя преди да го уволните. Следете внимателно разпоредбите на Кодекса на труда и, ако се налага, се консултирате със своя ТРЗ-служител. Така и да решите да уволните проблемния кадър, няма да срещнете затруднения с изпълнението на правилната процедура.
 
4. Решите ли да уволните служителя, постарайте се да омекотите удара.
 
Вместо да заставате пред служителя и да му описвате всички грешки, които е допуснал, за да се стигне до уволнението, постарайте се да проявите разбиране. Изразете съжалението си от необходимостта да го освободите. Споменете добрите му страни и му благодарете за приноса, който има, като се постараете да се абстрахирате от вредите, които е нанесъл. Ако можете да го посъветвате в какво поприще да вложи усилията си, направете го. Подгответе му препоръки, ако имате подобна възможност, като се съсредоточите върху добрите му страни без да ги преувеличавате, разбира се. 
 
5. Не изпадайте в излишни пререкания.
 
Възможно е проблемният служител да реагира остро на новината за освобождаването си. Колкото и да е ядосан, не влизайте в спор с него. Изразете отново съжалението си, че се налага да го уволните, без да се спирате в подробности на поведението му, довело до крайната мярка. Ако се стигне до там служителят да поиска доказателства за резонността на освобождаването му, ако сте изпълнили точка 2, вече ги имате и можете да му ги покажете.
 
Най-важното, което трябва да запомните, е, че дори и проблемните служители са хора. Колкото и да сте им ядосани, не печелите нищо, ако се отнасяте с тях лошо. Постарайте се да направите раздялата възможно най-безболезнена и за двете страни.
 
източник: entrepreneur.com

Tags: управление на човешките ресурсиуволняване на служителосвобождаване на служител

Хареса ли Ви тази статия?

Сподели тази статия с вашите приятели в любимата си социална мрежа

Колко е полезна тази информация?

Оценете като използвате звездичките

Oценка:


Оценка 5 of 5 - 1 глас.

Статии

Експертни съвети: Освобождаване на служители

от Biznesidei.bg
22 Октомври 2015
Да освободите проблемен служител е много по-лесно да се каже, отколкото да се...

Уволняване на служителите

от Пламен Иванов
15 Април 2013
Повечето фирми не ръководят добре съкращавнето на слъжителите си. Но съществуват...

Управление на човешките ресурси при ръководене на проект

от Димитър Александров
03 Април 2013
Управлението на човешките ресурси трябва да се заеме със задачи как да бъдат...

Как да спрете с микромениджмънта

от Biznesidei.bg
07 Януари 2020
Управлението на персонала е необходимост във всяка фирма, микроменажирането...

Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.


Да, искам да се абонирам БЕЗПЛАТНО за бюлетина на biznesidei.bg и да получавам новини и съвети от сферата на бизнеса, информация за продукти и услуги.


Сподели своя коментар5 Коментари




Utibisse 2020-02-17 23:14:55
custom [url=http://cialisle.com/#]tadalafil online no prescription[/url] civilian buy cialis online in usa mom
buy viagra 2019-06-05 12:37:48
If the body does not have time to recover from labor everyday life, then suffers nervous system. viagra generic name My very first blog, I still have it going and it still earns me money every money reliably.
buy viagra 2019-05-28 17:11:26
Alter written text (rt) pcr isused to discover ribonucleic acid from organismss much as hepatitis cvirus and hiv-1 viagra coupons discounts. viagra online Foreign nationality with right of abode is extended will cialis make u have less semen cialis to 8.
BbokhfmalumbHZ 2019-05-19 19:21:27
Pfizer, Inc and Trovafloxacin (Trovan) Controversy. buying viagra from canada cost Los peligros de la acupuntura son bajos si los proporciona un acupunturista certificado.
Димитрова 2018-04-24 16:10:14
Благодаря!

Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.





Последни коментари

Бързи и лесни оценки на служителите - Софтуер


[url=https://vardenafll.com/]vardenafil 20 mg canada[/url] [url=https://zoloft365.com/]zoloft prescription coupon[/url] [url=https://clomidtab.com/]clomid 50mg[/url]...

Изгоден бизнес на село върху малък терен


cbd vape [url=https://cbdoilww.com/ ]buy hemp oil [/url] cbd oil online
cbd cream cbd...

10 мотивиращи цитата от създателя на Facebook Марк Зукърбърг


Nicely put, Regards!
Cialis Free Trial No Prescription...


Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
"Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети."

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.