Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм

7 начина да загубите страхотните си служители

от
4417 0 01 Февруари. 2016
Мениджмънт

7 начина да загубите страхотните си служители
39% от читателите смятат, че тази статия е полезна
52% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
31% от редовните ни читатели имат успешен бизнес

5
от 1 глас
Оценка на потребителя

Интервюто е минало прекрасно. Избрали сте най-подходящият от всички кандидати и сте сигурни, че ще си допадне много с колегите си. Няколко месеца по-късно служителят се е доказал като важна част от екипа. Един ден обаче той идва при Вас и Ви носи предизвестието си за напускане.

Какво обаче довежда до подобно поведение сред добрите служители? Често се оказва, че вината е на ръководните кадри, иначе казано - Ваша. Какво правите, за да загубите своите най-добри кадри, обаче?
 
1. Не тренирате мениджърите си за работа с подчинени.
 
Взимате страхотен служител, който е високопроизводителен, и го правите шеф на отдел. Той се е представял убедително в работата си като подчинен, сега трябва да ръководи. Не го ли обучите, той става лош мениджър. Лошите мениджъри гонят добрите служители.
 
2. Давате обратна връзка само и единствено при годишното оценяване.
 
Годишното оценяване не е никак приятна работа. Мениджърите не искат да правят оценки, служителите не искат да ги получават... Представете си, че цяла година не казвате на един от служителите си, че не работи добре. А после в края ѝ му хвърляте в очите една изпъстрена с отрицателни бележки оценка. Е, грешката не е на служителя, а Ваша. Когато видите недостатък - посочете го, помогнете за коригирането му, открийте как да съдействате чрез обучения, ако се налага. В противен случай рискувате силно да демотивирате кадрите си.
 
3. Незачитане на данните от изследвания в сферата на човешките ресурси.
 

Правилно сключване на трудови договори - решения и съвети от експерти
Правилно сключване на трудови договори - решения и съвети от експерти

Повече детайли тук

Съветник: ТРЗ и Осигуряване от А до Я - 12-месечен абонамент
Съветник: ТРЗ и Осигуряване от А до Я - 12-месечен абонамент

Повече детайли тук

Електронно ръководство - Колекция КТ: Коментар по промени до февруари 2021
Електронно ръководство - Колекция КТ: Коментар по промени до февруари 2021

Повече детайли тук


Някой някъде е направил важно проучване. Извел Ви е резултатите на тепсия. Вашата задача е само да ги вложите в употреба. Не го ли направите, негативните резултати няма да закъснеят. Не мислете, че проучване направено в Англия не касае българските служители. По-добре тествайте и сами се убедете в резултатите, вместо да гадаете.
 
4. Пазите всичко в тайна от служителите си.
 
Доверието работи в двете посоки. Ако имате какво да криете, хората ще Ви считат за ненадеждни. Лъжещият мениджър възпитава лъжещи служители. Мениджърът, който пази всичко в тайна, винаги създава съмнения у подчинените си. По този начин може да им внушите, че работят в потъващ кораб, който е редно да бъде изоставен.
 
5. Мениджърите не следват корпоративните цели.
 
Как тогава ще накарат служителите да работят за постигането им. Представете си един шеф, който не знае в каква посока се движи. Той ще разпределя ли правилно задачите? Ще знае ли приоритетите? Ще бъде ли наясно кога какво трябва да се направи? Ако шефът кара подчинените си да се занимават с маловажни дейности, не трябва да им се сърди, че са демотивирани, не харесват работата си и искат да я напуснат. Просто защото тук не може и дума да става за удовлетворение.
 
6. Не изследвате ангажираността на служителите.
 
Ако не сте наясно дали и доколко ангажирани са хората Ви, как ще вземете мерки? Без да знаете реалното състояние на нещата, не можете да работите за подобряването им. Ангажираността на кадрите с работата им е сред главните виновници за висока производителност, затова е самоубийствено да я неглижирате. Още повече, че така недооценявате усилията на хората си, а те няма да Ви благодарят за това.
 
7. Не следите работата на мениджърите си.
 
Ако си мислите, че сте ги поставили на ръководни постове, за да не Ви занимават с ръководене, сте на много грешен път. Вие трябва да следите как се представя всеки от тях, дали добре менажира подчинените си, дали им съдейства при нужда. Или им прехвърля задачите и отговорностите си. Не забравяйте един много важен момент - ако служителите от един отдел се представят зле, отговорност се търси на ръководителя им, не на всеки от тях по отделно. Пък и както вече казахме - лошият шеф е достатъчен да изгони добрите Ви служители.
 
източник: businessinsider.com

Tags: управление на човешките ресурсислужителинапускане

Хареса ли Ви тази статия?

Сподели тази статия с вашите приятели в любимата си социална мрежа

Колко е полезна тази информация?

Оценете като използвате звездичките

Oценка:


Оценка 5 of 5 - 1 глас.

Статии

3 техники за запазване на служители

от Biznesidei.bg
15 Декември 2020
Не е достатъчно да намерите и назначите добри служители, важното е да успеете да...

10 доказани стратегии, с които ще повишите продуктивността на служителите си

от Biznesidei.bg
02 Юни 2020
Всеки работодател иска служителите му да са възможно по-продуктивни. За бизнеса...

Бързи и лесни оценки на служителите - Софтуер

от Biznesidei.bg
04 Януари 2019
Как се представиха служителите Ви през 2018-та? Кои от тях заслужават поощрение? Кои...

Как да задържите най-добрите си служители

от Biznesidei.bg
18 Септември 2018
Ако допреди няколко години пазарът на труда можете да предложи разнообразие от...

Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.


Да, искам да се абонирам БЕЗПЛАТНО за бюлетина на biznesidei.bg и да получавам новини и съвети от сферата на бизнеса, информация за продукти и услуги.


Сподели своя коментар0 Коментари





Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.





Последни коментари



Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
"Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети."

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.